• Limael
    Äldre 14 Jan 16:59
    4945 visningar
    6 svar
    6
    4945

    ont i övre delen av magen?

    Har i några dagar till och från haft någon underlig smärta i övre delen av magen och sträcker sig ut mot revbenen och bak på ryggen, någon som känner igen detta?

    Är gravid i v.38


  • Svar på tråden ont i övre delen av magen?
  • Limael
    Äldre 15 Jan 14:30
    #1
  • Lillar­y
    Äldre 15 Jan 14:34
    #2

    Hej!
    Har samma som dig - är i  v 37...

    Min syster är BM o jag frågade henne o hon sa att det låter som att barnet ligger o trycker på en nerv?
    Så - jag litar på det...
    Är det ngn annat lär man ju märka det menar jag - om förlossningen är på G! :D

  • Limael
    Äldre 15 Jan 16:28
    #3
    Lillary skrev 2011-01-15 14:34:07 följande:
    Hej!
    Har samma som dig - är i  v 37...

    Min syster är BM o jag frågade henne o hon sa att det låter som att barnet ligger o trycker på en nerv?
    Så - jag litar på det...
    Är det ngn annat lär man ju märka det menar jag - om förlossningen är på G! :D
    åh okej, det är ju verkligen obehagligt, vet ju inte om det är en sammandragning eller förvärk heller haha. Alla verkar vara så säkra på det men jag har ingen aning om hur något känns :D
  • Schönb­erg
    Äldre 16 Jan 04:22
    #4

    Det där känner jag igen.
    Jag väntar tvillingar och är nu i vecka 38.
    Förra veckan blev jag inlagd i några dagar pga havandeskapsförgiftning.
    Då läkaren klämde på magen så hade jag jätteont i övre delen av magen, nedanför brösten.
    Då sa läkaren att hon va orolig över att jag kände smärta i övre delen av magen. (Det va inte därför jag blev inlagd dock) Men hon nämnde iaf det.
    Nu har jag ingen smärta dock och mår bra. Så det verkar inte ha vart nåt farligt med det.
    Har inte fått några barn än heller .

    Om du e orolig så tycker jag att du ska kolla upp det.

    Lycka till med allt.


  • Limael
    Äldre 16 Jan 13:26
    #5
    Schönberg skrev 2011-01-16 04:22:47 följande:
    Det där känner jag igen.
    Jag väntar tvillingar och är nu i vecka 38.
    Förra veckan blev jag inlagd i några dagar pga havandeskapsförgiftning.
    Då läkaren klämde på magen så hade jag jätteont i övre delen av magen, nedanför brösten.
    Då sa läkaren att hon va orolig över att jag kände smärta i övre delen av magen. (Det va inte därför jag blev inlagd dock) Men hon nämnde iaf det.
    Nu har jag ingen smärta dock och mår bra. Så det verkar inte ha vart nåt farligt med det.
    Har inte fått några barn än heller .

    Om du e orolig så tycker jag att du ska kolla upp det.

    Lycka till med allt.
    Ska ta upp det med BM på tisdag när jag ska dit, nu har jag inte haft ont på 2 dagar, sist jag pratade med min gamla BM om det trodde hon att det kunde vara förvärkar eftersom det gick bort när jag tog alvedon.
  • Schönb­erg
    Äldre 16 Jan 18:33
    #6

    Kanske va lite otydlig.
    Jag har alltså inte ont i övre delen av magen vanligtvis, BARA när läkaren trycker där. OCh det va det läkaren reagerade på.

Svar på tråden ont i övre delen av magen?