• Victoria70

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-24 18:57:36 följande:
    Ja imorn får jag veta hur det ligger till. r väldigt nervös trots att jag är 95% säker på att det var ett missfall. Mest för att jag inte känner mig gravid som jag gjorde förra gången. Men tycker att jag borde ha blödigt mer.. jaja imorn vet jag som sagt. Återrapporterar till er hur det har gått.
    hur går det för er andra? Hur mår ni alla?

    Kram
    Ska tänka på dig i morgon!! Håller tummarna för dig!!! Förstår att du är nervös...

    Här går det bra än så länge, men är jätte orolig varje gång jag går på toa, men förösker njuta av varje dag som går och hoppas på det bästa.

    KRAM!Hjärta
  • Kattflickan

    Jag håller också tummarna! Det brukar ju sägas att varje graviditet är unik, det behöver inte kännas som förra gången!

    Kram!

    Millan 

  • Limpan 83

    Ingen graviditet syntes, så var ett missfall :( Bara att bita ihop och kämpa vidare. Finns liksom inget annat att göra.
    Skönt att det går bra Pernilla, hur mår du för övrigt? Börjat få några gravsymtom än?

    Kramar

  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-25 13:59:48 följande:
    Ingen graviditet syntes, så var ett missfall :( Bara att bita ihop och kämpa vidare. Finns liksom inget annat att göra.
    Skönt att det går bra Pernilla, hur mår du för övrigt? Börjat få några gravsymtom än?

    Kramar
    Åååå nej va ledsen jag blir för din skull Gråter. Får tårar i ögonen, mina tankar är hos dig! Ni får försöka ta nya tag så snart ni känner er redo.

    Taack för din omtanke mitt i allt Limpan. Mår skapligt än så länge, trött och lite smått illamående på kvällarna och en fruktansvärd halsbränna. Men på nåt viss känns det bättre denna gången än sist, då hade jag ju rödbruna flytningar ett antal gånger, och det har jag inte haft nåt alls nu mer än precis i början. Och det trodde bm nästan helt säkert va sk nidblödning. Men tar en dag i taget och förväntar mig inget än...

    KRAM i massor till dig Limpan och även er andra!!!
  • Kattflickan

    Å nej Limpan! Hoppades verkligen att det skulle se bra ut! Du har varit med om tillräckligt! Hoppas att det går bra nästa gång. Har din mens kommit igång? Jag vet att det är en klen tröst, men du har ju haft lätt att bli gravid iallafall och hoppas att du snart blir det igen. Det behövdes ingen skrapning? 

    Kram!

    Millan 

  • Limpan 83

    Tack tjejer!

    Nej ingen skrapning, graviditeten var borta. Men hade lite vätska kvar därinne men det verkade inte vara någon fara. Läkaren trodde att min mens skulle komma om ca 2 veckor. Så nu får man väl se fram emot det och så ta nya tag.

    Pernilla: Skönt att du mår bätter denna gången. Man känner nog på sig om det står rätt till eller inte... Vore ju helt otroligt om det skulle gå fel ännu en gång. SÅ jag tror nog att du kan njuta nu :)

    Kram kram

  • Pilla1979
    Limpan 83 skrev 2011-01-26 09:54:25 följande:
    Tack tjejer!

    Nej ingen skrapning, graviditeten var borta. Men hade lite vätska kvar därinne men det verkade inte vara någon fara. Läkaren trodde att min mens skulle komma om ca 2 veckor. Så nu får man väl se fram emot det och så ta nya tag.

    Pernilla: Skönt att du mår bätter denna gången. Man känner nog på sig om det står rätt till eller inte... Vore ju helt otroligt om det skulle gå fel ännu en gång. SÅ jag tror nog att du kan njuta nu :)

    Kram kram
    Va skönt att du slapp skrapning i alla fall, att kroppen själv kunde ta hand om det trots allt. Håller tummarna för dig att du snart får ett plus igen. Ni ska föröska igen eller? Måste bara fråga så vi inte försöker peppa dig till något ni kanske inte tänkt just nu...

    Ja tror som dig att man nånstans inom sig känner på sig om det är nåt fel, fast man kanske inte vill inse det först...

    KRAM
  • Victoria70

    Vad


    Limpan 83 skrev 2011-01-25 13:59:48 följande:
    Ingen graviditet syntes, så var ett missfall :( Bara att bita ihop och kämpa vidare. Finns liksom inget annat att göra.
    Skönt att det går bra Pernilla, hur mår du för övrigt? Börjat få några gravsymtom än?

    Kramar
    Vad tråkigt för dig, men  kroppen var nog inte riktigt beredd ännu för en ny graviditet. 
    Hade nog inte "fäst " riktigt med tanke på den sparsamma blödningen. 
    Du blir nog gravid snart igen, lycka till och kramar.
  • Kattflickan

    Du verkar iallafall kunna se framåt Limpan, bra! Hoppas du snart blir gravid igen! Förstår om det känns motigt nu! 

    Kram!

    Millan 

  • Limpan 83

    Jo klart att det känns tungt, men vi kämpar på. Svårt att veta bara när mensen kommer och om man över huvudtaget har ägglossning nu innan mensen. Men ÄL-stickan imorse visade ett streck som var nästan lika starkt som kontrollstrecket, vet ej vad det betyder...

    Jo jag tror som Victoria skrev att det nog inte hade fäst ordentligt...kände mig ju inte gravid så länge heller.
    Nästa gång jag blir gravid ska jag få komma upp redan i v.5-6 på VUL. Det känns ju iaf bra.

    Kram

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort