• Anonym (Despe­rat)
    Äldre 14 Oct 09:48
    14965 visningar
    23 svar
    23
    14965

    Bananbantning

    Efterlyser recept på den 4 veckors bananbantning som cirkulerade för några år sen. Man äter 1 kg bananer dag 1 och 2 och sen följer man ett recept med mat. Vecka 2 äter man 1,5 burkar ananas dag 1 och 2..osv..Jag gjorde den för några år sen och den funkade. Nu vill jag ner 10 kg snabbt. Som jag kallar mig så är jag desperat Inga inlägg om hur dåligt det är med sånt. Trust me, jag vet! Tack på förhand

  • Svar på tråden Bananbantning
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 09:51
    #1

    Förstår inte varför du vill ha en tillfällig viktminskning? Men okej det är ju upp till dig.

    Annars går det ju snabbare om du bara svälter dig istället, tar bara några veckor!

    Sök på banandiet på google.


    Google it!
  • oxiemi­a
    Äldre 14 Oct 09:54
    #2
    Pickeli skrev 2010-10-14 09:51:37 följande:
    Förstår inte varför du vill ha en tillfällig viktminskning? Men okej det är ju upp till dig.

    Annars går det ju snabbare om du bara svälter dig istället, tar bara några veckor!

    Sök på banandiet på google.
    Jag kan tyvärr inte hjälpa till, bara skaka på huvudet...
  • Anonym
    Äldre 14 Oct 09:56
    #3

    Hoppas bara du inte har problem med förstoppning sen innan, då det är stor risk med tanke på att bananer har sån inverkan. (vänligt menat)
    Lycka till med dieten

  • Anonym (suck)
    Äldre 14 Oct 10:31
    #4
    Sahlgrenska dieten

    Vecka 1

    Måndag: 1 kg bananer, kaffe

    Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

    Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, kaffe, fiskbullar, morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen

    Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål

    Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin

    Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, ½ kg räkor, roquefortost, kaffe och kaka

    Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor, 1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner

    Vecka 2

    Måndag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

    Tisdag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

    Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs, morötter, 1 potatis, kaffe, 0,5 kg räkor, 1 glas vin

    Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, 1 glas mjölk, kaffe, Ärtsoppa på färskt kött, kaffe, frukt

    Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, Hönssallad, 1 potatis, 2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner

    Lördag: 2 kokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker, 1 potatis, 2 ananasringar, kaffe, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin

    Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-bonesteak, 1 potatis, bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 bananer

    Vecka 3


    Måndag: 1 kg bananer, kaffe Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

    Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäkcebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar, sallad, 1 potatis, ananas, 1 päron, 1 glas vin

    Torsdag: 2 stekta ägg,1skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar, sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin

    Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas

    Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, Rumpstek, rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin

    Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis, 1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple

    Vecka 4:

    Måndag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

    Tisdag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

    Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,5 kg räkor, 1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 3 päron

    Torsdag: 2 fiskbullar, 1 kokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe, 1 omelett med skinka, kaffe, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin, kaffe

    Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe

    Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd, 1 kokt ägg, tomat, 1 apelsin, kaffe

    Söndag: 2 kokta ägg, 2 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd, 0,5 kg räkor, 2 tomat, 2 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis
  • Anonym (Despe­rat) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 10:35
    #5

    Tack för receptet!! Äntligen ett vettigt svar. Som jag skrev så vet jag att det är dumt, men jag vill ner 10 kg snabbt innan jag fortsätter med Viktväktarna som jag alltid äter efter. Gick ner 42 kg med dom för 5 år sen men har gått upp 10 kg. Jag löptränar 4 gånger i veckan och går resten av dagarna. Jag VET hur man ska leva men nu är jag desperat som sagt, så spara era kommentarer när jag skriver själv att det är dumt. Tack än en gång för receptet, det var precis det där jag menade.

  • Anonym (Despe­rat) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 10:36
    #6

    Och förresten, inga problem med förstoppning, snarare tvärtom

  • Linda1­976
    Äldre 14 Oct 10:37
    #7

    Du skulle gå ner fortare om du körde på enbart ägg och smör Alltså fakir-LCHF. 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Äldre 14 Oct 10:41
    #8
    Pickeli skrev 2010-10-14 09:51:37 följande:
    Förstår inte varför du vill ha en tillfällig viktminskning? Men okej det är ju upp till dig.

    Annars går det ju snabbare om du bara svälter dig istället, tar bara några veckor!

    Sök på banandiet på google.
    Det var ju just dessa inlägg TS undanbad sig eller hur?
    Mycket onödigt inlägg tycker jag.
    Alternativ kan man ju ge en annan snabbkur,,du vet ju inte varför TS snabbt måste gå ner tillfälligt 10kg.

    Vet inte om du testat Cambrige TS,,kan annars vara ett alternativ. Vet att man rasar snabbt 2-3 första veckorna,,uppåt 5kg i veckan.
  • Anonym (suck)
    Äldre 14 Oct 10:42
    #9

    varsegod. :) gick själv på den nyss men pallade bara en vecka.. den e så tuff alltså...
    Och nej ja hade inte heller förstoppning

  • Anonym
    Äldre 14 Oct 10:48
    #10
    Pickeli skrev 2010-10-14 09:51:37 följande:
    Förstår inte varför du vill ha en tillfällig viktminskning? Men okej det är ju upp till dig.

    Annars går det ju snabbare om du bara svälter dig istället, tar bara några veckor!

    Sök på banandiet på google.

    Men vem säger att detta är tillfällig viktminskning??? jag tycker det verka som en normaldiet dom första veckorna till nån som inte tränar allt för mycket eller har ett hårt arbete!

Svar på tråden Bananbantning