• Den allsmä­ktige
    Äldre 22 Jan 22:47
    168392 visningar
    42 svar
    42
    168392

    Hur får man bort kattkiss-lukten?

    När jag och min sambo var bortresta tänkte mina två katter visa sin uppskattning genom att kissa lite här och där. I sängen och i en tvättkorg med nytvättade kläder bland annat. Och nu undrar jag såklart - hur jäsiken får man bort lukten av kattkiss?
    Har tvättat ett av örngotten som hon kissade direkt på, men fortfarande så känner jag av kisset.

    Känns ju väldigt onödigt att slänga en massa kläder och påslakan...

  • Svar på tråden Hur får man bort kattkiss-lukten?
  • Äldre 11 Feb 18:53
    #31

    jag gjorde en cocktail på salubrin och vanish i en tom sprayflaska och räddade således livet på en skinnjacka, sprayade på, lät hänga och spolade av den. tillockmed fodret blev av med lukten. prfekt om man har bråttom nånstans och inte hinner köpa mirakelmedel. skulle detta mot förmodan inte fungera så tag det resterande utav blandningen och häll i kattjävelns vattenskål för att motverka eventuell pisslukt i framtiden.

  • Äldre 12 Feb 19:49
    #32

    Ättika i tvättmaskinen till golven helt superduper....

  • Äldre 14 Feb 02:46
    #33

    DAX Ytdesinfektion som man köper  t ex på Apoteket, man måste fråga då det finns bakom disk. DRÄNK in tyget där kisset har varit/är, tvätta med extra desinfektion i facket. Det tar bort all lukt!

  • liten9­4
    Äldre 17 Feb 16:10
    #34

    Lämnade ni katterna ensamma när ni var bortresta????

  • Äldre 17 Feb 16:51
    #35
    liten94 skrev 2014-02-17 16:10:40 följande:
    Lämnade ni katterna ensamma när ni var bortresta????
    Nu är denna tråd tre år gammal men . Ja du, det är många som inte vet eller för den delen bryr sig om att man enligt lag måste se till sina katter minst två ggr per dygn.
  • Äldre 23 Feb 08:28
    #36
    Wintermoth skrev 2012-09-22 10:24:32 följande:
    Jag har provat ättiksprit, klorin samt de flesta medel från djuraffären men det enda som fått bort lukten hemma hos oss är Scent Stop så det rekommenderar jag varmt! 
    vilken av dom dofterna är bäst googlade på Scent Stop och finns olika dofter
  • Äldre 23 Feb 11:05
    #37
    Jumsan83 skrev 2014-02-23 08:28:23 följande:
    vilken av dom dofterna är bäst googlade på Scent Stop och finns olika dofter
    Jag gillar lavendel mest.
  • Äldre 23 Feb 20:43
    #38
    nemo1 skrev 2014-02-23 11:05:11 följande:
    Jag gillar lavendel mest.
    okej tack :)
  • Äldre 20 May 13:29
    #39

    Gammal tråd men men,


    Har också lite problem med kattkissande inomhus. Missnöjd liten donna, idag ska en till låda införskaffas för att försöka se om det blir bättre. har snart testat allt.


    Sen skrattade jag lite åt Nemo1 (Klorin är inte att rekommendera då det innehåller ammoniak)


    Klorin innehåller definitivt inte ammoniak, natriumhypoklorit däremot..


    Blandar du klorin och ammoniak så får du ett sprängämne. och tror inte det är att rekommendera att skura med.

  • Äldre 23 May 01:53
    #40
  • Äldre 1 Sep 20:40
    #41

    Lukt från kattpink

    Jag hade en katt, som pinkade i mina nya skor, en dag år 1988. Jag tänkte: skall jag verkligen behöva slänga dem nu? I sko-affären berättade jag om detta. Vänta ska vi se, sade man där. Det har precis kommit ett medel från Japan, med världspatent. Jag köpte en flaska och sprayade i skorna. Lät dem stå i några timmar, sprayade igen osv. När jag spraybehandlat skorna 8 ggr, var lukten borta. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad medlet hette och jag söker själv efter detta, då jag precis råkat ut för kattpink igen, i skor.

    Leif

  • Äldre 20 Oct 18:03
    #42

    Hur får jag bort katturin från läderstövlar

Svar på tråden Hur får man bort kattkiss-lukten?