• Shasti
    Äldre 27 Nov 22:30
    11034 visningar
    37 svar
    37
    11034

    Vilken overall är VARM?

    Har någon tips på en VARM vinteroverall? Jag tycker alla dem som fått bra i test i år (Didriksons, Name it mm) är så tunna, knappt fodrade alls. Tycker de flesta funktionsoveraller ser jättetunna ut. Jag brukar köra med dunjacka och termobyxor till min tjej, men på dagis vill de hellre att de har overall. Någon?

  • Svar på tråden Vilken overall är VARM?
  • Äldre 27 Nov 22:36
    #1

    Bara för att dem känns tunna så är den inte det. Dessa overaller håller värmen jättebra. Själv har jag köpt Polarns overaller till barnen i vinter (begagnade). Häromdagen när det var riktigt kat och blåsigt ute hade dem gått in på dagis för att barnen frös. Men inte min dotter som annars är ganska frusen av sig, hon var varm.

  • Sesamf­röet
    Äldre 27 Nov 22:39
    #2

    Bra fråga ts! Jag behöver oxå köpa overall, vilken är varmast? Sen vill man ju att den andas oxå...
    Puff puff

  • Äldre 27 Nov 22:59
    #3

    Jag har köpt didrikson till min son på 2 år och den är kanon bra. Han fryser inte i den även fast den är 12 minus och blåsigt ute

  • Äldre 27 Nov 23:05
    #4

    Bäst för mig e ju Didrikssons dom e tunna men jätte bra ,,tunna vatten o vindtätt  o andas såklart de e ju de viktigaste eller?? TA på barnen bra kläder om du tycker overallerna e för tunna Min son e jätte varm av sig så på honom har jag body(kortärmad) vanlig tröja strumpbyxor o vanliga byxor o så overall o han e jätte varm ,,han springer mycket ute Han har till o me 2overall av Didriksson han har mössa didrisson o vantar såklart allt måste ju matchaSkrattande Det bästa e ju att dom e såå TUNNA men endå JÄTTE BRA


    (¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • liber
    Äldre 27 Nov 23:06
    #5

    Mitt barn verkar inte frysa i sin fix-overall (Lindex) men en sak jag tycker är dumt med den är att den saknar muddar i ärmen. Det gör ju att kyla och snö kan krypa upp där så nästa år kommer jag välja nåogn med mudd på insidan. Såna saker gör ju stor skillnad om man är frusen av sig (vilket mitt barn iof sig inte är).

  • Äldre 27 Nov 23:08
    #6

    Finns många bra overalller, vår "stora" kille hade en Everest förra året den va helt suverän. I år blev det en 8848 och än sålänge är vi helnöjda. Har aldrig behövt ha nåt annat än tunn långarmat t-shirt och typ långkalsonger under.


    Linus 070808 Lucas 090707
  • Äldre 27 Nov 23:10
    #7

    Måste bara tilläga just dunjacka skulle jag ALDRIG ta på mitt barn ,,sa till o me i affären dom som jobba där..Om en spetsig liten sak som tandpetare skulle göra en liten håll så e den helt försörd ,,Inget jag VET men dom från stadium sa de sj


    (¯`v´¯)Bästa dagarna 24/3 07 och 21/4 08(¯`v´¯)
  • Shasti
    Äldre 27 Nov 23:38
    #8

    Jag går själv jämt i dunjacka och tycker det är varmast och skönast, har därför kört med dun till min tjej sen hon var nyfödd. Köper begagnat på Tradera så blir det inte dyrt.

    Flest verkar ha rekommenderat Didriksons hittills, ska titta på den. Jag har en Everest och en Friends till henne och gillar ingen av dem. Everest;en är jättesvårt att få på vantar eftersom mudden är för smal. Friends overallen blir dygnsur på nolltid. Ingen av dem är särskilt värmande.

  • Äldre 28 Nov 09:56
    #9

    jag skulle ju rekomendera, reima tec, polarn, isbjörn (nanook), molo el dyligt om man vill ha en overall som är vattentät och andas.

    Didirikson andas inte alls lika bra och vattentätheten efter några tvättar är inte så bra. Men med dem andra overallerna som jag nämde ovan kan barnen bokstvligen bada i vattenpölar utan att bli blöta.

    didrikson har vattepelare 2000 garaterad efter 2-3 tvättar, även andningfunktion på 2000, dem andra ligger på 8000-10 000 på vattentäthet och även på andnings funktion.

  • Shasti
    Äldre 28 Nov 10:19
    #10

    Svårt eftersom många tycker olika. Jag har hört att Polarns overaller inte alls ska vara bra fast de har mycket annat som är bra kvalitet. Isbjörn var med i årets test tror jag och fick sämre poäng än både Didrikson, Name it och Coop har jag för mig?

Svar på tråden Vilken overall är VARM?