• Föräls­kad
    Äldre 9 Dec 10:41
    44994 visningar
    154 svar
    154
    44994

    Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.

    Då blev man reservplacerad och får leva på hoppet. Väntan känns som en evighet. Jag hamnade på reservplats 16 i en urvalsgrupp med många intag. Jag ber till gudarna att 16 personer tackar nej. Jag har sökt sjuksköterska i Högskolan Dalarna. Det är en poppis utbildning och jag tror inte det blir många platser över *suck*, men man vet aldrig.


    Vad har ni sökt och vilken reservplats fick ni? Jag håller tummarna för oss!!

  • Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.
  • Äldre 27 Dec 22:26

    Jag kom in på kursen jag sökt, så nu är jag antagen till allt jag sökt

  • Föräls­kad
    Äldre 27 Dec 22:33
    Smulu skrev 2010-12-27 22:26:39 följande:
    Jag kom in på kursen jag sökt, så nu är jag antagen till allt jag sökt
    Grattis!!!!!!!!!!
  • Äldre 28 Dec 18:19
    Förälskad skrev 2010-12-27 21:51:05 följande:
    Haha.. somliga har det bra Glad I bästa fall behöver jag inte ta något lån, i värsta fall 2000-3000 kr i månaden och det känns okej. Jag är inte rädd att behöva ta studielån, det tycker jag att det är värt, det ska blir så skoj!!!
    Ja, hihi. 
    Ja, det är värt det! Bra ränta på de lånen, :) Ja! Jag längtar jättemycket!  
  • lillst­rumpa8­6
    Äldre 4 Jan 11:54

    Jag ska läsa psykologi 30hp på SH. Jag var reserv 38 efter 1:a urvalet och det var 31 i UG, trodde att det var kört men jag måste ha varit en av de sista som kom in. Jag är så gladGlad

    Grattis till alla er som kom in nu till våren.

  • Föräls­kad
    Äldre 18 Jan 10:58

    Hur går det för alla? Har ni börjat än? Själv är det 6 dagar kvar innan skolstart Solig

  • Äldre 18 Jan 13:04
    Förälskad skrev 2011-01-18 10:58:46 följande:
    Hur går det för alla? Har ni börjat än? Själv är det 6 dagar kvar innan skolstart Solig
    Det går bra, har köpt 3 böcker ;) bara 2 kvar på min lista. Och även en ny dator.. hihi. Jag har också ansökt om lån på csn.. 
    Jag börjar på måndag! Känns läskigt, men så kul också :) 
    Hur går det för dej? Fixat alla böcker? Csn? :) 
  • Föräls­kad
    Äldre 18 Jan 13:33
    lillajag91 skrev 2011-01-18 13:04:58 följande:
    Det går bra, har köpt 3 böcker ;) bara 2 kvar på min lista. Och även en ny dator.. hihi. Jag har också ansökt om lån på csn.. 
    Jag börjar på måndag! Känns läskigt, men så kul också :) 
    Hur går det för dej? Fixat alla böcker? Csn? :) 
    Csn lån klart Glad Jag har köpt några böcker, "Omvårdnadens grunder" bland annat, ska ni också ha dom?

    Annars är det rätt lugnt nu, jag har spanat in Högskolans hemsida lite så det inte blir överdrivet mycket nytt första dagen. Våran lärare har även lagt in lite mappar så vi kan gå in och läsa lite om vad som är viktigt att veta osv.
  • Äldre 18 Jan 14:03
    Förälskad skrev 2011-01-18 13:33:59 följande:
    Csn lån klart Glad Jag har köpt några böcker, "Omvårdnadens grunder" bland annat, ska ni också ha dom?

    Annars är det rätt lugnt nu, jag har spanat in Högskolans hemsida lite så det inte blir överdrivet mycket nytt första dagen. Våran lärare har även lagt in lite mappar så vi kan gå in och läsa lite om vad som är viktigt att veta osv.
    Ja, de ska vi ha, den är en av de böckerna jag inte köpt.. 

    Vår första dag verkar vara mest introduktion. Åh, va kul! Jag fick hem en mapp med olika papper i. 

    Nu vill jag bara börja Skrattande
  • Föräls­kad
    Äldre 18 Jan 15:48
    lillajag91 skrev 2011-01-18 14:03:09 följande:
    Ja, de ska vi ha, den är en av de böckerna jag inte köpt.. 

    Vår första dag verkar vara mest introduktion. Åh, va kul! Jag fick hem en mapp med olika papper i. 

    Nu vill jag bara börja Skrattande
    Ja, det vill jag också. Men det har varit bra med den här tiden innan skolstart också, så man kan fixa med allt och börja ställa om sig sakta men säkert.

