• Anonym (Kaffedraken)

    5 minuters metoden !!

    Har i 2 kvällar provat 5 minuters metoden så att våran gosse ska lära sig att somna själv.
    Det har tagit 35 minuter båda kvällarna.
    Har även gjort på dagarna på en gång ... Då går de fortare. Igår behövde ja bara ge nappen en gång och idag fick jag gå in 3 gånger.

    Hur lång tid har det tagit för er innan de ger resultat?
    Har det bara gått åt rätt håll eller har de gått upp o ner i början?

    Funderar på om jag lagt honom när han inte är JÄTTE trött, så ja funderar på att dra ut på de idag så han är TRÖTT.

    Tar gärna massa tips o vill höra på era erfarenheter :) 


    Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt
  • Svar på tråden 5 minuters metoden !!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Zaria skrev 2010-09-28 10:35:10 följande:

    Hur gammal är din son?


    8 Månader.
    Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt <3
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om jag förstår det rätt så är TS bebis 8 månader?

    TS, borde du inte läsa på ordentligt om metoden innan du börjar utöva den, åtminstone??

  • Anonym (Kaffedraken)
    vittra skrev 2010-09-28 10:39:53 följande:
    Om jag förstår det rätt så är TS bebis 8 månader?

    TS, borde du inte läsa på ordentligt om metoden innan du börjar utöva den, åtminstone??
    Jo men de har ja gjort !
    Men ja är mest nyfiken på hur det gått för andra som provat den.
     
    Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt <3
  • Anonym (Kaffedraken)
    Linevik skrev 2010-09-28 10:39:47 följande:
    8 Månader.
    Oj, nu är jag inget fan av 5 mm, men just 8 månader är den absolut sämsta tiden att ändra rutiner och köra metoder, tror tom han som skapat metoden avråder att köra den vid just 8 månaders ålder pga separationsfasen, dvs fasen där barnen inser att de kan bli ensamna, många barn reagerar på den, tex genom att vilja ha mera närhet och sova sämre.

    jag skulle snarare vända på det, och verkligen ge barnet den närhet han/hon behöver. Tids nog lär de sig somna själva.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Linevik skrev 2010-09-28 10:41:13 följande:
    Jo men de har ja gjort !
    Men ja är mest nyfiken på hur det gått för andra som provat den.
    Du har läst på, men ändå väljer du att genomföra metoden på din 8 månaders bebis? Du måste väl veta att metoden avråds för bebisar i den åldern, på grund av det är en mycket känslig tid för bebiseni? Det är ju nu om någonsin som din bebis behöver närhet och inte tvingas vara själv!
  • Anonym (Kaffedraken)

    usch då. jag skulle helt klart vänta med såna metoder tills barnet blivit äldre. just vid 8 månader är det ju en separationsfas igång. jag har själv en dotter som är 14 dagar yngre än ditt barn och skulle aldrig drömma om att göra sånt på henne.

    varför är det så viktigt att lära ett barn som knappt kan skilja på natt och dag att somna själv?


    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    För att han sover inge bra när han inte somnar själv...
    Dom här två kvällarna har han somnat och sovit non stop. 
    Innan har han vaknat var 30:ionde minut... 


    Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt <3
  • Anonym (Kaffedraken)
    Linevik skrev 2010-09-28 10:50:54 följande:
    För att han sover inge bra när han inte somnar själv...
    Dom här två kvällarna har han somnat och sovit non stop. 
    Innan har han vaknat var 30:ionde minut... 
    men det är ju för att ahn är i en sep.fas. han vaknar för att kolla att mamma och pappa finns kvar, och hans drömmar är väldigt oregerliga.
    is i magen och vänta ut perioden så har du en glad och självsäker kille sen, som vet att hans mamma och pappa finns där för honom.
    Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kya skrev 2010-09-28 10:52:50 följande:
    men det är ju för att ahn är i en sep.fas. han vaknar för att kolla att mamma och pappa finns kvar, och hans drömmar är väldigt oregerliga.
    is i magen och vänta ut perioden så har du en glad och självsäker kille sen, som vet att hans mamma och pappa finns där för honom.
    Fast de stämmer inte riktigt då ... för han har vart så här sen han föddes. Så de är inget som börjat nu då ...
    Älskar våran underbara pojke Miliam mest utav allt <3
Svar på tråden 5 minuters metoden !!