• Gullpu­ckotMe
    Äldre 4 Dec 17:31
    158028 visningar
    45 svar
    45
    158028

    BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!

    är inne på 3e dagen med bihåleinflammation som gör så extremt ont! just nu tar jag sinova och nezeril.

    någon som har några bra tips??

  • Svar på tråden BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!
  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 6 Dec 18:20
    #31

    ringde förut till närsjukvården här o fråga vad jag skulle ta mig till med denna huvudvärk! jag har bara suttit i sängen i mörkt rum o tjutit hela dagen för jag haft så oooont!

    svaret i telefonen av en ung tjej blev:

    "Jaa... alltså... när man har barn o 'är sjuk kan det ju kännas som man får mer ont pga skuldkänslor över att man inte kan ta hand om barnen"

    VA? herregud.... jag har köpt nässköljare idag och vetekudde. är det inte bättre imorgon så ringer jag jag igen.. o hoppas man får prata eller träffa någon seriösoch proffisionell läkare

  • versan
    Äldre 7 Dec 11:39
    #32
    GullpuckotMe skrev 2010-12-06 18:20:50 följande:
    ringde förut till närsjukvården här o fråga vad jag skulle ta mig till med denna huvudvärk! jag har bara suttit i sängen i mörkt rum o tjutit hela dagen för jag haft så oooont!

    svaret i telefonen av en ung tjej blev:

    "Jaa... alltså... när man har barn o 'är sjuk kan det ju kännas som man får mer ont pga skuldkänslor över att man inte kan ta hand om barnen"

    VA? herregud.... jag har köpt nässköljare idag och vetekudde. är det inte bättre imorgon så ringer jag jag igen.. o hoppas man får prata eller träffa någon seriösoch proffisionell läkare
    Men herre *piiip* Demon
    Vad är det med sjukvården idag.
    DÅ återstår en sak far in på akuten & gå INTE därifrån innan du har fått hjälp.
    stackare....
    Jag tar vilken värk som helst i kroppen bara jag slipper den i Huvudet.
    Jag lider verkligen med dig.
  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 7 Dec 13:29
    #33

    igår använde jag nässköljaren och vetekudden o det kändes faktiskt bra för en stund men imorse vakna jag med dundervärk igen o har fortfarande. är det ingen bätring imorgon blir det sjukan igen..

    se om även det blir ett fjasko?

    to be continued...

  • bea04
    Äldre 7 Dec 13:42
    #34

    Jag har kronisk bihåleinflammation, har haft det i över 4 år.Mitt tips till dig är att du ringer direkt till ÖNH- mottagningen.
    Gå inte med detta för länge, och kan du inte ligga ner, så ring akuten ikväll.

    Har du nässkölj så använd den så mycket du känner att du klarar av, ta alvedon och ipren, så du slipper det värsta trycket i ögon, tänder och öron.

    Jag lider med dig, fy f-n vad ont man har. 

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 7 Dec 13:54
    #35
    bea04 skrev 2010-12-07 13:42:08 följande:
    Jag har kronisk bihåleinflammation, har haft det i över 4 år.Mitt tips till dig är att du ringer direkt till ÖNH- mottagningen.
    Gå inte med detta för länge, och kan du inte ligga ner, så ring akuten ikväll.

    Har du nässkölj så använd den så mycket du känner att du klarar av, ta alvedon och ipren, så du slipper det värsta trycket i ögon, tänder och öron.

    Jag lider med dig, fy f-n vad ont man har. 
    OJ! jag bekllagar verkligen att du har det så ofta det gör ju så ont. jag kan ligga ner lite men trycket blir för starkt o gör för ont så sitter typ o sover om nätterna.

    tack för dina tips!
  • bea04
    Äldre 7 Dec 14:09
    #36

    ÖNH-mottagningen tar dig på allvar, de kan sin sak.
    Du ska inte behöva sitta upp på nätterna för att kunna sova, och gråter du av smärta, då är mitt råd, ring in på en gång.

    Hoppas vekligen att du blir bättre.
    KRAM !

  • bea04
    Äldre 7 Dec 14:11
    #37

    Hoppsan, slant lite med fingrarna, verkligen ska det stå.

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 7 Dec 14:15
    #38
    bea04 skrev 2010-12-07 14:11:12 följande:
    Hoppsan, slant lite med fingrarna, verkligen ska det stå.
    Tack, jag tänkte ringa imorgon bitti om jag inte blir bättre idag under dagen.

    föresten. det här "saltvattnet" man sköljer näsan med med nässköljaren, hur gör man det? vad är det för mått?
  • bea04
    Äldre 7 Dec 14:27
    #39

    Jag sköljer varje dag, ungefär 5-6 dl fingervarmt vatten, du behöver inte koka det.
    Ta sedan ungefär en tesked salt och rör runt det ordentligt, så det löser upp sig.

    Det går också bra att använda vanligt salt, men utan Jod.
    Det är en viss teknik, men när du har sköljt några gånger, så blir det lättare och lättare.

  • Onkel Anneli
    Äldre 8 Dec 08:22
    #40

    Hur går det här inne, jag har inte alls blivit frisk- hade en bra dag och nu blir jag sämre och sämre igen. Ska till VC på fredag för då har jag avrit sjuk i de där 10 dagarna som man ska vara minimum.

    får jag ingen hjälp då så föder jag i deras vänthall som straff.. gud jag tror mitt huvud ska sprängas

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 8 Dec 09:24
    #41

    här är det ovisst. jag känenr mig lättare o bättre i huvudet på kvällen. men när jag vaknar på natten/morgonen så är värken olidlig! nu känns det lite lättare än imorse men det kommer o går i vågor.

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 9 Dec 11:18
    #42

    hur länge kommer man känna av bihålorna nu? för det känns lite lättare men långt från bra. borde det inte gått helt över nu. varit sjuk sen 1½ vecka tillbaka nu..

  • Gullpu­ckotMe
    Äldre 13 Dec 12:47
    #43

    Faan då!! har känt mig aningen bättre i bihålorna sista dagarna här nu. fortfarande haft ont men absolut inte så ont som innan. känns bäst på kvällarna. men idag har jag lämnat o hämtat barnen från dagis och har världens värk igen.

    tror ni det kommer gå över av sig självt eller? har ätit medicinen jag fick i en vecka sen skulle jag inte äta den med sa läkaren.

  • bea04
    Äldre 13 Dec 15:41
    #44

    Jag vet inte om du har kontaktat ÖNH, men om inte, så gör det.Du kanske behöver röntga bihålorna, varet kan ligga djupt ner i dina bihålor.

  • Äldre 2 May 12:45
    #45

    Ett bra hjälpmedel mot bihåleinflammation är Pepparmyntsolja t ex denna www.apoteket.se/produkt/apoteket-pepparmyntolja-10-ml-flaska-103005/
    På 80-talet då jag jobbade mycket i dammiga bagerier så gick jag runt med bihåleinflammation för jämnan, men då de bakade mintkakor släppte besvären. Den är irriterande men verkar gott.

Svar på tråden BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!