• Lisel79

    Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

    OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

  • Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • annelian
    FrokenJo skrev 2010-10-30 20:01:38 följande:
    Jag är nu i v 14, men jag kände Nils tidigt också, fast jag vågade inte säga det för det kändes så osannolikt men nu vet jag att det var han. Det är bara som lite sprattel och kittel, mysigt!!
    Jag kände Emelie (andra barnet) redan i v.14, så förhoppningsvis känner jag dessa tidigt också Glad
  • Love83

    jag gick in i fulla v14 idag och jag känner inte så jätte mycket kanske ibalnd något som rör sig men fortfarande osäker på om det ' luft :/ sen går jag och nojjar för att det ska vara något fel ela tiden att dom dött och så. men det är väll så vill så gärna ha dessa bebisar

  • FrokenJo

    Ja, nojig lär man ju vara hela tiden.... För mig är det kritiska datumet (enl nuvarande beräkning) 8 feb. Då är det 27+6, dagen då Nils kom. Hoppas hoppas de stannar längre än så!!!

    Igår svimmade jag nästan. Blev helt yr, darrig och klibbig när jag gick från tåget till jobbet, kan vara 1 km ungefär. Hann precis till soffan i personalrummet och kunde lägga mig ner. Läskigt! Och sedan hade jag huvudvärk hela dagen. Var på koll hos Bm idag men alla värden är okej. Hon sa att det kan vara delvis pga att jag är lång och sedan en kombination av blodtrycksfall och lågt blodsocker, så nu har jag Dextrosol i väskan! :) Blev lite extra rädd eftersom jag ska flyga på torsdag, men det ska gå bra!

    Är rädd för att det börjar redan nu, hur ska min kropp orka en hel lång graviditet då? Usch... Ska få tid hos en psykolog och prata av mig lite. Känns mycket bra!

    Hur mår ni?

  • Love83

    fröken jo usch då låter otäckt jobbar du nu???  om du jobbar bör du se till att bli sjukskriven tycker jag med tanke på att du födde pojken för tidigt.

    Jag vet att jag är väldigt känslig mot att bli  hungrig och speciellt denna tvilling graviditet jag blir lätt snurrig och illamående om jag inte får mat regelbundet kan äta oftare än var 3:e timme ibland. Frukt är alltid ett måste i väskan.

    förstår att du är orolig men lyssna på kroppen se till att få boa dig ordentligt och bara ta hand om dig själv inte alltid lätt jag vet. Kan vara skönt att prata och få stöd av någon så det kan ju vara jätte bra att kontakta psykolog.

    kram

  • annelian

    Har/ ska ni ta reda på könen?
    Eller är det kanske oundvikligt att inte se könen?

  • Love83

    vi ska på 3d ultraljud när jag är i v 22 i slutet på december och då hade vi tänkt fråga om de kan se

    ni då??

  • FrokenJo

    Vi får veta på RUL 2/12! Förmodligen 18+1 då. BM på KUB sa att de brukar titta för sin egen skull när det är tvillingar ändå, så då kan ju vi också få veta! Det kan ju ge svar på om det är 1äggs el 2äggs. Åh vad jag längtar!

    Förra gången ville jag inte veta men nu känns det angeläget av någon anledning... Har ingen känsla för vad det kan vara än, drömt om en av varje två gånger men...

    Och ja, jag jobbar! Men nu är det höstlov ett par dagar så jag och Nils (min son) ska till Oslo och hälsa på en av mina bästa kompisar. Det blir fint med miljöombyte och vila. Sedan är det tuffa veckor för oss lärare med utvecklingssamtal, men det ska nog gå! Har fantastiska kollegor och nästan alla vet nu så jag blir nog ompysslad när jag behöver. Har varit kluven innan inför sjukskrivning efter jul men nu känns det som att det nog kommer att behövas.

    Love83: Tack för omtanken! Var ska ni göra det? Är det något du har bokat vid sidan av eller ingår det?

    annelian: tänker ni kolla?

  • Julia1234

    Jag tittar in till er då och då bara för att jag tycker det är så spännande med er som väntar tvillingar. (mina är ju dryga året nu)

    Ang att se könet så GÅR det att undvika om man vill
    Jag ville verkligen inte veta och på ett par UL fick min BM be mig titta bort om jag inte vill se Det var såååå svårt att inte titta men jag klarade det!

    Men ni som vill veta behöver inte vara oroliga att ni inte kommer att få veta
    De kollar ju alltid kön för att kunna utesluta enäggs eller inte.

  • Love83

    frökenjo jag beställde tid på emmakliniken i göteborg detta är utöver mitt rutin ul. På vårat sjukhus är de jätte strikta på att inte tala om kön de har haft insidenter där någon aborterat pga könet. Så de talar helst inte om men däremot så kanske man får veta endå just för att man ska kunna förbereda sig , sen är det kul att se hur det ser ut med tvillingr i 3d

  • MuffinCake
    Love83 skrev 2010-11-04 07:07:23 följande:
    frökenjo jag beställde tid på emmakliniken i göteborg detta är utöver mitt rutin ul. På vårat sjukhus är de jätte strikta på att inte tala om kön de har haft insidenter där någon aborterat pga könet. Så de talar helst inte om men däremot så kanske man får veta endå just för att man ska kunna förbereda sig , sen är det kul att se hur det ser ut med tvillingr i 3d
    Så var det på mitt sjukhus också - men det gäller bara för RUL.

    Efter det, på TUL så är det ju för sent för abort och då finns de ingen anledning för dem att inte tala om kön
    Sen är det ju iofs inga garantier för att de kan se - jag fick reda på 1:ans kön (pojke) i v.28, men flickan lyckades "gömma" sig på både det och restrerande UL.
    Hon fick bli en liten överraskning vid förlossningen i stället

    Bara så att du inte lägger ut pengar i "onödan" så att säga
Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!