• Äldre 13 Sep 00:32
    16402 visningar
    28 svar
    28
    16402

    Migrationsverkets Chefs gamla hit: "Knulla i Bangkok"

    Ett av svaren till varför Sverige verka ha en till synes extremt slapp massinvandrings-politik kan kanske vara så enkelt som så att man bara tittar lite i Dan Eliassons förflutna, Generaldirektör vid Migrationsverket. Så för er som vill veta lite mer om denne man kan jag presentera följande fakta om honom:

    Han var med i ett band när han var ung som hette Bad Boo Band. Bland annat gjorde han låten hitlåten “Knulla i Bangkok”.

    Bilden är ganska målande att han redan i sin ungdom hade en klar inriktning på internationella frågor. Sångframträdandet var väl inget att bygga vidare på, men han visade uppenbarligen ett stort intresse för frågor som gäller nära relationer i vardagen som bottnar i ett för honom utpräglat solidariskt och mångkulturellt perspektiv. Dessutom verkade han vurma för feministiska frågor och jämställdhet grundad på tolerans och respekt för kvinnor, särskilt sina svenska medsystrar. Eller ... Inte.

    Här är låt+text:




    Dom mig kallar fula fula Olle
    Ingen tjej vill vara med mej
    jag brukar sitta ensam hemma
    och drömma om en sjysst tjej
    men vem vill fan ha en svensk tjej
    en discofitta utan hjärna


    Så jag tog flyget
    Flyget till Bangkok
    Jag skulle knulla
    Knulla i Bankok
    Och jag fick knulla
    Knulla i Bangkok
    Hela tiden


    Så jag tog flyget
    Flyget till Bangkok
    Jag skulle knulla
    Knulla i Bankok
    Och jag fick knulla
    Knulla i Bangkok
    Hela tiden


    Men när jag kom hem från Bangkok
    Så sa en tjej
    Jag ville ju vara med dej
    Men nu har ju du vart i Bangkok
    Och knullat med en annan tjej
    och vem fan vill ha en kille
    som åker till Bangkok för att knulla


    Så ta du flyget
    Flyget till Bangkok
    och du ska knulla
    Knulla i Bangkok
    Hoppas du får knulla
    Knulla i Bangkok
    Hela tiden


    Så ta du flyget
    Flyget till Bangkok
    och du ska knulla
    Knulla i Bangkok
    Hoppas du får knulla
    Knulla i Bangkok
    Hela tiden


    Flyget till Bangkok
    och du ska köpa
    köpa din kärlek
    hoppas du får köpa
    köpa din kärlek
    hela tiden


    Så ta du flyget
    flyget till Bangkok
    och du ska köpa
    köpa din kärlek
    hoppas du får köpa
    köpa din kärlek
    din kärlek
    hela tiden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Migrationsverkets Chefs gamla hit: "Knulla i Bangkok"
  • Äldre 13 Sep 00:46
    #1

    menar du att detta skulle vara ett argument för att rösta på sd?!?!
    hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  • Äldre 13 Sep 00:59
    #2
    Rani skrev 2010-09-13 00:46:27 följande:
    menar du att detta skulle vara ett argument för att rösta på sd?!?!
    hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaa
    Erkänner att trådstarten inte är megaseriös, men håll med om det komiska kring dagens flyktingpolitik i förhållande till hans syn på etniciteter.
  • Äldre 13 Sep 01:14
    #3
    neonguy skrev 2010-09-13 00:59:55 följande:
    Erkänner att trådstarten inte är megaseriös, men håll med om det komiska kring dagens flyktingpolitik i förhållande till hans syn på etniciteter.
    Du tycker inte att texten osar ironi?
  • Äldre 13 Sep 02:28
    #4
    Rani skrev 2010-09-13 01:14:10 följande:
    Du tycker inte att texten osar ironi?
    Haha ja det där sägs ju vara världens bästa argument, om man inte räknar med "det var en missuppfattning". Men visst, musik är fri att tolkas som den vill. Fast jag köper det inte iaf.
  • Toboas
    Äldre 13 Sep 09:38
    #5

    Tyckte det var svårt att rösta i den här tråden eftersom de två alternativen låg så nära varandra...

  • Äldre 30 Mar 02:53
    #6
    Toboas skrev 2010-09-13 09:38:57 följande:
    Tyckte det var svårt att rösta i den här tråden eftersom de två alternativen låg så nära varandra...
    Jaha, och hur tänkte du där?
  • Gerd64
    Äldre 30 Mar 03:08
    #7
    neonguy skrev 2011-03-30 02:53:19 följande:
    Jaha, och hur tänkte du där?
    Haha , den här tråden har jag missat. har aftonbladet skrivit om detta eller bör dom informeras?
  • Äldre 30 Mar 03:11
    #8
    Gerd64 skrev 2011-03-30 03:08:21 följande:
    Haha , den här tråden har jag missat. har aftonbladet skrivit om detta eller bör dom informeras?
    Hah. Tråden är gammal, men kände för att väcka upp den igen då ja tycker den är lite kul. Tror inte det var mer än bloggar som informerat nyheten ifråga, om ja minns rätt.

    Aftonbladet vill förmodligen ha hit hela Bangkok så dom lär inte göra folket uppmärksamma om detta. :P
  • Gerd64
    Äldre 30 Mar 03:20
    #9
    neonguy skrev 2011-03-30 03:11:25 följande:
    Hah. Tråden är gammal, men kände för att väcka upp den igen då ja tycker den är lite kul. Tror inte det var mer än bloggar som informerat nyheten ifråga, om ja minns rätt.

    Aftonbladet vill förmodligen ha hit hela Bangkok så dom lär inte göra folket uppmärksamma om detta. :P
    Märkligt , Ifall Björn söder eller William petzäll gjort något liknande så skulle det vara förstasidesstoff på samtliga kvällsblaskor. Det är visst roligare att häckla vissa människor, trött på denna rasism 

    men men , We shall overcome !
  • FMGA
    Äldre 30 Mar 07:25
    #10
    Gerd64 skrev 2011-03-30 03:20:53 följande:
    Märkligt , Ifall Björn söder eller William petzäll gjort något liknande så skulle det vara förstasidesstoff på samtliga kvällsblaskor. Det är visst roligare att häckla vissa människor, trött på denna rasism 

    men men , We shall overcome !
    Men Gerd,då.

    Ska vi verkligen behöva ta upp gängets sånger på fnlandsbåten (var det väl) igen. Efter vad jag minns sjung Petzäll nazistiska kampsånger, Åkesson drog "hyllningsvisan om mordet på Palme men vad Söder bidrog med har jag glömt.

    Vad var det nu grabbarna sa då de förstod att de blivit inspelade, "Det var bara ironi".

    Ungefär som med dig Gerd. 
Svar på tråden Migrationsverkets Chefs gamla hit: "Knulla i Bangkok"