• Saufi

    Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

    Hej!

     Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

    Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

    Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

    September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

  • Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Mearlin

    Hur går det för alla i sommarvärmen?! 
    Augusti närmar sig, har bara 9 veckor (+-) kvar till BF, känns overkligt. Har inte börjat handla så mycket än, men känns som det är dags nu. Hur har ni gjort!? Är allt färdighandlat?

     

  • Frka11

    Hej allihopa! får man vara med i den här tråden?bor oxå i ume och har bf 5 sept första barnet:) härliga tider nu är det inte länge kvar....tyvärr har jag som så många andra krämpor...foglossningar som tusan, gravdiab som konstaterades i veckan...lite förhöjd bltr...annars mår jag fina fisken och hoppas att lilla bebis oxå gör det.... ja måste fråga är det nån av er som fått göra fler ul än Rul??iom att jag har fått gravdiab har jag läst mej för att man ska göra tul men de tyckte inte min bm va nödvändigt??vll verkar inte va så sugen på de här me fler än 1 ul har jag förstått:( fler som bor i ålidhem/carlshems området?

  • Pearl22
    Frka11 skrev 2011-06-12 18:47:10 följande:
    Hej allihopa! får man vara med i den här tråden?bor oxå i ume och har bf 5 sept första barnet:) härliga tider nu är det inte länge kvar....tyvärr har jag som så många andra krämpor...foglossningar som tusan, gravdiab som konstaterades i veckan...lite förhöjd bltr...annars mår jag fina fisken och hoppas att lilla bebis oxå gör det.... ja måste fråga är det nån av er som fått göra fler ul än Rul??iom att jag har fått gravdiab har jag läst mej för att man ska göra tul men de tyckte inte min bm va nödvändigt??vll verkar inte va så sugen på de här me fler än 1 ul har jag förstått:( fler som bor i ålidhem/carlshems området?
    Jag har gjort 2 ultraljud under denna graviditet. Dels RUL såklart, men även ett för att kontrollera läget på moderkakan i vecka 32. Under min förra graviditet fick jag göra 2 ultraljud utöver RUL, dels för att kontrollera läget på moderkakan + tillväxtultraljud för att mitt SF-mått var ganska högt. Sen fick jag göra ett ultraljud till i vecka 36 då dottern låg i säte ganska länge (hon hade dock vänt sig till huvudändläge typ kvällen innan det ultraljudet).
  • Ninakarolina
    Frka11 skrev 2011-06-12 18:47:10 följande:
    Hej allihopa! får man vara med i den här tråden?bor oxå i ume och har bf 5 sept första barnet:) härliga tider nu är det inte länge kvar....tyvärr har jag som så många andra krämpor...foglossningar som tusan, gravdiab som konstaterades i veckan...lite förhöjd bltr...annars mår jag fina fisken och hoppas att lilla bebis oxå gör det.... ja måste fråga är det nån av er som fått göra fler ul än Rul??iom att jag har fått gravdiab har jag läst mej för att man ska göra tul men de tyckte inte min bm va nödvändigt??vll verkar inte va så sugen på de här me fler än 1 ul har jag förstått:( fler som bor i ålidhem/carlshems området?
    Jag bor på Ålidhem.
    Jag har gjort rätt många ul, först i vecvka 4 då jag hade sån magsmärta.. men de visade inget... sen fick jag en blödning i vecka 8 och då kolla dom. sen i vecvka 12 med. sen 18 den vanliga kollen.... sen när jag var hos bm sist så hade jag inte kännt bäbisen sparka nått nästan på en vecka... massa annat. så då skicka hon mig till förlossningen där dom kollade igen och allt var bara bra :). någon som vet kön? Vi väntar en flicka :). 
  • Höstflickan83
    hoppas ni har det bra i sommarvärmen!

    själv fick jag värkar för en vecka sedan och det gick inte att stoppa det hur mkt de än försökte, så i måndags kväll tittade en liten grabb ut i vecka 31+3. han har legat i kuvös och får andningshjälp av en cpap-mask, men han kan andas själv och saturerar bra så de behöver inte tillsätta något syre i hans luft.
    ikväll ska vi träna två timmar utan cpap under tiden vi gör kängurusittning. efter det ska han få flytta till en vattenbädd istället för sin kuvös!

    det är väldigt omtumlande, chockartat och svårt att förstå. vi var inte alls beredda.... försöker lyssna på läkarna som säger att han är jätteduktig och mår bra för att vara så tidigt född. var 44 cm och vägde 1798 gram när han kom ut. han har gått ned en hel del men har börjat gå upp igen och börjar närma sig 1600 gram nu. det blir många veckor på sjukhus i sommar. de säger att vi ska räkna med att vara här fram till hans ordinarie bf, dvs 4 augusti. med det är ok, så länge allt blir bra!

    ta hand om er! 
  • martinam

    Lycka till, hoppas allt går bra. Och grattis till pojken :)

  • Frka11

    okej....ska nog insistera på tul vad min bm än säger...men nu ikväll for jag in på förlossningen, har haft så ont i magen nu i 3 dagar och i em började mola nåt hemskt i ländryggen samt tokmycke flytningar...så ja ringde dit och fick komma in...gjorde ett ctg, ultraljud för att kolla fostervattnet och flödet i navelsträngen samt underslkte livmodertappen och allt såg bra ut:) sååå skönt! frågade om kön men den lilla behagade å ligga me rumpan så långt bak så inget kön fick jag se....på Rul hade den navelsträngen ivägen....är nog itne meningen att vi ska få veta:P fast min känsla är en pojke...får se om jag har rätt om ca 11v:) Höstflickan83: Grattis till pojken!hoppas allt går bra för er:)

  • ankan09

    Hej.
    Grattis till bäbisen Höstflickan!
    Nu börjar det hända grejer. Vad många ändå som börjat få förvärkar, flytningar och annat. Jag tycker att det är så svårt att avgöra vad som är vad, varför osv. Jag hade ett dygn utan fosterrörelser och till slut ringde vi in, de bad oss komma dit. Men först drack jag ett glas isvatten - och himmelens vad det satte fart på rörelserna. Så vi slapp åka in.
    Nu är jag i mitten av v 36. Har 32 dagar kvar, eller vad det nu kan komma att bli. Jag har fått sjukt ont i mina leder - händer och fötter. Har blivit rätt vätskefylld och tydligen kan man få typ reumatisksmärta då. Kul är det inte...värst var det förra veckan då värmen var som värst... Fy f-n... 
    Jag hoppas att min bäbis inte går exakt alla dagar för jag tror att stundande värme kan bli outhärdlig i så fall...
    Vi har nu börjat profylaxa. Allt känns SÅ overkligt. Hur kommer allt att bli liksom...
    Det är ju barn nr 2 för oss, men första vaginala förlossningen...så man har ju en del funderingar.

    Gör Ni profylax? Har någon börjat med förlossningsbrevet? 

  • Mearlin

    Höstflickan 83: GRATTIS till lilla pojken! Förstår att mycket känns omvälvande och säkert inte alls som ni tänkt er, men skönt att höra att det går bra :)

    Ta hand om er hela bunten, snart får vi våra små i våra famnar vi också :) 

  • Tessi H

    Grattis Höstflickan 83!!! Önskar er all lycka!

    Frka11: Vi bor på Carlshem och väntar nr2. Har tendens till foglossningar, hade det under första grav. Så jag vet vad som kan vänta. Försöker tänka på hur jag belastar kroppen. 

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå