• Anonym (oroli­g)
    Äldre 8 Sep 14:47
    30055 visningar
    119 svar
    119
    30055

    blivit av med körkortet

    fick nyss samtal från sambon att han blivit av med körkortet!
    fortkörning!
    han var på väg till jobbet han är lastbils chaffis

    vad händer nu ??????

  • Svar på tråden blivit av med körkortet
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 17:08
    Anonym skrev 2010-09-10 16:31:21 följande:
    Nej, det tänker jag inte göra, men det är lite kul att polisen väljer att bara ta omköraren och inte traktorföraren också som ska hålla sig så långt in i vägrenen som möjligt om han nu ska åka jättesakta.
    Finns inget roligt i det.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym
    Äldre 10 Sep 17:15
    Jezamine skrev 2010-09-10 17:08:23 följande:
    Finns inget roligt i det.
    Enligt lagen ska polisen ta alla de ser göra överträdelser (Men självklart ska de använda huvudet åtminstone lite.)
    De har alltså ingen rätt att sitta och välja vem dom ska ta på det sättet de gör idag...
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 17:16
    Anonym skrev 2010-09-10 17:15:29 följande:
    Enligt lagen ska polisen ta alla de ser göra överträdelser (Men självklart ska de använda huvudet åtminstone lite.)
    De har alltså ingen rätt att sitta och välja vem dom ska ta på det sättet de gör idag...
    Ta det med polisen o inte med mig.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym
    Äldre 10 Sep 17:22
    Jezamine skrev 2010-09-10 17:16:48 följande:
    Ta det med polisen o inte med mig.
    Jo, att anmärka på polisens arbete brukar ju leda långt och oftast lyssnar de och tar till sig kritiken också, eller hur?...
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 17:25
    Anonym skrev 2010-09-10 17:22:39 följande:
    Jo, att anmärka på polisens arbete brukar ju leda långt och oftast lyssnar de och tar till sig kritiken också, eller hur?...
    Det är du som har problem med polisens agerande här..inte jag.
    Så för att återgå til vad tråden handlar om så är det rätt att lastbilschauffören misste körkortet.
    Avstängd tills vidare
  • Äldre 10 Sep 17:29
    Jezamine skrev 2010-09-10 17:25:50 följande:
    Det är du som har problem med polisens agerande här..inte jag.
    Så för att återgå til vad tråden handlar om så är det rätt att lastbilschauffören misste körkortet.
    men tråden handlar ju inte om det...
    Den handlar om VAD SOM HÄNDER NU, inte om det var rätt att han blev av med körkortet...
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 17:42
    stor grön drake skrev 2010-09-10 17:29:36 följande:
    men tråden handlar ju inte om det...
    Den handlar om VAD SOM HÄNDER NU, inte om det var rätt att han blev av med körkortet...
    Ja vad som händer?Han blir av med körkortet,utan körkort får man ej köra bil el hur?
    Avstängd tills vidare
  • Äldre 10 Sep 18:16
    Jezamine skrev 2010-09-10 17:42:21 följande:
    Ja vad som händer?Han blir av med körkortet,utan körkort får man ej köra bil el hur?
    men hon frågade även vad hans arbetsgivare skulle göra (om han skulle bli av med jobbet) samt om det fanns undantag. Att han blev av med körkortet vet hon uppenbarligen (pekar på rubriken)
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 18:18
    stor grön drake skrev 2010-09-10 18:16:25 följande:
    men hon frågade även vad hans arbetsgivare skulle göra (om han skulle bli av med jobbet) samt om det fanns undantag. Att han blev av med körkortet vet hon uppenbarligen (pekar på rubriken)
    Vad arbetsgivaren skall göra är väl lämpligt att fråga arbgivaren om.
    Avstängd tills vidare
  • Äldre 10 Sep 18:27
    Jezamine skrev 2010-09-10 18:18:23 följande:
    Vad arbetsgivaren skall göra är väl lämpligt att fråga arbgivaren om.
    men givetvis, dock passar det inte alltid att ringa exakt de man borde ringa (av olika anledningar) och då söker man svar i de nätverk man har tillgång till, i detta fall FL.
  • Jezami­ne
    Äldre 10 Sep 18:28
    stor grön drake skrev 2010-09-10 18:27:09 följande:
    men givetvis, dock passar det inte alltid att ringa exakt de man borde ringa (av olika anledningar) och då söker man svar i de nätverk man har tillgång till, i detta fall FL.
    Ja tänk vad fantastiskt.
    Avstängd tills vidare
  • Najs
    Äldre 10 Sep 19:25
    pungspark skrev 2010-09-10 16:29:39 följande:
    Antingen så visste din kille om reglerna men valde att bryta mot dem = han bröt mot lagen.

