• Nosan8­3
    Äldre 11 Nov 08:34
    8041 visningar
    27 svar
    27
    8041

    Hur gå ner EFFEKTIVT i vikt när man ammar??

    Behöver tips och råd på hur man effektivt kan gå ner i vikt när man ammar. Alla sa att kilona rasar när du ammar men icke här händer ingenting....hon e nu 4 månader och jag mår skit av övervikten men har super svårt att komma igång. Skulle helst av allt velat dricka bara soppor (tex modifast,nutrilett etc) så att det går undan men det får man ju helst inte när man ammar.


    Så vilken diet kan man följa som gör att man går ner relativt fort men som går bra när jag ammar??


    Jag vet att äta rätt å motionera är det bästa men jag har inte motivationen just nu, är ensam med bebis och en femåring så vill ha nåt som e lätt att följa som funkar och inte kräver för mkt tid.

    Tacksam för råd,tips och gärna erfarenheter och era berättelser.

  • Svar på tråden Hur gå ner EFFEKTIVT i vikt när man ammar??
  • Philip­pa
    Äldre 11 Nov 08:35
    #1

    Fast har du inte motivatopnen att äta rätt och motionera så kan du inte göra mer än att vänta på att motivationen kommer.....tyvärr...

  • Pickel­i
    Äldre 11 Nov 08:39
    #2

    håller med föregående talare. Tyvärr.


    Google it!
  • Nosan8­3
    Äldre 11 Nov 08:40
    #3

    Motivation har jag väl men tiden då.....många maträtter tar tid att tså å tillaga och med en bebis som alltid vill bli buren och helt ensam blir det svårt....vill ha nåt mer snabbt liksom. Du förstod nog inte riktigt vad jag menade hoppas nån förstår vad jag menar....

  • Nosan8­3
    Äldre 11 Nov 08:43
    #4

    Åh det var ju därför att jag skrev denna tråd det ni skriver vet jag redan.....vill liksom ha råd och tips för oss som har svårt med motivation och svårt med tiden......kan inte gå på gym och att promenera i snabb takt blir svårt med femåring med. Lite ideer och så kanske......

  • Pickel­i
    Äldre 11 Nov 08:44
    #5

    Du "kan" inte gå på någon diet alls egentligen när du ammar som gör att du rasar i vikt. Det du ska göra är att äta sunt och röra på dig.

    Barnet är 4 månader och jag gissar att hon gillar att åka vagn. Ut på promenader, du har ju möjlighet att gå hela dagarna i princip!

    Det är en skröna att nyttig mat är krånglig och tar lång tid att laga. Det går lika fort som att smälla i sig något onyttig. För äta gör du väl ändå? Välj ett nyttigare alternativ!

    GE exempel på vad du brukar ät apå dagarna här så ska jag komma med förslag på andra saker du kan byta det till som tar samma tid att tillreda!


    Google it!
  • Pickel­i
    Äldre 11 Nov 08:46
    #6
    Nosan83 skrev 2010-11-11 08:43:56 följande:
    Åh det var ju därför att jag skrev denna tråd det ni skriver vet jag redan.....vill liksom ha råd och tips för oss som har svårt med motivation och svårt med tiden......kan inte gå på gym och att promenera i snabb takt blir svårt med femåring med. Lite ideer och så kanske......
    5åringen går inte på dagis om dagarna ibland?

    Gillar 5 åringen att cykla elelr kanske åka vagn? Promenera till en lekpark långt borta så får du bra med motion och 5åringen kanske nöjer sig med att åka vagn då?
    Google it!
  • Äldre 11 Nov 08:46
    #7

    Jag förstår hur du känner, jag har också varit där. På BVC så avrådde dom mig att gå ner i vikt när jag ammade. Enligt dom så frigörs det massa gifter dom du har lagrade i fettvävnad och dessa kan gå ut i bröstmjölken. Så jag tog tag i fläsket när jag ammat färdig och då hade jag dessutom hunnit bli riktigt motiverad! Hoppas det går bra för dig!

  • Nosan8­3
    Äldre 11 Nov 08:53
    #8

    Jovisst kan jag promenera bara det att jag har fortfarande väldigt ont av foglossning och gör då ont av att just gå.


    Just nu slarvar jag med att äta överhuvudtaget....glömmer av det kan gå en hel dag nästan ja jag vet att det är skit!!! Mår ganska dåligt oxå och det spelar väl in. Men tar väldigt gärna tips på hur en dags meny kan se ut nyttigt och relativt lätt å göra.....som helst passar en femåring

  • Nosan8­3
    Äldre 11 Nov 08:56
    #9

    Jo vi är ute en hel del på dagarna.....rör på mig faktiskt väldigt mkt men inget händer......Men som sagt tar gärna tips på dagsmenyer

  • Pickel­i
    Äldre 11 Nov 09:01
    #10
    Nosan83 skrev 2010-11-11 08:56:07 följande:
    Jo vi är ute en hel del på dagarna.....rör på mig faktiskt väldigt mkt men inget händer......Men som sagt tar gärna tips på dagsmenyer
    Vad äter du då? jag föreslår att du börjar skriva matdagbok så du själv har kolla på vad du stoppar i dig. Enbart för att du ska blil medveten. Jag vet att när jag var mammaledig så kunde jag äta en glass, 2 mackor och någo frukt på dagen och då kändes det inte som jag hade ätit alls!

    Vissa dagar bakade man och käkade 2-3 bullar till lunch, utan att tänka påd et mer elelr mindre. Att samåäta verkar vara en del av mammaledigheten. Nu har jag visserligen aldrig haft problem med min vikt, snarare tvärt om. men om jag skulle haft det så skull ejag skrivit dagbok över det jag ätit och sen sett hur jag kan ändra det!

    Så beskriv en typisk mattdag för dig!
    Google it!
Svar på tråden Hur gå ner EFFEKTIVT i vikt när man ammar??