• Gullpu­ckotMe
    Äldre 4 Dec 17:31
    158021 visningar
    45 svar
    45
    158021

    BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!

    är inne på 3e dagen med bihåleinflammation som gör så extremt ont! just nu tar jag sinova och nezeril.

    någon som har några bra tips??

  • Svar på tråden BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!
  • Äldre 4 Dec 17:50
    #1

    Jag stannar i tråden då jag ofta får bihåleinflammationer som till slut kräver antibiotika.

  • LillTu­ssa
    Äldre 4 Dec 17:52
    #2

    Bada bastu om du har tillgång. Den fuktiga luften mjukar upp luftvägarna och löser slem. Men man må sitta ett bra tag!  Äckelvarning dock när man kan snyta ut skiten, det är inte mysigt men väldigt skönt när det lättar! 

  • mispla­cednam­e
    Äldre 4 Dec 17:53
    #3

    Sinova brukar hjälpa mig, dock inte min mamma. Hon kör sån där "vattenkanna" för näsan. Typ en gång om dagen eller hur ofta det nu är man ska göra det, även när hon inte är sjuk just för att förebygga fler inflammationer.

  • Äldre 4 Dec 17:55
    #4

    Nässköljare!!! Och inte sådan från apoteket som ser ut som en stor spruta, utan en kanna från hälsokostaffären. Otroligt bra, jag gar sluppit ta antibiotika för att jag lyckats skölja bort min bihåleinflamation flera gånger. Om man sköljer näsan så fort man börjar bli förkyld så blir det för det mesta ingen inflammation alls.
    När du redan är inflammerad, skölj flera gånger i timmen hela dagen, till slut släpper det och varet rinner ut. Skitäckligt, men skönt.

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 4 Dec 18:24
    #5

    jag snyter mig typ var 5-10e minut. o det kommer mycket. men känns inget bättre för det. bastu har jag ingen tillgång till och inte heller nässköljare sköljer man med bara vatten då eller? blir galen snart., gör ont bara jag pratar, kan knappt äta för gör så ont o tugga och så har man 2 stycker 18månaders hemma med som är mer vilda än tama!

  • Äldre 4 Dec 18:27
    #6

    Ventilera, ventilera, ventilera får jag höra här hemma så fort jag nämner att jag börjar få ont. Så om du inte fått feber ännu eller om den försvunnit så ut och rör på dig, gå eller jogga lite lätt.

  • LillTu­ssa
    Äldre 4 Dec 18:37
    #7
    GullpuckotMe skrev 2010-12-04 18:24:01 följande:
    jag snyter mig typ var 5-10e minut. o det kommer mycket. men känns inget bättre för det. bastu har jag ingen tillgång till och inte heller nässköljare sköljer man med bara vatten då eller? blir galen snart., gör ont bara jag pratar, kan knappt äta för gör så ont o tugga och så har man 2 stycker 18månaders hemma med som är mer vilda än tama!
    Vattenkokare och så får du hänga över den? 

    Min faster kokar saltvatten och drar in genom näsan, har ej nässköljare. Funkar också, men är otroligt otäckt. Typ kallsupar.. 
  • LillTu­ssa
    Äldre 4 Dec 18:38
    #8

    Glömde skriva att vattnet ska vara ljummet, kroppstemp. Inte kallt!

  • Onkel Anneli
    Äldre 4 Dec 18:40
    #9

    sitter med samma besvärt och är snart redo att hoppa ifrån taket... hur lång tid tar det att läka ut av sig själv?

  • LillTu­ssa
    Äldre 4 Dec 18:42
    #10

    Rinexin (om jag stavat rätt) fick jag utskrivet. Samt penicillin då jag var gravid. 

Svar på tråden BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!