• CaCC

    Vårbebisar i Skövde med omnejd!

    Hej, jag heter Caroline och jag och min man väntar vårt andra barn i slutet av mars. Vi bor i Skövde och jag tänkte det vore kul att se om det finns fler i Skövde och här kring som väntar smått. Första, andra, tredje eller tioende spelar ingen roll.
    Vi samlas här!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 12:51
    Lägger länk till BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m54511778.html
  • Svar på tråden Vårbebisar i Skövde med omnejd!
  • ALTP9082
    Phlippan87 skrev 2011-05-23 11:27:34 följande:
    är besöksförbud på bb ändå så hon har inget för att åka dit...
    jag ahr aldrig haft problemet med släktingar som ska säga hur vi ska göra elelr står och hänger på låset så jag är glad att slippa den biten
    Åh vad skönt! men dom får väl komma till dagrummet? eller är jag helt ute å cyklar?
    Men jag hoppas att hon förstår att jag inte vill att hon kommer hit på en gång, jag vill gärna komma hem å landa lite innan de kommer nån. Å då säger hon men ja måste ju få se bebisen, ja de klart hon får men hon kan ju gärna vänta en dag eller två. Hur tidigt hade ni besök efter eran dotter?
  • ALTP9082
    Sessi skrev 2011-05-23 11:30:13 följande:
    Hoppar in här! Bor också i Skövde! Väntar dock inte barn så snart som ni andra men har bf 3 dec :) Kanske får vara med ändå ?=)
    De går väl alla tiders!  Roligt med folk i närheten
  • Phlippan87
    ALTP9082 skrev 2011-05-23 11:33:04 följande:
    Åh vad skönt! men dom får väl komma till dagrummet? eller är jag helt ute å cyklar?
    Men jag hoppas att hon förstår att jag inte vill att hon kommer hit på en gång, jag vill gärna komma hem å landa lite innan de kommer nån. Å då säger hon men ja måste ju få se bebisen, ja de klart hon får men hon kan ju gärna vänta en dag eller två. Hur tidigt hade ni besök efter eran dotter?
    utanför bb kan de få vara ja, men ingen kan tvinga dig att gå ut utanför avdelningen så vill du inte så vill du inte.
    och hon kommer ha mååååånga dagar på sig att se barnet sedan. vi firade nyår hos mina föräldrar så dottern var 3 dagar, då var min moster och hennes man där och så var det mina föräldrar men hemma hos oss släppte vi inte in någon förens efter ca 1,5 veckor. jag kände mig så pass pigg och fräsch efter förlossningen ändp så det var ganska lugnt att åka iväg och fira nyår lite lätt med dem men denna gången får vi allt se. jag hoppas kunna fira midsommar hos mina föräldrar med mina systrar osv men det beror ju på orken. kanske bara tar och grillar här hemma med sambon och barnen annars. man vet ju aldrig hur man själv mår och det är ju viktigare att du och barnet mår bra än att hon får se sitt barnbarn direkt. finns kameror ananrs så hon kan ju få en bild eller två så kan hon inte klaga
    ♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Sessi
    ALTP9082 skrev 2011-05-23 11:34:22 följande:
    De går väl alla tiders!  Roligt med folk i närheten
    Schysst :) Ja kanske man kan lära känna lite nytt folk här i stan! Har inte så många vänner. Vore roligt med lite nya :)
    Hoppas på bebis 2011
  • ALTP9082
    Phlippan87 skrev 2011-05-23 11:39:21 följande:
    utanför bb kan de få vara ja, men ingen kan tvinga dig att gå ut utanför avdelningen så vill du inte så vill du inte.
    och hon kommer ha mååååånga dagar på sig att se barnet sedan. vi firade nyår hos mina föräldrar så dottern var 3 dagar, då var min moster och hennes man där och så var det mina föräldrar men hemma hos oss släppte vi inte in någon förens efter ca 1,5 veckor. jag kände mig så pass pigg och fräsch efter förlossningen ändp så det var ganska lugnt att åka iväg och fira nyår lite lätt med dem men denna gången får vi allt se. jag hoppas kunna fira midsommar hos mina föräldrar med mina systrar osv men det beror ju på orken. kanske bara tar och grillar här hemma med sambon och barnen annars. man vet ju aldrig hur man själv mår och det är ju viktigare att du och barnet mår bra än att hon får se sitt barnbarn direkt. finns kameror ananrs så hon kan ju få en bild eller två så kan hon inte klaga
    Ja hon kommer väl förmodligen springa hit var å varannan dag om jag känner henne rätt å då kan de ju va skönt å få komma hem å varva ner. Ja menar man har ju ganska nyss varit med om de förmodligen största man kan vara med om i livet.
    Har man otur å de kanske slutar med akutsnitt eller att förlossningen tar jätte lång tid så kanske man inte alls är så pigg sen när man kommer hem. Å sen kanske man inte mår helt hundra psykiskt heller om de har varit en jobbig förlossning å då vill man ju inte ha folk springandes hemma precis.

