• annlu7­48
    Äldre 31 Oct 17:56
    27851 visningar
    17 svar
    17
    27851

    HJÄÄÄLP skärmen är vriden 45 grader

    Våran dotter har fixat till något med datorn så att hela skrämen är vriden 45 grader. 

    sjukt drygt =/ 

  • Svar på tråden HJÄÄÄLP skärmen är vriden 45 grader
  • annlu7­48
    Äldre 31 Oct 18:00
    #1

    puuuuuff

  • Äldre 31 Oct 18:23
    #2

    Vad har du får operativsystem?

    i windows 7 högerklickar ja på skrivbordet och väljer skärmupplösning, väl där kan du rotera bilden...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • far
    Äldre 31 Oct 18:27
    #3

    Om du har nvida grafitkort:

    Gå in på program: kontrollpanelen. Sök upp nvida grafitkort. gå in på grafit kortets kontollpanel, tryck på inställningar och välj "avancerat" Då hitter du olika önskemål om hur skärmen skall vara vriden. Överst står det ingen rotation. tryck på den.Drömmer

  • annlu7­48
    Äldre 31 Oct 18:27
    #4
    Frontline skrev 2010-10-31 18:23:54 följande:
    Vad har du får operativsystem?

    i windows 7 högerklickar ja på skrivbordet och väljer skärmupplösning, väl där kan du rotera bilden...
    Cool pres.bild =)

    Vi har Vista så det funkade tyvärr inte 
  • annlu7­48
    Äldre 31 Oct 18:29
    #5
    far skrev 2010-10-31 18:27:04 följande:
    Om du har nvida grafitkort:

    Gå in på program: kontrollpanelen. Sök upp nvida grafitkort. gå in på grafit kortets kontollpanel, tryck på inställningar och välj "avancerat" Då hitter du olika önskemål om hur skärmen skall vara vriden. Överst står det ingen rotation. tryck på den.Drömmer
    Äsch så var det inte heller =/

    Tack för tipsen iaf 
  • Äldre 31 Oct 18:55
    #6

    Prova att klicka på ctrl + alt + uppåtpil.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • annlu7­48
    Äldre 31 Oct 19:15
    #7
    Frontline skrev 2010-10-31 18:55:26 följande:
    Prova att klicka på ctrl + alt + uppåtpil.
    Det hände ingenting. Va snäll du är som kommer med tips. Själv kan jag absolut ingenting om det tekniska med datorer =/
  • Äldre 31 Oct 19:34
    #8

    prova att köra att klicka på ctrl + alt + högerpil eller försök med pil åt alla håll :)
    Jag har inte vista själv så jag kan inte testa det, har googlat fram detta så jag vet inte alls om det funkar...

    Annars så måste du nog leta reda på ditt grafikkort och kolla där...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • far
    Äldre 31 Oct 19:35
    #9

    Men stackare då!

    Här kommer förklaringen på ett enklare sätt:

    * Högerklicka skrivbordet och välj Egenskaper.
    * Välj fliken Inställningar.
    * Klicka Avancerat.
    * Välj fliken med grafikkortsnamnet.

    I trädstruktursmenyn på vänstersidan letar du reda på Skärmorientering. Där kan du ändra hur skärmen ska vara roterad.

  • annlu7­48
    Äldre 31 Oct 21:20
    #10

    Tack snälla du

    Men när jag högerklickar på skrivbordet så får jag inte upp Egenskaper... suck jag blir knäckt.

    Som tur är kommer min bror hem i morgon så det löser sig men jag fattar inte att lilltjejen lyckade få in ett kommande bara genom att slå på tangentbordet =) 

  • Äldre 31 Oct 22:18
    #11
    annlu748 skrev 2010-10-31 21:20:31 följande:
    Tack snälla du

    Men när jag högerklickar på skrivbordet så får jag inte upp Egenskaper... suck jag blir knäckt.

    Som tur är kommer min bror hem i morgon så det löser sig men jag fattar inte att lilltjejen lyckade få in ett kommande bara genom att slå på tangentbordet =) 
    Det är för att Egenskaper heter Anpassa i Vista Högerklcka på Skrivbordet, välj Anpassa, välj Bildskärmsinställningar, Avancerade inställningar och sedan en av flikarna.. Själv får jag välja den längsta fliken (som heter Intel(R) Graphics Media..blabla och sen Grafikegenskaper. Men det beror på vad du har för grafikkort)
  • annlu7­48
    Äldre 2 Nov 12:50
    #12

    TACK alla

  • Äldre 2 Nov 13:06
    #13

    Löste din bror det?

  • annlu7­48
    Äldre 6 Nov 11:00
    #14

    Japp men tyvärr kommer jag inte ihåg hur...suck! =)

  • far
    Äldre 6 Nov 11:01
    #15

    Ta' en liten datkurs, vet jag!Solig

  • annlu7­48
    Äldre 6 Nov 11:15
    #16

    Hahahaha ja varför inte...men vilken typ av datakurs bör man söka för att förstå sig på sådant...alltså problem som dyker upp.

    Jag kan hantera program som fungerar, typ excel, word, iTunes och liknande. Surfa kan jag inga problem med mejlhantering inte heller när det kommer till att överföra data till och från usb, kameraminne osv.

    Undrar allt vad man behöver för kurs...känns ibland som om varje problem bör vara en kurs för sig hahahaha

     

  • far
    Äldre 6 Nov 11:47
    #17

    Men det finns ju en uppsjö av kursar! Bara att googla, annars får du väl fråga brorsan hur han gjorde...Tungan ute

    hem.fyristorg.com/laholm/nyttopr.htm

Svar på tråden HJÄÄÄLP skärmen är vriden 45 grader