• Äldre 22 Sep 12:47
    12663 visningar
    76 svar
    76
    12663

    Omskuren eller "naturlig" ?

    Har ofta funderat hur det är i vårt avlånga land med kvinnornas åsikt,smak gällande oskurna penisar. Vilket föredras (o ja jag vet att man oftast gillar det som ens egen man har) men om Ni fick välja? Och vilka fördelar/nackdelar varje "variant" besitter enligt Er. Jag själv är omskuren och trivs utmärkt med det (även frugan).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-22 13:37
    Haha!som tur var så var det länge sedan nu (när jag var 12 alltså) men om man väljer att göra det som vuxen är ju upp till var o en. Det gamla ordspråket "vill man vara fin får man lida pin" poppar upp

  • Svar på tråden Omskuren eller "naturlig" ?
  • Anonym (helst utan)
    Äldre 24 Apr 20:25
    #61

    Är lyckligtvis begåvad med en man som är omskuren, helt klart snyggare än att ha förhuden kvar. Har nog inte träffat nån tjej som egentligen gillar förhud?!

  • Äldre 24 Apr 20:35
    #62
    EnSvårOchJobbigGrej skrev 2011-04-24 20:12:39 följande:
    Men herregud var hittar ni alla omskurna?! Jag bor i en jävla håla det står klart nu.
    Finns det inga muslimska män där då???

    Jag bor också i en håla, liten liten håla... men här finns muslimska män, så mkt vet jag.
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • Andrea­s1983
    Äldre 24 Apr 21:09
    #63

    Vet inte om man får lägga upp intima bilder men annars kan ju ni som vill lägga upp bild på en enligt er fin kuk, både slak och stånd

  • Äldre 24 Apr 21:10
    #64
    Andreas1983 skrev 2011-04-24 21:09:19 följande:
    Vet inte om man får lägga upp intima bilder men annars kan ju ni som vill lägga upp bild på en enligt er fin kuk, både slak och stånd
    Bra tänkt
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • Anonym
    Äldre 24 Apr 21:12
    #65
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 19:34:44 följande:
    Ehm... tycker ni ärligt talat att en oomskuren penis ser bättre ut?

    sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omsk%C3%A4relse
    Ehm...ja. Jag tyckte bilden var ett tydligt exempel på hur skinnet bara hänger där.
    EnSvårOchJobbigGrej skrev 2011-04-24 20:12:39 följande:
    Men herregud var hittar ni alla omskurna?! Jag bor i en jävla håla det står klart nu.
    Jag har dejtat män som varit tvunga att omskära sig som vuxna pga trång förhud och även muslimska killar som fått det gjort som barn så det beror nog inte på att du bor i en håla . Du får nog fortsätta leta, det är ju inte stämplat i pannan på dem (tyvärr).

    Sen är det flera av de män som jag dejtat som berättar om omskärelsen med fasa och berättat hur ont det gjorde efteråt osv, så jag kan inte säga att jag tycker att det är ok att göra det på småpojkar. Det är däremot en riktig bonus att upptäcka att ligget är omskuren. Fast det klart, sen kan man ju bättre på oddsen något genom att enbart dejta en viss typ av män
  • Anonym (mm)
    Äldre 24 Apr 23:12
    #66

    Jag tycker inte det spelar någon roll rent visuellt, men däremot har jag varit med om oomskurna killar med mindre bra hygien (ja jag vet att det inte har med saken att göra men det sitter fast i hjärnan på mig)..
    Får jag välja så väljer jag med andra ord omskuren, jag har dock testat bägge och märker ingen skillnad mellan lakanen - det va dock länge sedan jag hade en oomskuren, eller icke-muslim för den delen.. =P
    Dock är jag ABSOLUT emot omskärelse på småpojkar, som Magnus Betner säger - stackars barn att växa upp och veta att han är omskuren för att mamma tycker att det är finare! Förvånad Det ska vara den vuxna mannens eget beslut tycker jag - och min muslimska (omskurna) man håller med!

  • Dreams Never Ends
    Äldre 24 Apr 23:21
    #67
    Anonym skrev 2011-04-24 21:12:15 följande:
    Ehm...ja. Jag tyckte bilden var ett tydligt exempel på hur skinnet bara hänger där.
    EnSvårOchJobbigGrej skrev 2011-04-24 20:12:39 följande:
    Men herregud var hittar ni alla omskurna?! Jag bor i en jävla håla det står klart nu.
    Jag har dejtat män som varit tvunga att omskära sig som vuxna pga trång förhud och även muslimska killar som fått det gjort som barn så det beror nog inte på att du bor i en håla . Du får nog fortsätta leta, det är ju inte stämplat i pannan på dem (tyvärr).