    Ja gör hon inte som jag säger så kommer jag skälla ut henne efter noter, de vill jag lova Tungan ute
  • ALTP9082

    Trädgårdsarbete fick verkligen fart på de hela, iaf för en stund. Hade värkar från 17-18 igår å vid 23 började jag klocka dom för jag tyckte dom va ganska täta, hade ungefär 5-7 min mellan men sen runt 24 blev jag så trött å tänkte de är bäst att jag försöker sova lite om de är på gång. Vaknade igen vid 3 å hade fortfarande värkar men dom va varken tätare eller kraftigare. Eller jag kanske ska säga att jag antar att de är värkar eftersom jag samtidigt har ont i ryggen å även känner ett tryck neråt, kan väl inte va nått annat?
    Nu på morgonen har jag "bara" haft lite ont i ryggen så nu blir de soffan med vetekudden en stund

  • hjohanna
    ALTP9082 skrev 2011-05-24 10:18:19 följande:
    Trädgårdsarbete fick verkligen fart på de hela, iaf för en stund. Hade värkar från 17-18 igår å vid 23 började jag klocka dom för jag tyckte dom va ganska täta, hade ungefär 5-7 min mellan men sen runt 24 blev jag så trött å tänkte de är bäst att jag försöker sova lite om de är på gång. Vaknade igen vid 3 å hade fortfarande värkar men dom va varken tätare eller kraftigare. Eller jag kanske ska säga att jag antar att de är värkar eftersom jag samtidigt har ont i ryggen å även känner ett tryck neråt, kan väl inte va nått annat?
    Nu på morgonen har jag "bara" haft lite ont i ryggen så nu blir de soffan med vetekudden en stund
    Wohooo! Hur ont gjorde dom?
    Låter som värkar tycker jag, ut med den lille skiten nu för bövelen. :)
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • ALTP9082
    hjohanna skrev 2011-05-24 18:06:39 följande:
    Wohooo! Hur ont gjorde dom?
    Låter som värkar tycker jag, ut med den lille skiten nu för bövelen. :)
    Ja dom kändes ju men dom gjorde ju inte ondare än att jag kunde sova. Men har ju inte känt mer idag än att jag har haft molande värk i ryggen till å från.
    Hoppas innerligt att de verkligen är på gång nu snart för jag vill helst ha ut bebisen innan helgen
  • 3way

    Hejsan, här har ni en  i Hjo tjej på 22år som väntar min första bebis 15 oktober så jag har precis gått halvägs. Känner inte heller så många här eftersom jag är från västkusten från början. 

    Jag hoppas på att få lite tips om vad man kan hitta för utbud i skövde på barnvagnar och allt sånt där och självklart prata massa om bebisar och om vårat vackra närområde.

     


  • Hanna1987

    Har följt denna tråden ett tag, har en flicka på 11 månader. Bor i fridene.
    "nyinflyttad", eller flyttade hit i mars 2009. Men svårt att träffa nya människor. Träffar bara de i min föräldragrupp och nu känner man sig lite mer ensam då jag inte träffar dom så ofta längre. Svårt att få ihop allt.
    Hade varit kul att lära känna fler i Hjo..

    Jag är ingen expert men har varit gravid, gått över 9 dagar. Vet dock inte hur det ser ut på BB då vi åkte hem direkt efter läkarundersökningen på förlossningen ;)
    Ammade i en månad sen funkade det inte för oss längre. Började med smakisar när dottern var 2½ månad gammal eftersom hon då började äta mindre ersättning ur flaska.
    Har funkar kanon med maten från start, gör egen mat till henne eftersom det bara var majs/potatis purén på burk som funkade :P 
    Började med välling när hon var 6 månader ca. När hon var 7 månade bytte jag till 8 månaders välling [semper] och det är den jag har nu.
    Hon har ätit på natten 1-2 gånger fram till hennes 8 månaders dag, då tvär vände det helt och nu sover hon hela nätter! :)

    Vi har massor av nappar i hennes säng så när hon vaknar på natten har hon alltid en napp i närheten att stoppa in :) Och på morgonen har hon att göra för då slänger hon ut varenda en mellan spjälorna ;)

    Vi har en TAKO jumper X vagn som vi köpte från: www.pyretosnackan.se den har två stora [!!!!] svängbara hjul fram. Vi är supernöjda! :)

    Vi hade inga problem med närgågna släktingar efter vi kommit hem. Vi gick in till grannen [min sambos mormor, morfar och morbror bor i de två husen intill vårat] direkt när vi kommit hem. Och tre dagar senare kom dotterns farmor och farbröder hit.
    Men förstår att du tycker det är jobbigt. Jag skulle fått besök av en kompis [som bor i skåne] två veckor efter dottern föddes, denna resa bokades in tidigare under våren och då visste jag inte jag skulle gå över 9 dagar eller att det skulle kännas så jobbigt att hon skulle komma hit då.. Men jag avbokade och hon blev sur och förstod inte varför. Trots att jag förklarade..
    Jobbigt när andra inte förstår.  


    Tove 4/7-10 ♥
Svar på tråden Vårbebisar i Skövde med omnejd!