• fåliten

    Förälder/Blivande Förälder i Bryssel

    Hejsan,
    Jag söker efter föräldrar i Bryssel med omnejd. Finns det några därute?

    Själv har jag bott här i 10 år och har en dotter på 2år och hoppas att snart kunna få ett till barn om möjligt.

    MvH,
    Sanna 

  • Svar på tråden Förälder/Blivande Förälder i Bryssel
  • Rundabullar
    MrsKjF skrev 2010-11-24 09:54:52 följande:
    Vi måste ju inte ses på Ikea, kanske finns bättre ställen som är lättare att ta sig till. jag kom just på att jag inte heller stämt av med min man att jag kan ha bilen :) Har någon nåt förslag på var vi i så fall kan ses? Fråga gärna din kompis också om du vill. Hennes barn råkar inte heta Eddie? i så fall har jag träffat dem :)
    Då har du träffat henne! Glad

    Vi flyttade hit för att sambon fick jobb och mitt arbetsavtal skulle ändå gå ut några månader senare, så jag bestämde mig för att ta tag i lite gamla studier som blivit på hälft och flytta med honom. Går rätt dåligt med studierna på distans dock..särskilt sedan jag blev gravid. Obestämd 

    Men det finns ju säkert några caféer i Woluwe shoppingcenter där vi kan ses annars, om du bor i Stokkel har du nära med metro. Ingen aning om hur barnvänligt det är dock, men vi kan ju fika lite snabbt och ta en promenad till nån park om vädret är ok. Eller om det finns nåt cafe i Stokkel.

    Jag har ju enkelt att ta metro vart som helst då jag inte ska släpa på varken barn eller vagn, så jag kan ta mig åt ert håll. Glad
  • MrsKjF

    Woluwe shoppingcenter blir bra, där finns caféer, det vet jag :)
    Det verkar som att några caféer öppnar redan 8.30, så ska vi säga 9.30? Ska vi ses under rulltrappan där man kan mata sina barn, så ser vi vilket som är öppet för fika?

    Fikalista:
    Onsdag 1 december Woluwe shoppingcenter
    9.30?
    - Mrs KF (Karin)
    - Rundabullar (?)

  • jessamy
    MrsKjF skrev 2010-11-24 10:31:34 följande:
    hej, Vi döttrars gir i början av november eftersom min man ärnutsänd av sitt jobb. vi kommer nog stanna i tre år som t ser ut nu. jag är ju mammaledig för tillfället, så får vi se om det blir jobb för min del också framöver eller om jag är hemma hela tiden vi bor här. Jessamy, ska du och barnen också flytta till Belgien framöver eller ska ni bli kvar i sverige och sambon här?
    Sambon bor också i Sverige för tillfället. Jag tror att så länge vi har jobb båda två i SVerige blir vi kvar här! =) Men vill gärna lära känna flera svenskor i Belgien då vi befinner oss där ofta! =)
  • Piosan

    Hej! Jag fick besök från Sverige och glömde att kolla av tråden igen - himla kul att så många dykt upp!

    Jag kommer gärna också med till Woluwe Shoppingcenter på onsdag om det är ok? Jag var där häromdagen och såg att det fanns några barnmatstolar vid nåt café precis utanför Match! livsmedelsbutiken (uppe bland butikerna verkar det vara sämre ställt med den saken).

    Tar så klart med mina tvillingar som är ca ett år...

    Roligt!!!

    /Charlotte

  • MrsKjF

    Självklart får alla som vill hänga på, det är bara skoj! Vad bra med barnstolar, då klarar vi oss :)

  • Malena C

    Hej. Vad roligt att ni träffats. Om ni träffas en helg skulle jag gärna hänga på. Jag bor inte i Bryssel utan ganska lång ifrån men arbetar i Bryssel.
    Det vore roligt om min sån på 18 månader ibland kunde träffa andra svenska barn.

  • jessamy

    Jag träffar också gärna svenska mammor i Belgien. Dock kommer jag ju inte tillbaka förens nästa sommar! =) Vet en mamma i närheten av Gent som har barn och väntar ett till och en mamma i Lebbeke som väntar barn :)

  • Fenna

    Hej, vi bor i Leuven sen två månader tillbaka. Det ligger rätt nära Bryssel. Jag jobbar under veckorna, men om ni träffas en helg skulle jag gärna följa med. Min son är 2.5 år och går i flamländsk förskola, men talar än så länge mest svenska. Det var lite svårt för honom ibörjan, men nu tror jag att han börjar trivas bättre.

  • MrsKjF

    tack för en trevlig fika i onsdags tjejer, det får vi göra om! Hinns det med innan jul tro? Nästa vecka kan jag nog måndag och onsdag och veckan därpå onsdag och eventuellt fredag, vi åker hem till Sverige på eftermiddagen där. Hur gick det med tvillingarna på förskolan? Lämnar man in dem eller är kvar?

Svar på tråden Förälder/Blivande Förälder i Bryssel