• Anonym (??)
    Äldre 13 Jan 21:26
    1705 visningar
    6 svar
    6
    1705

    löneförhandla??

    Ska på en jobbintervju och tänkte höra vad NI tycker är lämpligt i timmen för mej.


    Jag har 4 års erfarenhet av yrket men ingen utbildning,


    yrket gäller personlig assistans/hemtjänst och jag syftar på vanlig dagtid.


    Vad är en rimlig timpenning?


    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden löneförhandla??
  • Anonym (Oo)
    Äldre 13 Jan 21:29
    #1

    Jag hade två års erfarenhet plus ca tre från annan barnomsorg (jobbet gällde barn med funktionshinder) och jag hade 117 kr/h. Är du ansluten till facket (Kommunal) så kan du vända dig till dom och lyssna vad deras kollektivavtal säger.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 21:57
    #2
    Anonym (Oo) skrev 2011-01-13 21:29:52 följande:
    Jag hade två års erfarenhet plus ca tre från annan barnomsorg (jobbet gällde barn med funktionshinder) och jag hade 117 kr/h. Är du ansluten till facket (Kommunal) så kan du vända dig till dom och lyssna vad deras kollektivavtal säger.
    Jag är tuvärr inte med i facket. Min erfarenhet ligger inom personlig assistent.
  • Anonym (Malin­)
    Äldre 13 Jan 22:06
    #3

    Jag jobbar som timvikarie inom barnomsorgen och har 114 kr i timmen, inklusive semestersersättning 14 kr. Har jobbat i två år. Tycker du kan begära i alla fall 120-130 kr i timmen

  • Anonym (Oo)
    Äldre 14 Jan 08:08
    #4

    Sen beror de väl lite på vad för brukare du ska jobba med. Är de barn i hem, förskola/skola, korttids, dagverksamhet för vuxna, i vuxen brukares hem, brukares jobb, ett boende för vuxna med funktionshinder osv.

    Dels så är ju arbetsuppgifterna lite olika och sen är de lite olika betalt inom vad man jobbar med. Allt från 100-150 kr beroende på brukare och företag.
    Tänk på att om företaget är fackligt ansluten med kollektivavtal gäller även de för dig. Kollektiv avtalet gäller för alla anställda inom företaget, även dom som själva inte är medlemar i facket. Men eftersom du själv inte är medlem kan du inte räkna med att få hjälp från facket om de skulle hända något.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 14 Jan 20:51
    #5
    Anonym (Oo) skrev 2011-01-14 08:08:21 följande:
    Sen beror de väl lite på vad för brukare du ska jobba med. Är de barn i hem, förskola/skola, korttids, dagverksamhet för vuxna, i vuxen brukares hem, brukares jobb, ett boende för vuxna med funktionshinder osv.

    Dels så är ju arbetsuppgifterna lite olika och sen är de lite olika betalt inom vad man jobbar med. Allt från 100-150 kr beroende på brukare och företag.
    Tänk på att om företaget är fackligt ansluten med kollektivavtal gäller även de för dig. Kollektiv avtalet gäller för alla anställda inom företaget, även dom som själva inte är medlemar i facket. Men eftersom du själv inte är medlem kan du inte räkna med att få hjälp från facket om de skulle hända något.
    det är assistans för vuxna i deras hem.
    det är kommunen jag ska jobba för.
  • Anonym (CS)
    Äldre 15 Jan 11:12
    #6

    Det beror lite på vilken typ av brukare det är, vad du kan tillföra arbetsgruppen etc. Hade du sökt jobb hos någon av "mina" brukare så hade du fått en ingångslön på ca 110-120kr + semestersersättning.

Svar på tråden löneförhandla??