    Sen är det flera av de män som jag dejtat som berättar om omskärelsen med fasa och berättat hur ont det gjorde efteråt osv, så jag kan inte säga att jag tycker att det är ok att göra det på småpojkar. Det är däremot en riktig bonus att upptäcka att ligget är omskuren. Fast det klart, sen kan man ju bättre på oddsen något genom att enbart dejta en viss typ av män
    Alltså jag skrev "Oomskurna" dvs jag tycker omskurna kukar är bäst! ;)
  • Anonym
    Äldre 24 Apr 23:27
    #68
    HäxanSurtant skrev 2011-04-24 20:35:43 följande:
    Finns det inga muslimska män där då???

    Jag bor också i en håla, liten liten håla... men här finns muslimska män, så mkt vet jag.
    Omskuren eller naturlig?

    Självklart ska den vara omskuren. Vissa kvinnor är ju av naturen utrustade med små, vackra blygdläppar som inte hänger ner som fula skinnveck mellan benen men dessvärre är de få. Som tur var finns ju då numera t.ex. ett urval somaliska kvinnor att tillgå vars föräldrar varit framsynta nog att befria henne från de där oestetiska och äckliga skinnvecken.

    Helt klart föredrar jag omskuret, mycket renligare så. Vilken man har inte gått ner på en kvinna och hittat äckliga vita klumpar mellan geggvecken, verkligen ohygieniskt. Och inte bara ohygieniskt dessutom riktigt osexigt, fram för släta fittor!

    En smula ironi men ibland blir man förvånad över vad man får läsa här...
  • Dreams Never Ends
    Äldre 24 Apr 23:30
    #69
    Anonym skrev 2011-04-24 23:27:06 följande:
    Omskuren eller naturlig?

    Självklart ska den vara omskuren. Vissa kvinnor är ju av naturen utrustade med små, vackra blygdläppar som inte hänger ner som fula skinnveck mellan benen men dessvärre är de få. Som tur var finns ju då numera t.ex. ett urval somaliska kvinnor att tillgå vars föräldrar varit framsynta nog att befria henne från de där oestetiska och äckliga skinnvecken.

    Helt klart föredrar jag omskuret, mycket renligare så. Vilken man har inte gått ner på en kvinna och hittat äckliga vita klumpar mellan geggvecken, verkligen ohygieniskt. Och inte bara ohygieniskt dessutom riktigt osexigt, fram för släta fittor!

    En smula ironi men ibland blir man förvånad över vad man får läsa här...
    Öhm... det är VERKLIGEN inte samma sak......

    Dessutom har nog inte dom flesta kvinnor hängiga veck där nere....
  • Anonym (Magnu­s)
    Äldre 25 Apr 01:10
    #70
    Anonym skrev 2011-04-24 23:27:06 följande:
    Omskuren eller naturlig?

    Självklart ska den vara omskuren. Vissa kvinnor är ju av naturen utrustade med små, vackra blygdläppar som inte hänger ner som fula skinnveck mellan benen men dessvärre är de få. Som tur var finns ju då numera t.ex. ett urval somaliska kvinnor att tillgå vars föräldrar varit framsynta nog att befria henne från de där oestetiska och äckliga skinnvecken.

    Helt klart föredrar jag omskuret, mycket renligare så. Vilken man har inte gått ner på en kvinna och hittat äckliga vita klumpar mellan geggvecken, verkligen ohygieniskt. Och inte bara ohygieniskt dessutom riktigt osexigt, fram för släta fittor!

    En smula ironi men ibland blir man förvånad över vad man får läsa här...
    Haha, på pricken där! Blir nästan skrämd av den mängd kvinnor som föredrar omskurna.
  • Äldre 25 Apr 01:23
    #71
    Anonym skrev 2011-04-24 23:27:06 följande:
    Omskuren eller naturlig?

    Självklart ska den vara omskuren. Vissa kvinnor är ju av naturen utrustade med små, vackra blygdläppar som inte hänger ner som fula skinnveck mellan benen men dessvärre är de få. Som tur var finns ju då numera t.ex. ett urval somaliska kvinnor att tillgå vars föräldrar varit framsynta nog att befria henne från de där oestetiska och äckliga skinnvecken.

    Helt klart föredrar jag omskuret, mycket renligare så. Vilken man har inte gått ner på en kvinna och hittat äckliga vita klumpar mellan geggvecken, verkligen ohygieniskt. Och inte bara ohygieniskt dessutom riktigt osexigt, fram för släta fittor!

    En smula ironi men ibland blir man förvånad över vad man får läsa här...
    Och du valde mig som offer för din serinad pga vad?

