• Äldre 30 Sep 12:57
    125178 visningar
    154 svar
    154
    125178

    Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

    Är inte gravid ännu men vill ju verkligen överraska älsklingen, min -och hans föräldrar!

    Någon som har tips på roliga sätt att avslöja att man är gravid? :D

    Och kanske reaktionen :D

    Kom med förslag! The sky is the limit!

  • Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!
  • Linda1­976
    Äldre 30 Sep 13:08
    #1

    Minns inte vilken film, men det är en tjej iaf som ska berätta för killen att hon är gravid och bjuder på middag iform av babymajs, babymorötter, babytomater, osv osv.... Han fattar ändå inte så tillslut måste hon säga det ändå... GAH! Jag kan inte komma på vad den heter, men lite roligt var det allt


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Äldre 30 Sep 13:20
    #2
    Linda1976 skrev 2010-09-30 13:08:15 följande:
    Minns inte vilken film, men det är en tjej iaf som ska berätta för killen att hon är gravid och bjuder på middag iform av babymajs, babymorötter, babytomater, osv osv.... Han fattar ändå inte så tillslut måste hon säga det ändå... GAH! Jag kan inte komma på vad den heter, men lite roligt var det allt
    Tror inte det var en film utan det var i "Huset fullt" som hon berättade för Jessie att hon var med barn...

    Själva så berättade vi det för våra närmaste genom att beställa tröjtryck och göra tröjor som det stod "mormor", "morfar", "moster", "morbror", "farfar" och "gammel mormor". Gav dom som present och utan att säga något och kollade vem som fattade det först. Min mamma var den som fattade det först. Min pappa blev så chockad att han inte kunde prata eller titta på mig på hela kvällen. Min mormor trodde att vi tyckte att hon hade blivit för gammal, men vi förklarade att hon inte var gammal,men skulle bli GAMMEL MORMOR i september/oktober.

    Till en kompis som hade plussat en månad före mig hade tagit ett digitalt test som jag och messade en bild på mitt test och frågade om det var så hennes test såg ut för mitt såg likadant ut nu.

    En annan kompis hade skickat kvällen innan att hon hade testat positivt. Jag smsade till henne på morgonen och skrev: "det har jag med..."

    För chefen la jag fram det hela som att jag inte skulle vara kvar efter sommaren för jag blivit erbjuden ett nytt heltids jobb. Bättre löneförmåner, sämre tider, med större chans att jobba på sin personliga utveckling. Hennes ögon blev jättestora och sen sa jag att jag skulle ha barn. Då log hon från öra till öra och gratulerade mig.

    Oj, det blev massa test. Läs det du orkar. Det finns mängder av roliga sätt....
    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Äldre 30 Sep 13:23
    #3

    min sambos bror och hans fästmö berättade genom att ge pennor det stod farmor, farfar, mormor och morfar på. Sen till oss sa dom bara "Hej faster" coh "hej farbror". En kompis skulle berätta samtidigt som jag skulle googla något, då sa hennes pojkvän: "Det finns något du inte hittar på google, det är att vi ska bli fler".

    Skulle vi vänta barn igen skulle jag sätta på sonen en tröja där det står "storebror" på. Alternativt, blivande storebror.

    Annars kan man ju skriva bebis på magen och be någon kolla på dom konstiga utslagen man fått


    Mamma sedan juni 2009
  • trollm­ammsis
    Äldre 30 Sep 14:19
    #4

    våra barn får säga det till övrig släkt men vi berättade till barnen genom at lägga dock/dockhusgrejer i en skokartong, tex en spjälsäng, blöja, vagn, skötbord m.m. och frågade vad man behövde dom till om det var i människostorlek

  • Äldre 30 Sep 14:26
    #5

    Ja just det ja, en annan kompis lät stora syster berätta för farmodern men det blev lite fel. Hon sa "Farmor, du ska bli lillasyster", men hon fattade ändå


    Mamma sedan juni 2009
  • Äldre 30 Sep 14:33
    #6

    KUL att så många har svarat! Fick mig många goa skratt!! Hoppas verkligen på fler berättelser :D

    Själv funderar jag på att kanske till min pojkvän lägga grav testet med ett + på SÅKLART ;) i en inslagen låda typ halsbandslåda så han tror att ja har köpt ngt t han :)

    Eller köpa en body där det står jag älskar pappa eller ngt på :)

    Tar gärna emot mer förslag, tips å ideér :D
    Vill verkligen chocka hela släkten :D

  • Äldre 30 Sep 14:47
    #7

    Min mamma fyllde 50 år några dagar efter att vi plussat så jag gjorde iordning ett fint kort till henne där jag skrev: I bland kan det kännas lite tungt att fylla 50, kanske känns det bättre om du vet att... (så fick hon bläddra en sida) Du ska bli MORMOR! Hon for upp och började gråta av glädje stackars pappa förstod ingenting! Kortet står fortfarande i hennes bokhylla!

  • Äldre 30 Sep 14:54
    #8

    Haha, vilken bra tajming :D Kul!
    Ja det hade vart kul att typ tajma in någon födelsedag eller typ julafton så man kan ge presenter utan "misstanke"?
    hehe..

  • Linda1­976
    Äldre 30 Sep 15:02
    #9

    TS: Jaaaaaa!! Huset fullt! TACK Det hade jag aldrig kommit på!!


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1­976
    Äldre 30 Sep 15:03
    #10

    Jag menar tack ´kjoltyget´- inte ts! sorry, var lite för snabb där


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!