    Aller så kände han inte till trafikreglerna = han bör inte vistas i trafiken.

    Nå, vilket är det?
    suck...
    Jag bara skrev att vi varit med om en liknande sak som TS (min man är inte lastbilschaffis utan Murare)  och om du läst mina inlägg så ser du vad jag själv ansåg om hans uppförande..
    Det är bara så att ibland känns de som att det är särbehandling av trafikbrott.
  • Anonym (Apa)
    Äldre 13 Sep 07:29

    Är det lönt du disskuterar med Jezamine??  Den saken tycker ju bara om att säga emot och vara dryg.

  • Äldre 13 Sep 07:45

    Bara och beklaga hoppas det löser sig så smidigt som möjligt. Straffet i förhållande till brottet
    är ju inte rimligt

  • Äldre 13 Sep 14:28
    Anna Collovin skrev 2010-09-13 07:45:19 följande:
    Bara och beklaga hoppas det löser sig så smidigt som möjligt. Straffet i förhållande till brottet
    är ju inte rimligt
    Så det är inte rimligt att bli av med körkortet om man kör betydligt fortare än hastighetsbegränsningen? JO det tycker jag att det är, kan man inte hålla hastigheten får man skylla sig själv. Och man ska difivitivt inte få behålla kortet bara för att man behöver det i jobbet.
  • Äldre 13 Sep 16:58
    Anna Collovin skrev 2010-09-13 07:45:19 följande:
    Bara och beklaga hoppas det löser sig så smidigt som möjligt. Straffet i förhållande till brottet
    är ju inte rimligt
    Tycker det är tvärt om...att straffet är rimligt. Och att det i synnerhet skulle gälla utan undantag för yrkeschaufförer. Jag sticker inte under stolen med att jag allt som oftast ligger över hastighetsbegränsningarna när jag har bilen. Men jag skulle aldrig gnälla över straffet om jag åkte fast...vara arg på mig själv möjligtvis.
  • Äldre 14 Sep 11:03
    elmadumle skrev 2010-09-13 14:28:28 följande:
    Så det är inte rimligt att bli av med körkortet om man kör betydligt fortare än hastighetsbegränsningen? JO det tycker jag att det är, kan man inte hålla hastigheten får man skylla sig själv. Och man ska difivitivt inte få behålla kortet bara för att man behöver det i jobbet.
    Med tanke på hur straff skalan ser ut för betydligt allvarligare brott som misshandel , rån , våldtäkt etc så är
    det ett för hårt straff att ta körkortet för en sak som fortkörning
  • Polly S
    Äldre 14 Sep 21:37
    Anna Collovin skrev 2010-09-14 11:03:32 följande:
    Med tanke på hur straff skalan ser ut för betydligt allvarligare brott som misshandel , rån , våldtäkt etc så är
    det ett för hårt straff att ta körkortet för en sak som fortkörning
    fast missköter man sig i trafiken är det väl just där man ska 'betala'?
  • Äldre 15 Sep 11:53
    Polly S skrev 2010-09-14 21:37:37 följande:
    fast missköter man sig i trafiken är det väl just där man ska 'betala'?
    Har jag inte sagt emot om men många ser fortkörning som det värsta brottet tydligen.  I förhållande till andra allvarliga brott så är det höga straff för fortkörning
Svar på tråden blivit av med körkortet