    Jag personligen skiter fullkomlig i om en kuk har förhud eller ej, Kukar är vackra, hårda och alldeles underbara om man frågar mig, huvudsaken är att den tillhör en man med något innanför pannbenet!. Om jag kunnat så hade jag suttit och kollat på hårda härliga kukar hela dagen lång. Tror inte ens det finns ord nog att beskriva min facination för kukar.
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • EnSvår­OchJob­bigGre­j
    Äldre 25 Apr 07:42
    #72

    Har aldrig stött på någon omskuren. De män jag har stött på har haft underbar funktion och utseende på kuken ändå. Och det är fett mysigt att sitta på hans lår, titta honom i ögonen, blöta fingarna, och sakta runka. Och sen vill jag hitta nån som man kan blåsa upp förhuden till en ballong på, hörde på radion att de skulle gå

  • Anonym
    Äldre 25 Apr 09:18
    #73
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-24 23:30:38 följande:
    Öhm... det är VERKLIGEN inte samma sak......

    Dessutom har nog inte dom flesta kvinnor hängiga veck där nere....
    Verkligen inte? Inte ens om man "bara" karvar bort lite av de oestetiska skinnflikarna för att se till att fittan blir lika slät och estetiskt tilltalande som en omskuren kuk är?

    Lika sjukt oavsett vad. Om vuxna människor av någon anledning, oavsett om den är medicinsk, esteteiskt, vidskeplig eller whatever väljer att skära bort förhud eller blygdläppar så helt ok för mig. Nu är det ju dessvärre så att majoriteten av de män som är omskurna faktiskt inte har valt det själva. Det har deras föräldrar gjort baserat på att någon har sagt att en farbror som ser allt och sitter upp i himlen tycker det ska vara så. P.g.a. vidskepelse alltså och det är i mina ögon inte ok.
  • Dreams Never Ends
    Äldre 25 Apr 11:05
    #74
    Anonym skrev 2011-04-25 09:18:17 följande:
    Verkligen inte? Inte ens om man "bara" karvar bort lite av de oestetiska skinnflikarna för att se till att fittan blir lika slät och estetiskt tilltalande som en omskuren kuk är?

    Lika sjukt oavsett vad. Om vuxna människor av någon anledning, oavsett om den är medicinsk, esteteiskt, vidskeplig eller whatever väljer att skära bort förhud eller blygdläppar så helt ok för mig. Nu är det ju dessvärre så att majoriteten av de män som är omskurna faktiskt inte har valt det själva. Det har deras föräldrar gjort baserat på att någon har sagt att en farbror som ser allt och sitter upp i himlen tycker det ska vara så. P.g.a. vidskepelse alltså och det är i mina ögon inte ok.
    Alltså, Nej! ALLA killar har förhud, men alla kvinnors blygdläppar hänger inte och är estetiskt otilltalande. Det finns FÅ kvinnor med skrumpet grejs där nere och dom kan gärna operera bort det, eftersom det ungefär är lika fult som förhud.
  • Äldre 25 Apr 13:37
    #75

    Jag har aldrig haft sex med någon som är omskuren. Men ärligt talat, eftersom de flesta omskurna män inte gjort det av eget val eller medicinskt behov så äcklas jag av omskärelse. Stackars pojkar! Förhuden fyller ju en funktion!

    Rent visuellt föredrar jag naturliga kukar också. Omskurna ser torra och ärrade ut.

    Och ja, jag håller med Anonym som påpekar att det här är ungefär lika dumt som att diskutera om kvinnlig omskärelse. Manlig könsstympning borde också förbjudas på små pojkar. Vuxna får väl sen skära bort hud och sätta piercings och tatuera eller vad de nu vill. Men gör det inte på barn!

  • Äldre 25 Apr 13:53
    #76
    lykantrophona skrev 2011-04-25 13:37:01 följande:
    Jag har aldrig haft sex med någon som är omskuren. Men ärligt talat, eftersom de flesta omskurna män inte gjort det av eget val eller medicinskt behov så äcklas jag av omskärelse. Stackars pojkar! Förhuden fyller ju en funktion!

    Rent visuellt föredrar jag naturliga kukar också. Omskurna ser torra och ärrade ut.

    Och ja, jag håller med Anonym som påpekar att det här är ungefär lika dumt som att diskutera om kvinnlig omskärelse. Manlig könsstympning borde också förbjudas på små pojkar. Vuxna får väl sen skära bort hud och sätta piercings och tatuera eller vad de nu vill. Men gör det inte på barn!
    Jag håller med dig. Omskärelse skall ske på vuxna som gör det med öppna ögon, inte något man utsätter små barn för som aldrig får välja själva. *dumheter*
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
Svar på tråden Omskuren eller "naturlig" ?