• Anonym (Oroli­g!!!)
    Äldre 15 Nov 16:24
    225723 visningar
    284 svar
    284
    225723

    Fick nyss veta att jag har HIV

    Jag är 20 år och har precis fått veta att jag är HIV positiv.
    Det hela började för ett år sedan med att det tog slut mellan min pojkvän efter att han varit otrogen mot mig, jag tog en resa till Alanya tillsammans med min bästa kompis bara för att komma bort och ha kul.
    Där gjorde jag det största misstaget i mitt liv , jag hade oskyddat sex med en kille och fyfan vilka ångestkänslor jag hade direkt efteråt ... dem liksom bara sköljde över mig.

    Jag kom hem och blev tillsammans med min pojkvän igen, jag förträngde det som inträffade i Alanya jättelänge. Men när jag märkte att det inte stod rätt till med mig så tog jag mig tillslut i kragen och uppsökte läkare.

    Idag fick jag samtalet om att jag skulle komma dit, där berättade dem att jag var HIV positiv.

    Jag vet knappt varken ut eller in, kan inte tänka klart!! Mår så fruktansvärt dåligt...
    Hur ska jag berätta för min pojkvän? För min familj? Vänner?! ..
    Hur ska jag kunna leva med denna sjukdom, hur länge får jag leva? Så många tankar...

    Hjälp mig, hur berättar man för dem man älskar mest om sånt här?Gråter

  • Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV
  • positH­IV
    Äldre 17 Oct 22:29
    Lykkorus skrev 2011-10-17 16:28:48 följande:
    Jag var i Grekland i somras, hade oskyddat sex... Har inte vågat testa mig än. Jag vet inte vad jag ska säga. Hur gör man? Hur orkar man leva med HIV? Jag förstår att du är förtvivlad. Hur tog du steget att våga gå dit och testa? Hur märkte du att något inte stod rätt till?
    Jag resonerar att det är bättre att veta än att inte veta. Det tar mycket energi från en (nu var det inte så i mitt fal men andra som väntat med att testa sig har upplevt det så). Jag vet en tjej som hade oskyddat sex i Grekland och blev smittad. I samma ålder som både du och jag. Vi lever bra idag. Jag trodde att jag skulle dö när jag fick veta. Men jag har fått lära mig oerhört mycket och har fått mycket stöd och peppning från vänner, familj, läkare, sjuksköterska och den kurator jag hade förut. 

    Idag är jag förlovad och väntar barn som är beräknat att komma i mars. Näst-nästa sommar planerar vi att gifta oss. Mitt barn kommer bli friskt för om man sköter sig enligt de föreskrifter som finns så smittas inte barnet.

    Ring ungdomsmottagningen och säg att du hade oskyddat sex utomlands. Då tar de oftast en på allvar. Och stå på dig. Finns det en Noaks Ark i din stad så kan de hjälpa dig vidare med (www.noaksark.org). I Stockholm har de drop-in på onsdagar så man kan testa sig, göra ett s.k. snabbtest. Då får du svar på en kvart typ.

    Jag kan säga att jag har blivit en starkare person sen detta hände mig och att jag har insett lite mer om vad som är viktigt i livet, och vad som är mindre viktigt. Jag tänker så här: What doesn't kill you makes you stronger.  
  • kille9­5
    Äldre 13 Oct 03:14

    Hahahaha!!! Hur har det gått?

  • Äldre 13 Oct 07:08
  • Anonym
    Äldre 4 Dec 22:01

    Hej hur har det gått? 
    är jätte nyfiken?  Blir jätte glad om du kunde skriva lite om ditt liv nu ! 
    massa kramar till dig och din lilla familj  

  • Äldre 5 Dec 10:18

    Vilken tråd

  • Äldre 5 Dec 10:27
    positHIV skrev 2011-10-17 22:29:39 följande:
    Jag resonerar att det är bättre att veta än att inte veta. Det tar mycket energi från en (nu var det inte så i mitt fal men andra som väntat med att testa sig har upplevt det så). Jag vet en tjej som hade oskyddat sex i Grekland och blev smittad. I samma ålder som både du och jag. Vi lever bra idag. Jag trodde att jag skulle dö när jag fick veta. Men jag har fått lära mig oerhört mycket och har fått mycket stöd och peppning från vänner, familj, läkare, sjuksköterska och den kurator jag hade förut. 

    Idag är jag förlovad och väntar barn som är beräknat att komma i mars. Näst-nästa sommar planerar vi att gifta oss. Mitt barn kommer bli friskt för om man sköter sig enligt de föreskrifter som finns så smittas inte barnet.

    Ring ungdomsmottagningen och säg att du hade oskyddat sex utomlands. Då tar de oftast en på allvar. Och stå på dig. Finns det en Noaks Ark i din stad så kan de hjälpa dig vidare med (www.noaksark.org). I Stockholm har de drop-in på onsdagar så man kan testa sig, göra ett s.k. snabbtest. Då får du svar på en kvart typ.

    Jag kan säga att jag har blivit en starkare person sen detta hände mig och att jag har insett lite mer om vad som är viktigt i livet, och vad som är mindre viktigt. Jag tänker så här: What doesn't kill you makes you stronger.  
  • Anonym (ida)
    Äldre 18 Jan 16:00

    Vilka symptom hade du eller ni andra oxå här?? Snälla svara!!
    Jag hade sex med en kille i Grekland för 5 år sedan. Är orolig. Har inga symptom mer än att jag jämt är så himla trött. 

  • Anonym (ida)
    Äldre 18 Jan 16:25
    asd66 skrev 2013-01-18 16:04:37 följande:
    Så går det när man horar runt
    Man horar väl inte runt för att man har sex med en kille i Grekland?! Idiot! Jag var singel och hade precis oxå gjort slut med min kille.
    Någon här som kan säga symptom? 
  • Anonym (rarle­y)
    Äldre 18 Jan 16:31
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 16:00:58 följande:
    Vilka symptom hade du eller ni andra oxå här?? Snälla svara!!
    Jag hade sex med en kille i Grekland för 5 år sedan. Är orolig. Har inga symptom mer än att jag jämt är så himla trött. 

    Finns många sjukdomar som har trötthet som symptom... För att nämna de jag själv har: Hypotyreos, B12 brist, Järnbrist
    Gå till en läkare och be att få ett utlåtande.. HIV är ganska så ovanligt (tack och lov) så det troligaste är faktiskt att du har något annat. Men prata med en läkare och du kan även nämna att du vill få testa dig då du haft oskyddat utomlands...  
  • Anonym (rarle­y)
    Äldre 18 Jan 16:34
    asd66 skrev 2013-01-18 16:04:37 följande:
    Så går det när man horar runt

    Hmm här har vi inga fördomar inte... Vad säger du om de som får det av sin första partner?? Eller pga av miss i sjukvården?? Är du gift?? Var du oskuld på bröllopet i såfall?? Om du nu inte är gift... hoppas du är oskuld.... Annars så... ja...
    Du är inte idiot rakt av... du är bara okunnig och fördomsfull... Samt full av BS...
Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV