• Anonym
    Äldre 17 Oct 12:08
    6473 visningar
    4 svar
    4
    6473

    a-kassa, kassakort, if metall

    Jag blev arbetslös för tre veckor sen. Jag fyllde i kassakortet för de två första veckorna. 7 av 10 dagar var karens. Nu har jag fått en specifikation att jag ska få pengar i nästa vecka (21/10) för de återstående tre dagarna.

    Längst ner stod de sen att nästkommande utbetalning (alltså den efter den 21/10) blir den 28/10.
    Jag förstår inte riktigt. Kommer jag få månadsbetalning varje gång i slutet av månaden, eller får jag efter varje gång jag skickat in kassakortet (gör det på nätet).

    Hur funkar det, jag försöker läsa mig till informationen. Men jag tycker att det är rätt dålig.

    Jag har if metall som a-kassa.

  • Svar på tråden a-kassa, kassakort, if metall
  • Anonym
    Äldre 17 Oct 12:10
    #1

    Jag tror du får utbetalning var annan vecka när du fyllt i kassakorten (det släpar två veckor).

    Om du blev arbetslös för tre veckor sedan så får du ju utbetalning för v.1 och 2 nu och sedan för 3 och 4 den 28e (för då har du hunnit fylla i 4 veckors kassakort)

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 12:12
    #2

    ok, då är jag med.

  • Andrea­s84
    Äldre 18 Oct 13:27
    #3

    Hej


     


    Allt du behöver veta om IF Metalls a-kassa finns på denna sida.


    www.internetkassan.com/ifmetall/index.aspx


     


    Om du är medlem i fackförbundet IF Metall kan du ringa den IF Metall avdelning som du tillhör för att få svar på a-kassefrågor.


    http://www.ifmetall.se/home/metall2/kongress05/home3.nsf/karta?OpenFrameset


     


    Den som endast är medlem i vår a-kassa ska vända sig till den centrala a-kassan.
    Telefon: 0771-28 00 29


     


    Med vänliga hälsningar


    Andreas Ljunggren


    Informatör IF Metall
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Oct 16:08
    #4

    tack Glad

Svar på tråden a-kassa, kassakort, if metall