• Anonym (Cammi­)
    Äldre 27 Oct 09:41
    15896 visningar
    48 svar
    48
    15896

    Plussat men känner mig inte gravid=(

    Hej alla.
    Suttit och läst en massa trådar hit och dit om folk som gjort vul i tidig vecka och inte sett något foster, men det har gått bra ändå. Men trots de känner jag mig så orolig! Fick göra ett vul igår pga att jag känner mig inte gravid, inte de minsta. Var i vecka 4+4 och allt såg jättefint ut sa bm. Var ca 90% chans att det blir något. Ni undrar säkert varför jag oroar mig nu då.. Jo jag känner mig ju inte gravid! Det är mitt andra barn, och när jag var gravid första gången hade jag extrem värk redan innan bim. Ont i brösten och ja alla tecken! Nu inget. Hade de inte vatt för att mensen uteblev hade jag aldrig trott att jag varit gravid!

    Någon som har varit med om samma sak? Att ni har flera barn men graviditeterna varit så olika? För jag tror helt seriöst att det har stannat av och ingen mer hormon tillverkas, vilket gör att jag inte känner mig gravid. Så här ska jag gå i två veckor, känna och leta tecken på att jag faktiskt är gravid. Känns skitjobbigt! Men inte kan jag ränna till bm stup i kvatten och göra vul...

    Så orolig:(

  • Svar på tråden Plussat men känner mig inte gravid=(
  • Anonym (Cammi­) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 16:00
    #1

    Ingen som varit med om något liknande? Önskar ingen denna oro men vore skönt att höra ett stöttande ord från någon som vet om det kan vara så här olika mellan ens graviditeter.

  • Anonym
    Äldre 27 Oct 16:02
    #2

    Jag har fyra barn och har varit gravid fem gånger och alla har varit olika :)

  • septem­ber080­9
    Äldre 27 Oct 16:05
    #3

    jag är gravid i v 29 och iland känner jag inte heller mig gravid om man bortser från stor mage och konstant värk men än har jag inte fattat att jag faktiskt ska genomgå en förlossning till så det du känner är nog helt normalt...
    tror man letar mer med andra barnet för innerst inne vet man hur det känns och hur man kan må.

  • tizzel
    Äldre 27 Oct 16:08
    #4

    Mina 2 första graviditeter var HELT olik denna. Det enda som är lite lika är att jag vill ha granny smith äpplen ;)

    Försök att inte oroa dig, det visar sig tillslut. Helt plötsligt kanske du börjar må illa och kommer att ångra att du ville ha en massa "symptom" Flört

  • Anonym (Cammi­) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 21:06
    #5

    Ja jag vet att det kan vara så olika som dag och natt, ingen graviditet är ju den andre lik. Men jag vill ha mer symptom så jag slapp tvivla så som jag gör:(

  • Äldre 27 Oct 21:14
    #6

    Hej tjejen . Det var precis likadant för mig . Jag kände mig helt ogravid fram till v 8 kanske , sen var jag lite illamående fram till v 13 när allt avtog igen. :) man behöver inte alls känna ngt, och trots det är allt bra med fostret ! Idag är jag i v 33 . Försök slappna av o njut av varenda sekund av din graviditet:) lycka till . Kram

  • Anonym (Cammi­) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 10:42
    #7
    Nanniii skrev 2010-10-27 21:14:24 följande:
    Hej tjejen . Det var precis likadant för mig . Jag kände mig helt ogravid fram till v 8 kanske , sen var jag lite illamående fram till v 13 när allt avtog igen. :) man behöver inte alls känna ngt, och trots det är allt bra med fostret ! Idag är jag i v 33 . Försök slappna av o njut av varenda sekund av din graviditet:) lycka till . Kram
    Det var väldigt skönt att höra att en till inte kände något förens vecka 8. Själv är jag bara i vecka 6 imorgon så kanske inte ska ta ut de värsta. Bara de att med första barnet så var jag SÅÅÅ gravid.. Och nu, inget. Vul om 12 dagar, känns som en evig vänta!
  • Anonym (Cammi­) Trådstartaren
    Äldre 29 Oct 09:31
    #8

    Sen igår har jag börjat känna lite molnande värk i magen och ryggslutet. Påminner om mensvärk så jag antar att det är växt värk! Men frågan är, hur ofta ska man känna de? Jag känner lite då och då, sen kanske bara någon minut som längst. Jag kommer inte ihåg hur det var med första barnet, förutom att jag hade jätteont då och trött jag skulle avlida..

    Är så glad för att jag börjat få lite värk så jag kan sjunga!

  • isabel­l05
    Äldre 5 Nov 10:59
    #9

    Jag har gått igenom två graviditeter där jag har haft noll symtom båda gångerna. Du har säkert ingenting att oror dig för Glad. Sjung och var glad!

    Trevlig helg!

  • Anonym (Cammi­) Trådstartaren
    Äldre 5 Nov 11:13
    #10
    isabell05 skrev 2010-11-05 10:59:43 följande:
    Jag har gått igenom två graviditeter där jag har haft noll symtom båda gångerna. Du har säkert ingenting att oror dig för Glad. Sjung och var glad!

    Trevlig helg!
    Jag ska försöka:) Låter positivt att andra har varit gravida utan symptom, skönt att man inte är ensam.

    Trevlig helg på dig också!
Svar på tråden Plussat men känner mig inte gravid=(