• ElinRK

    Föräldrar till hjärtebarn - se hit!

    Visste varken vad jag skulle ta för kategori eller rubrik.
    Men det har med min son att göra. Och resan vi ska göra.

    På torsdag, om en vecka, åker vi ner till göteborg för att operera våran son som föddes med ett hjärtfel. Vi är supernervösa och vet varken ut eller in, känns det som.

    För att jag ska må "bättre" när jag är nervös så brukar jag blogga. Det gör jag ändå.
    Känns mycket bättre när jag får skriva av mig. Sådan är jag.

    När vi ringde för att boka ett rum på ronald mcdonald hus så fick vi höra talas
    om att det finns datarum där.

    Är det någon som varit på ronald mcdonald hus förut?
    Finns det datarum där?
    Får man låna en dator där?
    Så jag vet om jag kan ha kontakt med alla via nätet, kunna blogga och ladda upp bilder eftersom vi blir borta ett bra tag.

    Missförstå mig inte.. dator är inte det viktigaste.
    Vi är där för att våran lilla grabb så må bättre.
    Och vi kommer vara hos honom hela tiden.
    Men ibland måste vi dra oss vidare för att äta och sova lite.
    Annars kommer vi inte orka någonting där.
    Då vore det ganska så lugnande att kunna använda internet på något sätt.
    Behöver äver det för att kunna boka resan hem sen.

    Så.. är det någon som vet?

  • Svar på tråden Föräldrar till hjärtebarn - se hit!
  • Dixie

    Hej!

    Nu är ni kanske redan på plats i Ronald-huset - men jag var i huset för något år sedan och då fanns det ett antal lånedatorer i datarummen som man som familj har tillgång till, rummen har också internet uppkoppling, så har ni en dator med er så kan ni ju sitta i lugn och ro i ert rum och skriva. 

    Hoppas ni trivs i huset och att er sons operation går bra! 

  • lindisha

    min son har oxå ett hjärt fel och vill så gärna koma i kontakt med andra föräldrar
    min son blir opererad den 14 mars och är jätte nervös hur klarade ni det när er lille son opererades

  • Nasse7

    Vår son hjärtopererades i Lund när han var 2 daga gammal. Vi bodde i Ronald McDonald huset där och trivdes jättebra. Det märks att det är proffs och vana människor man träffar för de har svar på allt och man får information hela tiden om vad som ska hända och vilka prover man tar och vad alla mediciner gör.
    Vi har inte behövt att göra ytterliga operationer än, men kommer att få göra det så småningom.
    Under själva operationen var vi jättenervösa, men annars hände allting så snabbt och alla var så bra att ha att göra med, så man hann aldrig riktigt oroa sig.
    Det går säkert jättebra ska du se.

Svar på tråden Föräldrar till hjärtebarn - se hit!