• alva06­1018
    Äldre 17 Oct 17:23
    4887 visningar
    5 svar
    5
    4887

    P-stav, biverkningar?!

    Har en p-stav Implanon just nu och den har fungerat kanon i nästan 2, 5 år, inga blödningar alls, inga känningar av varken pms eller mensvärk, men för ca en månad sen fick min kropp ett totalt frispel och jag fick allt från pms med ett humör från helvetet till illamående, ömma bröst, molande mensvärk,  allt möjligt... och därefter små "skvättblödningar" i några dagar...  har ingen aning om vad det är som håller på att hända... kände mig nästan gravid....och det ska väl inte kunna hända ...eller... Förvånad staven ska sitta till april innan "tiden går ut på den"... kanske nåt som ändrats i hormonhalten, eller vad kan det vara? Obestämd nån som vart med om liknande? Tänkte ifall detta är vanliga biverkningar..?

  • Svar på tråden P-stav, biverkningar?!
  • Tingel­ing83
    Äldre 17 Oct 17:24
    #1

    Ta ett test för va 100% säker.

    Tror annars det är något hornomellt !

    Ring bm / gyn rådfråga !


    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Tingel­ing83
    Äldre 17 Oct 17:26
    #2
    Huvudvärk, akne, bröstspänningar, viktökning och oregelbundna mensblödningar,Yrsel, smärta eller hud reaktion vid injektionsstället, buksmärta, illamående, gaser i magen, håravfall,minskad sexlust, trötthet, viktminskning, minskad aptit och menssmärtor.
    Du kan läsa mer om biverkningar på fass.se
    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • blondi­n89
    Äldre 18 Oct 22:35
    #3

    det där hände mig med, jag fick ta ut min och det visade sig att den gått av...

  • ELKIS
    Äldre 9 Nov 13:48
    #4

    Jag är inne på min andra Implanon-stav. Har haft p-stav i sammanlagt fem år nu. Har fungerat jättebra som preventivmedel men det som medföljer har inte varit så roligt. Med min första stav gick jag upp 20 kg. De har jag nästan gått ner nu. I alla fall hälften av dem. Jag hade nästan aldrig mens eller pms eller mensvärk heller. Men med den andra (som jag satte in för ca 2 år sen) så har jag haft jättemycket mellanblödningar, gradvis värre pms för varje månad, jättemensverken Ernst som jag nästan svimmade av förra gången och cystor på min vänstra äggstock.

    Detta har lett till att jag ska byta prev.medel nu och testa en kopparspiral. Cystorna gör det inte värt att äta hormoner. Oavsett. Tankar?

  • alva06­1018
    Äldre 14 Nov 20:00
    #5
    blondin89 skrev 2010-10-18 22:35:50 följande:
    det där hände mig med, jag fick ta ut min och det visade sig att den gått av...
    ojdå... det lät ju inte bra Obestämd
Svar på tråden P-stav, biverkningar?!