• Linda1­976
    Äldre 2 Nov 21:51
    23370 visningar
    15 svar
    15
    23370

    Vädret på Gran Canaria i december?

    Ja, hur är vädret då?

    Please tell me  


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Vädret på Gran Canaria i december?
  • Linda1­976
    Äldre 2 Nov 22:39
    #1

    anyone?


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mama Africa
    Äldre 2 Nov 22:54
    #2

    Svensk sommar. Kan var 30 grader och sol eller 15 grader och regn. Dock är det hyfsat solsäkert. Solsäkrast sägs Puerto Rico-området vara, kallast i Las Palmas och blåsigast i Bahia feliz. Jag har rest i januari till kanarieöarna ganska många gånger och oftast haft tur med vädret.

  • Linda1­976
    Äldre 2 Nov 22:58
    #3

    Oavsett så är det ju bättre än hemma

    Jag ska bo här: Costa Meloneras, San Bartolomé de Tirajana

    Men i vilket område det ligger blir jag inte klok på om jag kollar på Google maps. 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1­976
    Äldre 3 Nov 09:34
    #4

    Puttar upp!


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Mama Africa
    Äldre 3 Nov 17:34
    #5

    Meloneras är ett lite lyxigare område vid södra udden på örn, några kilometer från nöjesmetropolen playa ingles. Kan vara lite blåsigt och vågigt på stranden (ingen skyddande vik), men det blir säkert jättebra.

  • Linda1­976
    Äldre 3 Nov 17:38
    #6

    TACK

    ja, jag ska bo på lyxhotell för första gången i mitt liv (förutom när jag åkt med jobbet då, men det är ju inte samma sak). jag har alltid prioriterat annat än boendet, men nu ska jag åka med mamma + dottern för att fira mammas pension, och hon är schysst och står för rubbet

    Total relax, here I come! 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Rebecc­a Louise
    Äldre 4 Nov 18:26
    #7

    bra tråd!! själv ska jag med familj till lanzarote i januari, hoppas på att få lite "svensk" sommarvärme
    Linda hur gammal är din dotter? vi reser med femåring & bebis på då sju månader!! 

  • Linda1­976
    Äldre 4 Nov 18:30
    #8

    Alice är 5 också


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Äldre 4 Nov 18:35
    #9

    Nån som vet hur det är nu? Om en vecka typ hihi?
    Har en bokad resa till san agustin då.. Om vi nu kan åka :s

  • Deiia
    Äldre 5 Nov 07:54
    #10

    Vi har också bokat en vecka, i mitten av december, till Puerto Mogan.

    Jag har varit på Fuerteventura i slutet av december och början av januari. Då var det sol och ca 20 grader men blåsigt. Sedan har jag varit på Lanzarote i början av mars och då var det 17 grader och molnigt hela veckan .

    Inser att vädret är ett lotteri men hoppas på lite sol. Är det bara lä så kan det nog bli bra. Det är i alla fall skönt att komma iväg en vecka.

  • Äldre 5 Nov 07:58
    #11

    Vi ska fira jul på grancanaria :) Vi hppas med på sol så man slipper undan slasket här hemma!


    Vi ska bo en bit utanför playa ingles så vi får ta bussen till havet! Men det gör inte så mycke.

  • Mama Africa
    Äldre 5 Nov 20:00
    #12
    swimle skrev 2010-11-05 07:58:47 följande:
    Vi ska fira jul på grancanaria :) Vi hppas med på sol så man slipper undan slasket här hemma! Vi ska bo en bit utanför playa ingles så vi får ta bussen till havet! Men det gör inte så mycke.

    Vart ska ni bo och när är ni där? Vi åker den 27/12 och kommer hem 10/1, reser med Norwegian och har bokat eget hotel, Club Maspalomas Uno.
  • Äldre 6 Nov 08:13
    #13

    Vi ska med på på Club maspaloma men vårtat heter bungalow med, men jag tror det är samma:) vi åker den 22/12

  • Mama Africa
    Äldre 6 Nov 09:42
    #14
    http://www.clubmaspalomasuno.com/ 

    Här ska vi bo - är det samma? Vilket sammanträffande i så fall!
  • Äldre 6 Nov 21:44
    #15
    Mama Africa skrev 2010-11-06 09:42:48 följande:
    www.clubmaspalomasuno.com/ 

    Här ska vi bo - är det samma? Vilket sammanträffande i så fall!
    Ja jag tror det :) Bilderna likna lite vartfall!
     http://www.solresor.se/resa-till/spanien/gran-canaria/playa-del-ingles-maspalomas/club-maspalomas-ii-bungalower/
Svar på tråden Vädret på Gran Canaria i december?