• Anonym
    Äldre 4 Nov 09:04
    64077 visningar
    150 svar
    150
    64077

    Vad är detta för en tablett????????

    Min kille har sovit över hos mig i natt och hittade en tablett som heter Roche 2. Den är vit med ett kryss på baksidan.
    Jag har försökt att googla lite på den och det står att den är för epelepsi, men det har han inte. Så jag undrar vad den mer kan ha för syfte???

    Snälla hjälp mig innan jag ringer o skäller ut min kille!!!!

    Och dels är jag förbannad för jag jag hittade den på golvet i min sons rum!!!!!

  • Svar på tråden Vad är detta för en tablett????????
  • Anonym
    Äldre 4 Apr 08:11
    Anonym skrev 2012-04-04 06:57:40 följande:
    Du har aldrig ens hört ordet överdos va? För i dina fabler är väl bara allt snällt och gulligt.

    Självklart menade jag inte han skulle dö av en X2a.

    Men nästa gång är det kanske något värre, och större mängd.
    En komet kan trilla i huvudet på en, inte springer jag med paraply för det.

    Väldigt självklart vad du menar annars, du följer den stolta traditionen att stigmatisera de som inte väljer de vanliga drogerna vi har som koffein, tobak och alkohol.
  • Äldre 11 Apr 23:07
    -1

    Min sambo har epilepsi och äter iktro... För den men min storebror e missbrukare och använder den i hela andra syften

  • sirisd­otter
    Äldre 11 Apr 23:12
    Lejlion skrev 2012-04-11 23:07:33 följande:
    Min sambo har epilepsi och äter iktro... För den men min storebror e missbrukare och använder den i hela andra syften
    Ja,  det är en epelepsi-medicin.  Och den verkar vara  populär i missbrukarkretsar.
  • Äldre 11 Apr 23:21
    Anonym skrev 2012-04-04 08:11:16 följande:
    En komet kan trilla i huvudet på en, inte springer jag med paraply för det.

    Väldigt självklart vad du menar annars, du följer den stolta traditionen att stigmatisera de som inte väljer de vanliga drogerna vi har som koffein, tobak och alkohol.



    Vet du hur farligt det är för små barn att äta en dosa snus? Det vore direkt oansvarigt att lämna en snusdosa i ett barns rum. Nu är snus ganska äckligt för barn men föreställ dig samma

    mängd snusi form av tabletter. Vi säger 1dosa= en tablett och barnet klämmer i sig tio stycken.. Mycket lättare att få i sig.. Jag struntar i vad det är för drog eller läkemedel, det är farligt att lägga alvedon i ett barns rum också, de kan dö av det. Klarar man inte av att ens barnsäkra litegrann så kanske man inte är lämpad att finnas runt barn.
  • Anonym
    Äldre 11 Apr 23:38
    Anonym skrev 2012-04-04 08:11:16 följande:
    En komet kan trilla i huvudet på en, inte springer jag med paraply för det.

    Väldigt självklart vad du menar annars, du följer den stolta traditionen att stigmatisera de som inte väljer de vanliga drogerna vi har som koffein, tobak och alkohol.
    Ptja om knarkaren tappar en subutex eller dolcontin nästa gång så kan det sluta illa....
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 07:06
    hellokill3r skrev 2012-04-11 23:21:05 följande:
    Vet du hur farligt det är för små barn att äta en dosa snus? Det vore direkt oansvarigt att lämna en snusdosa i ett barns rum. Nu är snus ganska äckligt för barn men föreställ dig samma
    mängd snusi form av tabletter. Vi säger 1dosa= en tablett och barnet klämmer i sig tio stycken.. Mycket lättare att få i sig.. Jag struntar i vad det är för drog eller läkemedel, det är farligt att lägga alvedon i ett barns rum också, de kan dö av det. Klarar man inte av att ens barnsäkra litegrann så kanske man inte är lämpad att finnas runt barn.
    Man kan dö av vatten, varför inte låsa alla kranarna också, när man ändå håller på.
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 07:07
    sirisdotter skrev 2012-04-11 23:12:18 följande:
    Ja,  det är en epelepsi-medicin.  Och den verkar vara  populär i missbrukarkretsar.
    Det är en benzo.
  • Äldre 12 Apr 08:50
    Anonym skrev 2012-04-12 07:06:52 följande:
    Man kan dö av vatten, varför inte låsa alla kranarna också, när man ändå håller på.



    Ja ingen lämnar väl en unge oövervakad runt vatten? Ett barn kan drunkna i tre centimeters djup. Detta är alla föräldrar försiktiga med (hoppas jag!)
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 09:11

    Jag var tillsammans med en ex missbrukare i sex år och jag säger bara, dra öronen åt dig, och byt lås. Det blir inte bättre! Bespara dig och ditt barn en massa kommande bekymmer och sorger!

  • sirisd­otter
    Äldre 12 Apr 14:02
    Anonym skrev 2012-04-12 07:07:18 följande:
    Det är en benzo.
    Ja.  Som ordineras mot epilepsi (stavade slarvigt i tidigare inlägg).   Även mot ångest?
  • sirisd­otter
    Äldre 12 Apr 14:03
    hellokill3r skrev 2012-04-12 08:50:53 följande:
    Ja ingen lämnar väl en unge oövervakad runt vatten? Ett barn kan drunkna i tre centimeters djup. Detta är alla föräldrar försiktiga med (hoppas jag!)
    Hur mycket vatten var det i badkaret när Whitney Houston,  närmare 50 år,   drunknade....
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 18:14
    hellokill3r skrev 2012-04-12 08:50:53 följande:
    Ja ingen lämnar väl en unge oövervakad runt vatten? Ett barn kan drunkna i tre centimeters djup. Detta är alla föräldrar försiktiga med (hoppas jag!)
    Bäbis kanske, barn jo.
    Vet inga föräldrar som övervakar sina barn 100%.
    Och dricka sig till döds med vatten är inte så himla svårt som man kan tro.
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 18:19
    sirisdotter skrev 2012-04-12 14:02:12 följande:
    Ja.  Som ordineras mot epilepsi (stavade slarvigt i tidigare inlägg).   Även mot ångest?
    Vet ärligt talat inte, men det vore logiskt om det verkade till en viss del emot ångest också.
    Men antagligen är den extra effektiv emot muskler och få dessa lugna ner sig, där andra inte är lika bra på.
  • Anonym
    Äldre 12 Apr 18:44

    Mediciner mot epilepsi som tex Lyrica är det många som missbrukar. Dock är de då vanligt att man tar ganska höga doser som tex 1000 mg.  Känner dom som tar mkt lyrica när dom dricker för då blir dom "fullare" och känner sig påverkade

  • Anonym
    Äldre 12 Apr 18:46

    kolla fass.se el ring 1177 o fråga 

Svar på tråden Vad är detta för en tablett????????