• Anonym (ledse­n)
    Äldre 27 Oct 13:22
    12188 visningar
    25 svar
    25
    12188

    6-åring tittat på porr! :(

    Jag höll på o hängde tvätt. Min son frågade om han fick låna min dator. Jag visste att jag hade fler sidor uppe som jag var inne på dock inga sexsidor. Det var kläder och heminredning (dom flesta utländska sidor).  Han skulle in på cartonnetworks hemsida o spela spel. Han är 6 år.
    Det blir tyst och så kommer hans pappa hem för att äta lunch. Så säger sonen till pappan att han ska komma in så ska han visa honom vad pappa ska göra på mig. Min man går in o tittar på datorn och då har det kommit upp en porrsida på skärmen där dom i flera olika små fönster har sex. Suger av varandra, analsex mm. Så säger min son pappa det kliar i snoppen och snoppen är stor.

    Vi sa till han att man inte tittar på sånt och stängde av det hela. Vi berättade att man inte gör sånt som barn eller tittar på sånt som barn. Så säger han men man gör väl så när man gör barn.

    Gud hur ska jag göra? Ska jag ta upp det med förskolan imorgon`? Ska jag ringa bvc, psykolog? Jag blev helt kall i kroppen.

  • Svar på tråden 6-åring tittat på porr! :(
  • Anonym (brr)
    Äldre 27 Oct 13:28
    #1

    om barnet behöver psykolog ska du nog fundera över vilken slags porr du hade uppe...
    det är nog ingen fara, prata bara enkelt om det.

  • Äldre 27 Oct 13:31
    #2

    Tror inte att den barnpsykolog behövs. Prata ni själva med honom.
    Men sätt "lås" på porrsidorna?! I

  • Anonym
    Äldre 27 Oct 13:31
    #3

    Oj vad du överdriver, vad tror du egentligen ska hända med ditt barn? Att han ska dö va chock? Han kommer inte ta skada av det, sen så har han glömt det på några dar!

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 13:32
    #4
    Anonym (brr) skrev 2010-10-27 13:28:11 följande:
    om barnet behöver psykolog ska du nog fundera över vilken slags porr du hade uppe...
    det är nog ingen fara, prata bara enkelt om det.
    Jag hade inte själv uppe någon porrsida. Dock så vet jag själv att man ibland fått upp porrsidor bara sådär när man gått in på andra helt vanliga sidor. Jag kollar inte porr själv och är inte det minste intressrad.

    Tänkte främst om vi på nått sätt behöver få han till en barnpsykolog efter detta? Någon som varit i samma sits? Jag behöver alla råd jag kan få...Är så rädd på nått sätt men kan inte sätta ord på vad jag är rädd för. Han är allt vi har och jag vill skydda han från allt sånt så länge som det bara går. I alla fall till han själv förstår vad det handlar om. Usch så dåligt jag mår
    Han har fått låna min dator förr men det har aldrig hänt. Han har precis upptäckt detta med dator och fått som sagt vara inne på barnsidor med spel och täckat.
  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 13:33
    #5
    Twiist3d skrev 2010-10-27 13:31:26 följande:
    Tror inte att den barnpsykolog behövs. Prata ni själva med honom.
    Men sätt "lås" på porrsidorna?! I
    Hur gör jag det? Jag har sånt popup stop men ibland slinker det liksom in inte bara porr andra sidor också.
  • Anonym
    Äldre 27 Oct 13:33
    #6

    Det finns ju spärrar man kan sätta in så han inte kan söka på sex tex och att popuper inte kan öpnas kan ju vara en ide.

    Sen tycker jag oxå ni ska prata om det med honom om han vill men det är ju jätte svårt att veta vad man kan säga kanske kan få några bättre tipps här sen.

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 13:35
    #7
    Anonym skrev 2010-10-27 13:31:47 följande:
    Oj vad du överdriver, vad tror du egentligen ska hända med ditt barn? Att han ska dö va chock? Han kommer inte ta skada av det, sen så har han glömt det på några dar!
    Det är nog mest jag som är i chock Jag vill bara skydda han så gott det går från allt detta. Jag är själv känslig för porr och tycker sånt är lite off det kanske är därför som jag reagerar så som jag gör.

    Vet inte om jag ska ta upp det med fröknarna så dom vet ifall han börjar prata om det?
  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 13:37
    #8
    Anonym skrev 2010-10-27 13:33:43 följande:
    Det finns ju spärrar man kan sätta in så han inte kan söka på sex tex och att popuper inte kan öpnas kan ju vara en ide.

    Sen tycker jag oxå ni ska prata om det med honom om han vill men det är ju jätte svårt att veta vad man kan säga kanske kan få några bättre tipps här sen.
    Hoppas verkligen jag kan få tips på vad man säger. Just när det hände sa vi bara att man inte tittar på sånt som barn och inte gör sånt som barn. Att han genast nästa gång sånna filmer kommer upp måste ropa på mig. Jag ska vänta hem min man och be han spärra datorn.
  • Anonym
    Äldre 27 Oct 13:41
    #9
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-27 13:35:27 följande:
    Det är nog mest jag som är i chock Jag vill bara skydda han så gott det går från allt detta. Jag är själv känslig för porr och tycker sånt är lite off det kanske är därför som jag reagerar så som jag gör.

    Vet inte om jag ska ta upp det med fröknarna så dom vet ifall han börjar prata om det?
    Jag hittade en porrtidning med en kompis i diket på väg hem från skolan, var runt 8. Vi gömde den i skogen och skrattade mycket åt den. Jag blev inte skadad och det kommer inte heller din pojke att bli. Köp en rolig leksak åt han har han glömt det på 2 röda! Om du vill att han ska tänka på annat.

    Sen kan du väl säga om han tar upp det att det är vuxengrejer, du kan ju även säga till fröknarna att han råkade få upp ett sånt fönster så dom vet om han skulle nämna det. men lägg ingen stor vikt i det hela!
  • Äldre 27 Oct 13:49
    #10

    Man kan spärra genom google.
    Men fråga i någon teknik-affär?
    Elgiganten/siba/webshop eller så?

Svar på tråden 6-åring tittat på porr! :(