• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Daimis

    En sjukdag får hon gärna se på tv hela dan för mig Men det är jag de...är inte sådär jättestrikt m alla såna regler...
    Bussig; håller tummar för att pricken vill stanna kvar

  • Snarkofagen

    Det trista är att hon bara gnäller när hon tittar på teve och spelar spel. Hon blir helt enkelt uttråkad och det förstår jag. Men hon kan inte leka för sig själv. Jag måste alltid leka MED henne och det är skitjobbigt. 

    Nollan - ja, jag kan också stänga av om det finns något annat alternativ. Men att säga "Nu stänger vi av så får du göra något annat" funkar inte eftersom hon inte leker själv  

    Idag skickade jag iväg henne till förskolan. Hon har inte varit så sjuk att hon behövt vara hemma egentligen. Men det är alltid det där lilla tvivlet på morgonen om hon ska orka en hel dag på fsk.

    Nu är Aston sjuk. Väntar bara på att jag ska bli sjuk också. Blä.  

  • Gladabarnensmamma
    Snarkofagen skrev 2010-12-08 09:08:22 följande:
    Det trista är att hon bara gnäller när hon tittar på teve och spelar spel. Hon blir helt enkelt uttråkad och det förstår jag. Men hon kan inte leka för sig själv. Jag måste alltid leka MED henne och det är skitjobbigt. 

    Nollan - ja, jag kan också stänga av om det finns något annat alternativ. Men att säga "Nu stänger vi av så får du göra något annat" funkar inte eftersom hon inte leker själv  

    Idag skickade jag iväg henne till förskolan. Hon har inte varit så sjuk att hon behövt vara hemma egentligen. Men det är alltid det där lilla tvivlet på morgonen om hon ska orka en hel dag på fsk.

    Nu är Aston sjuk. Väntar bara på att jag ska bli sjuk också. Blä.  
    Det dar kanner jag verkligen igen - att inte kunna leka sjalv. Felix har varit san tills typ for ett halvar sen, snacka om genombrott!! Nu kan han leka rollspel med sma figurer, pilla med pussel, m.m. Inte jattelange, men anda.
    Jag skulle nastan gissa pa att Ella kanner lite konkurrens av Aston och pockar lite extra pa uppmarksamheten och intresset att leka sjalv ar minimalt?

    Stackars lille Aston som blivit sjuk.

    Hos oss ar det Felix som har hosta & feber. Igar var allt sa lugnt, ungarna tittade for en gangs skull pa (typ) boliompa nar vi fixade middag - och sen kommer en skelogd Felix till bordet... da vet jag direkt att han ar febrig....
  • Mamma till bröderna bus

    nollan- vad gulligt

    här hemma har vi magsjuka (förvånad, någon??) felix är febrig och spydde nyss över sin stackars mamma som mår illa på grund av pricken i magen.. eller om jag oxå ska få magsjuka, svårt att veta skillnaden känner jag..


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    Tyvärr, Nollan. Ella har aldrig gillat att leka själv. Vet inte hur jag ska kunna få henne att leka själv för det vore himla skönt att kunna få egentid, även om det så handlar om att kunna laga mat. 

    Så söta killarna är! Har ni pepparkaksgubbar i Kanada eller är du den galna svenskan med svenska traditioner?

    bussig - stackare! Åh, så synd jag tycker om dig och er! Hoppas det är snabbt övergående.

    Idag är jag jättegnällig så jag loggar ut här innan jag gnäller loss i hela tråden  

  • Gladabarnensmamma

    bussig - fy sjutton for spyor & elande. Jag var visserligen inte gravid speciellt lange sist men maten akte hiss rejalt de fa dagarna vi pratar om... en barnspya hade jag nog inte fixat.

    snarko - hade Felix envist fortsatt med att vagra leka sjalv hade jag blivit galen... speciellt nar tvaan sitter & jollrar och fixar livet glatt pa egen hand.

    Jag ar den tokiga svenskan med pepparkaksbarnen... en & annan tomteluva finns det, men Felix ar nog ratt solo i sin kostym. Fast pa sondag firar svenska skolan lucia i en kyrka har i trakten och Felix ska vara med & sjunga (han gav smakprov till mormor i tfn i morse) - det ska bli skoj.. men hur blev han sa har stor sa fort?

  • Mamma till bröderna bus

    falskt allarm det där med magsjuka, han spydde nog bara upp alvedonen han fick strax innan eftersom han hade så ont i huvudet, innan han kom isäng så har febern försvunnit, han har ätit banan, makaroner och korv och druckit både vatten och saft.. knepigt.. MEN en fläck på ryggen ser vi i svanken.. han har ju inte haft vattkoppor än, så vi får se hur det ser ut i morgon, antingen en koppa eller så han han ramlat eller dyl på dagis idag, vi vet inte, felix är pigg och glad igen, mycket knepigt..


    Felixmamman
  • Mamma till bröderna bus

    Fläcken i magen ville inte stanna.. har megaont i magen och blöder :( gjorde ett cellprov i går och jag tror att rotandet på livmodertappen inte var så smart.. nya tag helt enkelt


    Felixmamman
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~