• Teak

    Hur många försök?

    Hej alla blivande regnbågsmammor!
    En fråga från en nyfiken: Hur många inseminationsförsök (eller ev. IVF) genomgick ni innan ni blev gravida? Vi har ett inseminationsförsök kvar och sedan blir det IVF. Detta stressar mig som sjutton. Jag är livrädd att det aldrig kommer att bli någon bebis... Försöker tänka att det är lika stor chans att bli gravid på försök fyra som på försök ett...Hoppas ni kan komma med lite uppmuntrande fakta och solskenshistorier ;)

  • Svar på tråden Hur många försök?
  • miljarden

    Det verkar inte vara speciellt ovanligt att folk inte får till det förrän med ivf, så ge inte upp. Ni har goda chanser att lyckas. 

  • längtanstid

    För oss tog det 4 inseminationer och 1 IVF innan jag blev gravid. Det härliga med IVF är att då vet man att man är befruktad och ägget ska bara fästa...chanserna är så mycke större. Lycka till!

  • ElsaT

    Genomgått tre inseminationer och blev gravida på vårat fjärde IVF (ICSI). Både lite dåliga simmare och ägg så hos oss hade det en förklaring. Ge inte upp!

  • Kronärtskocka

    Känner igen den där stressen med att det finns ett begränsat antal försök via landstinget... Vi lyckades på första IVF försöket, hade innan dess gjort en insemination och två avbrutna inseminationsförsök eftersom frun blev överstimulerad av pergon.

    I denna tråd från förra året har många skrivit vilket försök som lyckades och som du ser finns det många bebisar som kommit till efter IVF!
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-299/m47688904.html

    Jag håller med längtanstid om att det med IVF är skönt att man iaf vet att det är ett ägg som börjat dela sig.

    Lycka till!

  • höskrindorna

    hejsan!
    vi klarade det på vårat första försök..
    använde oss av en privat donator o kollade noga med ägglossning, sen gjorde vi det..
    läs gärna min presentation om hur det gick till =)

  • Barbabok
    Barbabok skrev 2010-10-03 16:01:17 följande:
    DI 1 = 1 barn, DI 2=0, DI 3 = MF
    Jag är 37½.
    Just ja, ostimulerat ska tilläggas. Dottern är 1år7mån.
    Le, och någon kanske ler tillbaka
Svar på tråden Hur många försök?