    Jag längtar redan till första praktiken, det tycker jag ska bli skitskoj Glad Hur mycket praktik kommer ni att ha?
  • Äldre 18 Jan 22:07

    Jaa, fast ni verkar ha fått mer information än vi. 

    Jag vet inte hur mycket... Jag längtar mer efter att läsa! :)

    Jag är undersköterska sen innan, så jag hoppas att jag kommer ha det som en stor fördel både i plugget och på praktiken :) 

  • Föräls­kad
    Äldre 7 Feb 13:21
    lillajag91 skrev 2011-01-18 22:07:33 följande:
    Jaa, fast ni verkar ha fått mer information än vi. 

    Jag vet inte hur mycket... Jag längtar mer efter att läsa! :)

    Jag är undersköterska sen innan, så jag hoppas att jag kommer ha det som en stor fördel både i plugget och på praktiken :) 
    Hur går det för dig, kom du in i Gävle, alltså centala delen alltså?

    De ringde mig och frågade om jag vill börja där men jag tackade nej.

    Hur har första tiden varit? Är det mycket? Vad jobbar ni med nu?
  • Äldre 8 Feb 13:28

    Det går bra! Ne, det har jag inte gjort. Men är inte deppig för det.. har fått en jättebra grupp :) 

    Det har varit väldigt snurrigt, jaa hur mycket som helst.. Just nu är det flera saker samtidigt, men bland annat de bärande bergreppen :)

    Hur går det för dej? (och samma frågor du ställde till mej ;))

  • Föräls­kad
    Äldre 8 Feb 21:35
    lillajag91 skrev 2011-02-08 13:28:45 följande:
    Det går bra! Ne, det har jag inte gjort. Men är inte deppig för det.. har fått en jättebra grupp :) 

    Det har varit väldigt snurrigt, jaa hur mycket som helst.. Just nu är det flera saker samtidigt, men bland annat de bärande bergreppen :)

    Hur går det för dej? (och samma frågor du ställde till mej ;))
    Kul! Det är mycket för oss också men inte pluggmässigt utan mer att styra upp tillvaron och att komma i ordning.

    Vi har nyss lämnat in vår första examination i Sjuksköterskans profession och yrkesakademisering. Nu har vi börjat med vårdkedjans aktörer, patientsäkerhet samt lagar och författningar.

    Det rulla på bra. Imorn ska vi till Medicinhistoriska museet på Falu lasarett.

    Jag tycker vi har bra lärare, jag har hamnat i en trevlig basgrupp så det här ska nog gå vägen hoppas jag Glad 

    Det svåraste just nu tycker jag är att styra upp när man ska plugga, hur många raster man ska ta osv. Jag är duktig att ta eget ansvar men kanske lite för duktig. Jag måste ge mig tid att vila också.
    Vi fick för övrigt reda på att vi läser på halvdistans vilket kom som en chock för en del, hur gör ni? Är ni mycket i skolan?
  • Äldre 10 Feb 15:02
    Förälskad skrev 2011-02-08 21:35:17 följande:
    Kul! Det är mycket för oss också men inte pluggmässigt utan mer att styra upp tillvaron och att komma i ordning.

    Vi har nyss lämnat in vår första examination i Sjuksköterskans profession och yrkesakademisering. Nu har vi börjat med vårdkedjans aktörer, patientsäkerhet samt lagar och författningar.

    Det rulla på bra. Imorn ska vi till Medicinhistoriska museet på Falu lasarett.

    Jag tycker vi har bra lärare, jag har hamnat i en trevlig basgrupp så det här ska nog gå vägen hoppas jag Glad 

    Det svåraste just nu tycker jag är att styra upp när man ska plugga, hur många raster man ska ta osv. Jag är duktig att ta eget ansvar men kanske lite för duktig. Jag måste ge mig tid att vila också.
    Vi fick för övrigt reda på att vi läser på halvdistans vilket kom som en chock för en del, hur gör ni? Är ni mycket i skolan?
    Vi är i skolan nästan varje dag, eller har varit.. Nu är vi "lediga" i 2 veckor, men då är det självstudier som gäller då två stora uppgifter ska in. Vi läser ju studieortsbaserad distans, vilket många har missförstått, även jag, men förstod innan vi började. Några trodde vi skulle vara i gävle hela tiden, några trodde de va it-distans..Men det är inget distans plugg, utan bara det finns träffar i både gävle och de andra studieorterna. 
    Jättesvårt att förklara.. hela min lilla grupp är från gävle, så vi får för de mesta vara i gävle ändå.. 

    Hur funkar halvdistans? 
Svar på tråden Alla vi som väntar på urval 2 och är reservplacerade. Högskolan.