• Anonym (Oroli­g!!!)
    Äldre 15 Nov 16:24
    225725 visningar
    284 svar
    284
    225725

    Fick nyss veta att jag har HIV

    Jag är 20 år och har precis fått veta att jag är HIV positiv.
    Det hela började för ett år sedan med att det tog slut mellan min pojkvän efter att han varit otrogen mot mig, jag tog en resa till Alanya tillsammans med min bästa kompis bara för att komma bort och ha kul.
    Där gjorde jag det största misstaget i mitt liv , jag hade oskyddat sex med en kille och fyfan vilka ångestkänslor jag hade direkt efteråt ... dem liksom bara sköljde över mig.

    Jag kom hem och blev tillsammans med min pojkvän igen, jag förträngde det som inträffade i Alanya jättelänge. Men när jag märkte att det inte stod rätt till med mig så tog jag mig tillslut i kragen och uppsökte läkare.

    Idag fick jag samtalet om att jag skulle komma dit, där berättade dem att jag var HIV positiv.

    Jag vet knappt varken ut eller in, kan inte tänka klart!! Mår så fruktansvärt dåligt...
    Hur ska jag berätta för min pojkvän? För min familj? Vänner?! ..
    Hur ska jag kunna leva med denna sjukdom, hur länge får jag leva? Så många tankar...

    Hjälp mig, hur berättar man för dem man älskar mest om sånt här?Gråter

  • Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV
  • Äldre 18 Jan 16:35
  • Äldre 18 Jan 16:43
    +1
    Anonym (Linda) skrev 2010-11-16 11:35:19 följande:
    usch du har inte en aning hur hemskt synd om dig jag tycker, men min fråga är, hur kan du vara så oansvarig och ha oskyddat sex med en kille utomlands?
    Tror du att det är läge eller? Skärp dig.
  • Anonym (ida)
    Äldre 18 Jan 18:32
    asd66 skrev 2013-01-18 16:58:14 följande:
    Hoppas innerligt att även du har HIV, vidriga skadegods.
    Vad är det för människor här inne?! Usch!
    Får man inte ens fråga eller. Har du aldrig haft oskyddat samlag eller?! Vem har inte det liksom?! 
    Du måste vara en bitter typ som typ haft en otrogen partner.......... 
  • asd66
    Äldre 18 Jan 19:00
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 18:32:28 följande:
    Vad är det för människor här inne?! Usch!
    Får man inte ens fråga eller. Har du aldrig haft oskyddat samlag eller?! Vem har inte det liksom?! 
    Du måste vara en bitter typ som typ haft en otrogen partner.......... 
    Ja, med min sambo sedans ett x antal år tillbaka.
    Inte med en främling ditt luder. 
  • Anonym (ida)
    Äldre 18 Jan 19:16

    Du verkar rätt tråkig som person.....
    Är jag luder för jag haft sex med 4 personer i mitt liv och är 29 år?!  Du vet ingenting om mig.
    Bara för en var i Grekland och oskyddat då eller efter det tagit slut med min kille här i Sverige och jag var nere och på fyllan då?! Är jag luder då????
    Äsch, tänker inte förklara mig för dig mer. ha ha idiot ingen verklighetsuppfattning alls. 

    Så några andra vad har ni haft för symptom?! 

  • asd66
    Äldre 18 Jan 20:07
    Anonym (ida) skrev 2013-01-18 19:16:25 följande:
    Du verkar rätt tråkig som person.....
    Är jag luder för jag haft sex med 4 personer i mitt liv och är 29 år?!  Du vet ingenting om mig.
    Bara för en var i Grekland och oskyddat då eller efter det tagit slut med min kille här i Sverige och jag var nere och på fyllan då?! Är jag luder då????
    Äsch, tänker inte förklara mig för dig mer. ha ha idiot ingen verklighetsuppfattning alls. 

    Så några andra vad har ni haft för symptom?! 
    29 år och 4 män? Jag tar tillbaka det jag sa, du klassas som en "fin" flicka faktiskt.
    Och dom första symptomen vid HIV är kraftig förkylning. 
  • asd66
    Äldre 18 Jan 20:07

    Och allmän sjukdomskänsla.

  • mepeti­te
    Äldre 18 Jan 21:43

    Har inte läst allt men, Vad jag har förstått, rätta mig gärna, så har människor idag mycket goda förutsättningar som har HIV. Finns många och bra samt tillräckliga bromsmediciner. Man har till och med menat att hepatit C (gulsot, leversjukdom) idag har sämre prognos än HIV. Förstår din chock, och hoppas du kan prata med någon, proffesionell som närstående. Läs på sjukdomen, lär dig om dess förlopp osv.  

  • Anonym (ida)
    Äldre 19 Jan 09:30
    asd66 skrev 2013-01-18 20:07:26 följande:
    29 år och 4 män? Jag tar tillbaka det jag sa, du klassas som en "fin" flicka faktiskt.
    Och dom första symptomen vid HIV är kraftig förkylning. 
    Oj då!! Förväntade mig nån spydig kommentar. Hoppas du lärt dig nåt av att inte döma folk nu.
    Nu har ju jag troligen inte HIV. 
  • Thu 9 Mar 2023 16:46

    Jesus är Vägen, Sanningen och Livet och han älskar oss alla! Omvänd dig till Jesus om du ännu inte har gjort det! 

  • Anonym (Klo)
    Thu 9 Mar 2023 17:34
    Anonym (Orolig!!!) skrev 2010-11-15 16:35:54 följande:

    Tack allesammans! Jag ska berätta för honom om allt och att han måste testa sig.. men hur?
    Hur ska jag kunna se honom i ögonen ikväll när han kommer hem i från jobbet.. Fyfan jag är i en jävla mardröm.

    Inte fått kontakt med en kurator ännu men ska till sjukhuset på onsdag, dem ska berätta mer ingående då om allt.

    usch ..


    Vet du, det är inte ovanligt med oskyddat sex. Din kille har förmodligen haft det om än mer än du haft (män vill sällan använda skydd). Så du har inte begått något brott här eller agerat på ett sätt som många inte redan gör.

    Troligtvis är han inte smittad.

    Men varför krävde minimet av varandra att ni testade er innan ni började ligga oskyddat? folk brukar ligga med andra under uppbrott.
  • Thu 9 Mar 2023 17:38

    Jesus kan hela dig från hiv! 

  • Anonym (Nyfik­en)
    Thu 9 Mar 2023 18:20

    Hej TS,

    Gammal tråd som dammats av. Om du fortfarande är aktiv på FL skulle du kunna ge oss en uppdatering?   HjärtaGlad

Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV