• Lisel79

    Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!

    OJ vilken omtumlande känsla!! Men helt otroligt, fantastiskt, underbart, förirrande...! Vi har precis fått reda på att vi väntar tvillingar i början på maj 2011. Känner mig väldigt splittrad i mina tankar! Är det någon som delar min upplevelse? Berätta! Hur upplevde ni det när ni fick besked om tvillingar? Tilläggas bör att jag har en underbar liten son hemma som kommer att vara 1 år och 9 månader när han blir storebror till tvillingar. Hur hanterar man detta?
    /Lisel

  • Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!
  • Love83

    ja vi får se men man kanske ser könet på nån utav tvillingarna har vetat könet på de två senaste barnen och hade vart roligt nu också men det är mer för det praktiska.

  • Lisel79

    Åh vad roligt att vi fått igång en tråd för oss som väntar tvillingar! Glad 
    Vi har nu precis gått in i vecka 15, och är beräknade till 4/5-2011 - och som flera redan poängterat så får man kanske vänta sig att det kommer lite tidigare. 

    Jag är mycket nyfiken på om det är enäggs- eller tvåäggstvillingar. Spelar egentligen ingen som helst roll - men jag vill veta. På KUB bedömde sköterskan det som tvåäggstvillingar pga tjockare skiljevägg, men hon kunde samtidigt bara se en moderkaka.....

    Lycka till alla, och njut av det som vi har framför oss!! 

  • FrokenJo

    Hallå igen!

    Lisel79 - vi ska ha samma dag då! Vad roligt! :) När ska du på RUL? Får se om det blir ändrat då för nån av oss...

    Nu tycker jag att magen verkligen gör sig påmind om jag går/står mycket. -har varit i Oslo i helgen med Nils och jag kände även i ljumskarna efter en hel dag på stan igår. Bäst att ta det lite piano antar jag! Fast de var värt det samtdigt, vem vet när man får semester med bara ett barn sådär igen! ;)

  • Love83

    Hej hur går det med alla mammor???


    Jag blir iaf tjockare men jag har tyvärr lite mer sammandragningar som är smärtsamma som kommer då och då särskilt i samband med stress och så. Är färdig med skolan till jul och hoppas då kunna bli sjukskriven men ni vet ju hur det fungerar. Ska även på rul den 29/11.

  • Lyckomia

    Hej hej! Nykomling här... BF i mitten av maj men nu vet man ju inte längre...  

    Fick efter en orolig natt på Huddinge gynakut i förrgår www.familjeliv.se/Forum-2-111/m55491986.html veta att vi väntar tvillingar. Den värsta chocken har lagt sig och nu kan jag faktiskt se det roliga och fantastiska i att vänta tvillingar. Det är verkligen något speciellt som inte många får uppleva.

    Mådde pest och pina v 5-12. Åt Postafen för att lindra det värsta men var ändå ett vrak. Nu är jag i vecka 14 och mår bra förutom ganska mycket växtvärk om jag är igång för mycket. Går som en pensionär emellanåt. Haha!

    Nu håller sambon och jag på att fundera en massa kring en planerad Thailandsresa där vårt bröllop ska äga rum när jag kommer vara i vecka 22-24. Är oroliga för att det inte kan bli av nu när det är två knoddar på väg.

    Det är så himla mycket extra att tänka på nu. Ska träffa min BM på måndag för att planera. Ska bli skönt att träffa henne!

  • Love83

    lyckomia va roligt grattis men det ordnar sig nog med resan ta det lugnt bara kan ni inte planera in den lite tidigare  om möjligt? tycker absolut inte ni ska ställa in något bröllop iaf. Jag har mått ganska bra eller kännt mig sådär nere och vissa dagar mått väldigt illa men tröttheten har vart det värsta för mig tycker jag.

  • Love83

    Ni tvillinggravida känner ni sparkar ännu?? jag brukar ha en hård bulle på ena sidan av livmodern känns mest på morgonen, men man har ju hört att man ska känna rörelser på bägge sidorna av livmodern jag känner bara på en tror jag orolig att  den ena ska ha dött nojjig man är hela tiden. Är i v15 och 5 dagar livmodern är precis under naveln. acksam för svar.

  • Julia1234
    Love83 skrev 2010-11-12 06:39:58 följande:
    Ni tvillinggravida känner ni sparkar ännu?? jag brukar ha en hård bulle på ena sidan av livmodern känns mest på morgonen, men man har ju hört att man ska känna rörelser på bägge sidorna av livmodern jag känner bara på en tror jag orolig att  den ena ska ha dött nojjig man är hela tiden. Är i v15 och 5 dagar livmodern är precis under naveln. acksam för svar.
    Var inte orolig, det är ännu tidigt att känna sparkar - även om några få faktiskt gör det så tidigt.  Jag kände först i v 19 med mina tvillingar och då bara små små buffar om jag låg å rygg med handen på magen. Det finns ju de som inte känner nåt förren v. 22-23...
  • Lyckomia

    Jag har inte kännt något än. Fast jag är ju bara i 13+5 så det räknar jag inte med heller...

    Nu har sambon och jag tagit det tråkiga beslutet att vi inte åker till Thailand. Skulle det visa sig några dagar innan att jag inte fixar att åka så gäller inte avbeställningsskyddet även om vi skulle fixa läkarintyg och då förlorar vi 40000 kr på en resa som inte blir av. Därför måste vi avboka inom två veckor för att få pengarna tillbaka. Ett jäkla skitavbeställningsskydd om jag får säga vad jag tycker...

  • Love83

    julia okej ja då ska jag försöka att tänka posetivt :)

    lyckomia det låter klokt tycker jag thailandresa kan man ju ta när bebisarna är här vi reste med barn när vi var i Thailand och det är ett väldigt barnvänligt och jätte lätt att ta sig runt i med barn :)

Svar på tråden Precis fått reda på att vi väntar tvillingar i maj 2011!!!