• bluespot13

    Affärsidé? Tjäna pengar på katter

    En kompis som har en norsk skogskatt berättade att den kostade 7000 kr att köpa. En katt får en kull på omkring 4 kattungar varje gång och är dräktig i ca 2 mån. Tänk då att ha 20 stycken honkatter som man med jämna mellanrum parar 10 åt gången. Det ger 40 kattungar på två månader.
    40 gånger 7000/2= en månadslön på 140 000 kr. Skattefria pengar!

    Katterna kan jag ha i burar i min lägenhet och kostar inte speciellt mycket att försörja. Sen är det väl ganska lätt att lära de små rackarna att gå i sandlåda? Jag tänkte låna lite sand från det lokala daghemmet och lägga det i en stor balja som de får dela på. Får väl räkna med att spendera 5 minuter per dag med att rensa lådan, men det gör jag mer än gärna för 140 lax i månaden. Lätta pengar! Så vad tycker ni, låter detta som en affärsidé?

    Kanske man också borde odla en mindre råttfarm när man ändå håller på? Råttorna använder jag för att träna katternas jaktinstinkter, samt deras muskler.
  • Svar på tråden Affärsidé? Tjäna pengar på katter
  • bluespot13

    Vill bara klargöra att jag inte vill ha med hundar att göra. Inget mer sånt, tack.

  • bluespot13
    CTMT skrev 2010-09-13 07:04:12 följande:
    TS, vad är meningen med din tråd?
    Har du ens läst tråden? Nej, jag tänkte väl det.

    PS. 3 off-topic flugor i en smäll!
  • Tant Herta

    Du behöver inte alls flytta till alndet med katterna, i alla bostadområden finns ju en sandlåda till barnen. Eftersom katter är nattdjur så släpper du ut katterna i sandlådan på nätterna så de kan göra sina behov där!

  • Stor mamma

    Haha ja visst funkar det i praktiken

    Kanske man skulle slå upp stort o dra igång värsta aveln här hemma o bara trycka fram långhåriga pälsbollar

  • P S

    Du kan väl för fan inte mena allvar med att ha katterna i burar? Skulle visserligen inte förvåna
    Mig då det finns folk till allt..

  • rosegarden

    Måste tyvärr göra dig ledsen. Din affärside är Inte skattefri

  • Parniara
    rosegarden skrev 2010-09-13 19:45:16 följande:
    Måste tyvärr göra dig ledsen. Din affärside är Inte skattefri
    Vad är i dagens samhälle?
Svar på tråden Affärsidé? Tjäna pengar på katter