• Saufi

    Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

    Hej!

     Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

  • Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • gruset

    Oj, jag måste också ta tag i gravidförsäkringen, börjar bli dags.

    Håller förtvivlat på att leta vagn. Hade tänkt hitta en begagnad tvillingvagn, men den jag vill ha verkar bara komma ut i södra Sverige. Börjar brinna i knutarna nu om jag ska beställa en, med tanke på att tvillingar brukar ha en tendens att komma tidigare än beräknat.

  • pricessan

    Hejsan!! Här kommer en till med en knodd i magen. Har BF 5 sept. Tycker att tiden har gått så fort men det är väl så det är då man väntar nr 2.

  • gruset

    Välkomna alla nya! Kul med fler.

    ankan09: Jag tror inte att det har varit någon träff (?), men jag har inte varit med hela tiden. Det var tänkt med en fikaträff för ett antal veckor sedan, men det blev ingenting (tror jag). Men det skulle vara roligt att träffas något framöver.

    Här växer magen så det står härliga till. Är i vecka 28 och jag undrar hur stor den har tänkt bli.

    Princessan: Hur gammal är blivande storebror/storasyster?

  • BFokt2011

    Hej alla!
    Va kul att läsa lite om er och vad ni går igenom! Jag väntar också , hade bf 27/9 men det blev ändrat på UL till den 2/10 (min är en liten tjej som rör sig och sparkar mycket i magen). Jag har två barn sen tidigare, en pojke som är 8 och en flicka som är 4. Jag har också som en del andra av er haft en tuff start på graviditeten med mycket illamående och endel kräkningar samt extrem trötthet. Nu har det släppt och jag mår mycket bättre!!! Det är så skönt att vara "tillbaka". Jag går på Ålidhems VC och är jättenöjd, kommer så småningom att upptäcka Ålidhems öppna förskola. Ha de bra sålänge alla ni andra med babybump!
    Kramis 

  • Höstflickan83

    Det här med öppen förskola, jag har ingen aning om hur det fungerar. Får man bara gå på den öppna förskolan där man är listad på vårdcentralen eller får man gå var man vill? Jag är i dagsläget listad på Teg men kommer eventuellt lista om mig till citymottagningen när jag gått klart hos barnmorskan och ha läkare och BVC där då det är närmre och smidigare för mig eftersom jag inte längre bor på Teg. Men vad jag tror så har nog kanske inte citymottagningen någon öppen förskola?

    Ni andra som redan har barn, ni kanske vet hur allt fungerar och kan upplysa mig? =) 

  • gruset

    Höstflickan83: Du kan gå på vilken öppen förskola som du vill. Det spelar ingen roll vart du är listad.

  • Höstflickan83
    gruset skrev 2011-05-15 09:35:16 följande:
    Höstflickan83: Du kan gå på vilken öppen förskola som du vill. Det spelar ingen roll vart du är listad.
    Tack så mycket för ditt svar!! :)

    Nu när jag ändå är igång och frågar er som kan det här, så kan jag ju ställa en till fråga.. Överallt där jag läser står det olika information, i vissa böcker står det att spjälsäng eller vagga ska bäddas med täcke och kudde (kudde för att huvudet inte ska bli platt) och att de inte får sova på mage. Medan på andra ställen står det att de ska ha filt för att täcke kan bli för varmt och kväva de små liven. Sen hittar jag också info om att man inte ska ha kudde.

    Hur har ni gjort? Vad har ni fått för råd? Vad har funkat? Och om man har kudde, vad har ni valt för kudde? 
  • gruset

    Med storebror använde vi filt i påslakanet eftersom vi tyckte att täcket blev för fluffigt. Kändes som att han försvann i allt täcke annars.

    Kudden (IKEA) tyckte vi också var för stor och fluffig, så jag köpte en super-platt kudde från en barnaffär istället. Nu vägrade han sova på rygg, så mestadels använde vi inte någon kudde.

  • gruset

    Hur är läget med er?

    Här är det rätt bra. Kliar lite mycket på magen bara trots att jag smörjer in den som en tok. Får fortsätta smörja frenetiskt och hoppas på att det inte blir sämre.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå