• Saufi

    Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

    Hej!

     Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

  • Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Höstflickan83
    sleepingangels skrev 2011-04-08 12:24:27 följande:
    Hej ni kan ta bort mig från listan. Har fått mf
    Nej vad tråkigt! :( Kramar till dig!!
  • Isolde11

    Hej på er allihopa!

    Sleeping angels: Beklagar verkligen, kan inte ens försöka föreställa mig sorgen! Usch så hemskt! Kramar till dig.

    Jag har varit inaktiv här i tråden ett bra tag, Har haft så mycket på gång omkring mig ett tag, men nu börjar det lugna ned sig. Var på RUL för ca 3 veckor sedan. Allt var bra och beräkad BF stämde med tidigare uträkningar (är i v.23 nu). Jag mår fortfarande relativt bra, men känner av en del foglossning till och från . Överlag känns den här graviditeten mkt tyngre än den förra på många sätt, men det har säkert till viss del att göra med att man inte har samma möjlighet att vila när man behöver som sist.
    Hur mår ni andra?

    Jag kan inte komma på fika idag, men tycker det låter jättetrevligt att ses för en fika och kommer gärna en annan gång.

  • gruset

    Knottet1: Jag har haft mycket på jobbet denna vecka och hann inte till något fika, men det verkar inte vara så många som hade skrivit upp sig. Hänger gärna med på fika framöver.

    Isolde11: Jag är i vecka 24 och mår än så länge (ta i trä) rätt bra. Det är bara att hoppas på att det håller i sig. Tycker också att det känns tyngre den här gången, men så är det ju två som trängs därinne. Magen är bra mycket större än förra gången och jag har varit mycket tröttare än sist. Fast värst var tröttheten första 3 mån, då jag behövde sova hur mycket som helst.

  • vänvätte

    Hej allihop!
    Jag hoppar in här. BF 4 september, första barnet. Kul att prata med fler gravid i Umeå!

    Jag har äntligen börjat må bättre, v. 20+2. Tidigare har jag inte orkat någonting. Mått illa hela dagarna och kräkts många gånger per dag. Nu kan jag äntligen glädjas och göra saker. Nu måste jag bara komma igång med träning så man orkar en förlossning.

  • Isolde11

    Välkommen vänvätte! Skönt att du börjar må bättre! Starkt att genast börja tänka på att komma igång och träna när du är bättre. Inte alla som skulle orka ta tag i det där med träning i v21 om man känner sig lite "efter" med den biten. Cred! Vad har du tänkt träna? Jag har lite svårt att hitta träningsformer som passar och känns kul just nu. Har fått problem med smärta i höfter och bäcken vid minsta belastning. Gör ni andra något för att hålla er i form och i så fall vad?

    Ha en bra dag!

  • Höstflickan83
    Isolde11 skrev 2011-04-21 07:46:42 följande:
    Välkommen vänvätte! Skönt att du börjar må bättre! Starkt att genast börja tänka på att komma igång och träna när du är bättre. Inte alla som skulle orka ta tag i det där med träning i v21 om man känner sig lite "efter" med den biten. Cred! Vad har du tänkt träna? Jag har lite svårt att hitta träningsformer som passar och känns kul just nu. Har fått problem med smärta i höfter och bäcken vid minsta belastning. Gör ni andra något för att hålla er i form och i så fall vad?

    Ha en bra dag!
    Jag tar också gärna lite bra träningstips då man har ett helt kraschat bäcken. Kan inte gå 2 km i normal promenadtakt utan att få jätteont..
    Ha en bra påsk! 
  • vänvätte

    Oj. Så mycket tränar jag inte, bara ett par gånger i veckan. Långsamma korta promenader i det fina vädret. Jag får också ont i höfterna ganska snabbt. Cykling går lite bättre. Lättare träning på gymmet, jag väljer maskiner som känns bra och har låg vikt. Sen verkar kroppen må bra av lite belastning och sedan strecha mycket. Jag dansar magdans också vilket är toppen för höfterna o bäcken.

    Jag har anmält mig på graviditetsyoga, får se hur det är. Är det kanske fler som ska dit?18 maj, www.sys.se

  • Terraberra

    Hej på er!

    Jag tänkte också hoppa in här! :)
    Väntar första barnet den 19/8, en liten pojke. Är alltså i v.24 men det beror ju på hur man räknar - det är ju som en hel vetenskap! :)

    Går på Teg men har ännu inte varit på någon föräldragrupp, tänkte höra när det blir aktuellt nästa vecka när jag träffar vår råsköna barnmorska! Har ni varit på träffar? Var det bra isåfall?

  • Isolde11

    Välkommen terraberra! Alla som väntar första barnet brukar bli erbjudna föräldrautbildning oavsett mvc. Om ni erbjuds att välja mellan två kursstarter skulle jag rekommendera den senare. Vi hade inte ngt val sist (beräknad i sep) utan var tvungen att gå tidigt pga semestrar. Tyckte det vart lite väl tidigt då förlossning och första tiden med barnet var så långt bort. Blev som inte riktigt greppbart då... Jag hade gärna gått ngn form av f-utbildning den här gången oxå, men det verkar inte vara aktuellt.

    På tal om träning så kör jag ungefär samma upplägg som du vänvätte förutom cyklingen. Cykel och spinning brukar ju rekommenderas sent in o graviditeten, men jag tycker inte det känns bra alls. Magen tar som i. Däremot rekommenderar jag crosstrainer till alla med foglösa ung. Önskar så att jag hade en själv!

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå