• Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 10:41
    44996 visningar
    154 svar
    154
    44996

    Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.

    Då blev man reservplacerad och får leva på hoppet. Väntan känns som en evighet. Jag hamnade på reservplats 16 i en urvalsgrupp med många intag. Jag ber till gudarna att 16 personer tackar nej. Jag har sökt sjuksköterska i Högskolan Dalarna. Det är en poppis utbildning och jag tror inte det blir många platser över *suck*, men man vet aldrig.


    Vad har ni sökt och vilken reservplats fick ni? Jag håller tummarna för oss!!

  • Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.
  • artax
    Äldre 9 Dec 10:47
    #1

    jag har sökt friståendekurser, är reserv 7 på en och 2 på en annan.. 37 på en oxå men den räknar jag bort direkt.. har kommit in på en kurs men hoppas fortfarande på någon av reservplatserna.. :) när kommer andra beskedet? 

  • Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 10:51
    #2

    den 20:e hörde jag något om.

    kul att du kom in på en iaf.

    Jag tycker det är så rörigt med allt vad reservplats och intag heter, det kanske är bra för du tror man att hoppet nästan är helt ute.

    ja, jag hamnade på en reservplats där jag var 31 och uppåt, men de räknar jag som du bort fullständigt Skrattande

  • Äldre 9 Dec 10:53
    #3

    Jag var reserv 29 förra våren på SU, Civilekonomprogrammet, jag kom in på andra urvalet så det behöver inte vara kört. :) lycka till!

  • artax
    Äldre 9 Dec 10:55
    #4

    ja men det är super svårt! jag tänker å ena sidan kanske jag borde välja det jag kommit in på å andra sidan så tycker jag att reservplatsen där jag är nr7 skulle vara roligast.. men det är super svårt! Hoppades att jag skulle komma in direkt så klart som alla andra säkert gjorde oxå! ;) 

    har du något andra handsval el är det bara det programmet el inget? :) 

  • Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 10:55
    #5

    Rättelse: Antagningsbesked 2: 27-28 december

    valkyrian skrev 2010-12-09 10:53:29 följande:
    Jag var reserv 29 förra våren på SU, Civilekonomprogrammet, jag kom in på andra urvalet så det behöver inte vara kört. :) lycka till!
    {#emotions_dlg.flower}Vi får hoppas att det inte är!!

  • Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 10:58
    #6
    artax skrev 2010-12-09 10:55:15 följande:
    ja men det är super svårt! jag tänker å ena sidan kanske jag borde välja det jag kommit in på å andra sidan så tycker jag att reservplatsen där jag är nr7 skulle vara roligast.. men det är super svårt! Hoppades att jag skulle komma in direkt så klart som alla andra säkert gjorde oxå! ;) 

    har du något andra handsval el är det bara det programmet el inget? :) 
    Jag sökte både Högskolan Gävle (i första hand) och Högskolan Dalarna (i andrahand). Vet du om det har någon betydelse om jag sökt i första eller andra hand? Högskolan Dalarna har jag störts chans att komma in. Sjuksköterska båda.

    Ja, direkt hade varit jätte skönt, det är så tråkigt när man ska behöva vänta Obestämd Man vill veta på en gång.
  • Äldre 9 Dec 11:04
    #7

    Tacka ja till den du kom in på, och tacka ja tiöö redervplatsen. Efter andra urvalet kommer du isf få den plats som du prioriterat högst om du kom in på dem. Alltså, är redervplatsen högre får du den om betygen räcker även om du även tackat ja till den andra.

  • artax
    Äldre 9 Dec 11:04
    #8
    Förälskad skrev 2010-12-09 10:58:13 följande:
    Jag sökte både Högskolan Gävle (i första hand) och Högskolan Dalarna (i andrahand). Vet du om det har någon betydelse om jag sökt i första eller andra hand? Högskolan Dalarna har jag störts chans att komma in. Sjuksköterska båda.

    Ja, direkt hade varit jätte skönt, det är så tråkigt när man ska behöva vänta Obestämd Man vill veta på en gång.
    jag tror inte det? men jag vet inte säkert.. åhh så länge dit!!! :O Blir ganska tajt at skaffa böckerna osv sen då alltså.. jag vet inte hur jag ska göra.. Grejen är att det jag kommit in på är bra för min utbildning liksom, jag har funderingar på att plocka ihop kurser och sedan ta ut en examen som beteendevetare och då passar den kursen bra, men å andra sidan så är reserv 7 en kurs som verkligen intresserar mig ännu mer om man säger så.. men då hör den inte till samma forum, det värsta som kan hända är ju att jag får läsa en termin mer än jag måste för en examen men jag tycker att det låter ganska bra att bli beteendevetare och inte bara ha en examen el filkand?

    svårt!"!! 
  • Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 11:10
    #9

    Jag måste bara visa. Jag mailade utbildningsledaren på Högskolan Dalarna för sjuksköterskeprogrammet och undrade hur det såg ut förra året, alltså våren 2010, hon skrev:


    Hej!Jag kan inte med säkerhet säga det, men om du har plats 16 så tror jag att du har väldigt goda chanser att komma in. Det är också alltid någon som hoppas av första veckan och då är det ju reservlistan som rings in. Om du kommer in, så vill jag redan nu önska dig Välkommen till Högskolan Dalarna!


     


     


    Med vänlig hälsning

  • Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 11:11
    #10
    valkyrian skrev 2010-12-09 11:04:39 följande:
    Tacka ja till den du kom in på, och tacka ja tiöö redervplatsen. Efter andra urvalet kommer du isf få den plats som du prioriterat högst om du kom in på dem. Alltså, är redervplatsen högre får du den om betygen räcker även om du även tackat ja till den andra.
    Aha, jag är reservplaserad på båda, men jag har tackat ja nu till båda och så får vi ser hur det går!
Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.