• Liten Mjau
    Äldre 22 Jan 11:19
    30010 visningar
    7 svar
    7
    30010

    Klåda i öronen.. svamp i öronen?

    Kanske lägger denna under fel kategori (är iofs gravid).. kanske rent av fel forum men s**t-samma Here goes...

    Jag har fått en otroligt jobbig klåda i öronen. Känns som om jag är lite svullen också, men det kan ju vara för att jag är där och kliar hela tiden.
    Jag vet att det inte är allergi för det har jag och det känns på ett annat sätt. Detta är mer i örongången. Jag har tvättat öronen och rensat dem så vax är det inte heller.
    Det ända jag kan tänka mig är att jag fått svamp. Jag sover med hörselproppar varje natt och köpte nya (nytt märke för mig) hörselproppar för nån månad sedan (en billigare sort) och det var strax där efter det började klia.
    Kan man få svamp i öronen? Kan man behandla med pevaryl?
    Ska ringa sjukvårdsupplysningen på måndag. Behöver ju inte uppsöka aktuvård men skulle vilja se om nån annan har nån fundering om detta.

  • Svar på tråden Klåda i öronen.. svamp i öronen?
  • Hanna8­9
    Äldre 22 Jan 11:26
    #1

    Det kan vara hörselgångseksem eller början till det. speciellt om du får som skorpor i öronen och det börjar komma vätska. då måste du söka sjukvård för att få örondroppar.

  • MiniJi
    Äldre 22 Jan 11:27
    #2

    Kanske någon sorts eksem?
    Har du ont?

    Jag fick inflammation i hörselgångarna fem gånger under min första graviditet. Började med klåda varje gång, sedan kom smärtan och svullnaden och läkaren sa att det var troligtvis eksem och inflammation.

  • Äldre 22 Jan 11:27
    #3

    Hörselgångsinflammation harr jag och det börjar så. Sen får jag ont bakom örat och i brosket.

  • elinjo­hanna8­7
    Äldre 22 Jan 11:27
    #4

    Jag hade precis öroninflammation & på slutet av den fick jag hörselgångseksem, låter som det är vad du fått då man naturligtvis kan få det även utan öroninflammationen. Fick terracortril utskrivet, behandlade ca 5-6 dagar, 2-3 droppar x 3.. + fetvadd.. :) kliade något fruktansvärt! :) lycka till!

  • Liten Mjau
    Äldre 22 Jan 11:44
    #5

    Oj finns det nått som heter hörselgångsinflamation... Får nog ta tag i detta Tack för era svar!

  • Stealt­h
    Äldre 22 Jan 11:46
    #6

    Jag har haft svamp i öronen, och det bryter ut vid användning av hörselproppar eller hörlurar, eller av dålig kost. FUngoral hjälper isåfall, schampot och milt kortison

Svar på tråden Klåda i öronen.. svamp i öronen?