• Nöjder
    Äldre 9 Jan 18:32
    7435 visningar
    53 svar
    53
    7435

    Ryssland

    Vi har blivit tilldelade en liten flicka från Ryssland. Någon annan som är på gång? Det är ju mycket byråkrati, och det känns lite tråkigt att månaderna bara går. Hoppas det händer något snart!

  • Svar på tråden Ryssland
  • graint­ad
    Äldre 22 Feb 20:25
    #11

    Vet hur de känns... vi fick namnet på vår poike 03/10 och var hemma 12/10... De var en lång väntan...
     

  • Ryssla­nd
    Äldre 7 Mar 00:15
    #12

    Vi har just gjort vår första resa och får väl kanske vänta 2-3 månader på nästa, känns skitjobbigt. Förstår att ni längtar och vet hur det känns. Vi kom hem från första resan i torsdags. Vart i ryssland bor er lilla tjej? Har ni hört något nytt?

  • Äldre 5 Apr 21:06
    #13

    Kom hem 2006. Det är tortyr att vänta och nervös är man att någon skall hända under tiden.
    Men väl hemma är det ALL möda värt. Gå en Ryska kurs det gjorde jag. Hade faktisk nytta av den för att klara oss lite på egen hand i Moskva dessutom går tiden lite snabbare.

  • Ryssla­nd
    Äldre 14 Apr 11:46
    #14

    Ibland kan mirakel ske vi kom hem från vår första resa till St Petersburg 3e mars o trodde inte vi skulle få åka igen förrän i mitten av maj kanske. Men nu går det undan, på söndag gör vi vår andra resa till läkare o domstol och så får vi åka hem igen till troligtvis 9e maj då vi åker tillbaks för en veckas pulande med pass osv. Så vi är hemma hela familjen i mitten av maj. Härligt härligt härligt men väldigt pirrigt


     

  • Nektar­in71
    Äldre 14 Apr 20:02
    #15
    Ryssland skrev 2011-04-14 11:46:17 följande:

    Ibland kan mirakel ske vi kom hem från vår första resa till St Petersburg 3e mars o trodde inte vi skulle få åka igen förrän i mitten av maj kanske. Men nu går det undan, på söndag gör vi vår andra resa till läkare o domstol och så får vi åka hem igen till troligtvis 9e maj då vi åker tillbaks för en veckas pulande med pass osv. Så vi är hemma hela familjen i mitten av maj. Härligt härligt härligt men väldigt pirrigt


     


    Vad roligt att läsa att det går fortare än man tror ibland. Grattis till ert lilla barn! Har ni fått en flicka eller pojke? Hur gammal? Vi kom hem från St Petersburg med vår pojke 2005. Längtar tillbaka.
  • Ryssla­nd
    Äldre 20 Apr 08:08
    #16

    Hej


    Vi har fått en son på 2 år o 9 månader är i St Petersburg just nu, har gjort läkarundersökningarna och ska till domstolen idag. På G

  • Selma1­966
    Äldre 20 Apr 08:24
    #17

    Spännande! Grattis till sonen! Jag minns så väl domstolsbesöket förra året i maj. Då var det värmebölja i Moskva, där vi var. Vi firar snart ett år med vår son sedan domstolsbeslutet. Inget gick som vi trodde och ändå blev det så bra liksom! Precis som det ska vara. Snart är det dags för andra återrapporteringen och livet i familj bara flyger fram efter alla år av väntan. Ni har en spännande tid framöver!

  • Namast­e72
    Äldre 20 Apr 09:04
    #18

    BFA söker familjer som vill adoptera från Ryssland! De har barn som väntar på familjer så ni som är intresserade, även om ni inte står i kö hos BFA, bör kontakta dem omgående


    { Mamma till världens finaste dotter } { vecka 10 av 52-78}
  • Nöjder
    Äldre 19 Jun 14:10
    #19

    Hej!

    Nu har vi fått domstolstid, mitt i juli. 2,5 månader blev det mellan 1a och 2a resan, lite väl länge tycker jag, men snart, snart :)

  • Delia
    Äldre 24 Sep 18:25
    #24
    shwS skrev 2011-09-24 18:15:53 följande:
    Visa LITE jävla respekt för fan. Förälder är inte samma sak som biologisk förälder.
    Respekt kanske du kan visa. Jag skriver inte svordomar i alla fall.
    Men att säga mitt barn är väl lite för "överdrivet", eller?
     
Svar på tråden Ryssland