• lullel­ulle
    Äldre 4 Feb 10:31
    5399 visningar
    9 svar
    9
    5399

    Funkar Alli? Ner nio kg...

    Hej på er!

    Jag väger nu 69 kg och är 164 lång. Fick barn för fem månader sedan! Jag har ca 6 kg kvar till inskrivningsvikten (gick upp 20 kg) men vill gärna tillbaka till min "normal"vikt som är 60 kg. Dvs 9 kg kvar! Jag vill gå ned detta till sommaren...

    Jag rör mig ganska mycket. Går en promenad om dagen på ca 1 timme. Samt  har nu börjat tränar2 ggr/veckan!
    Är lat vad gäller matlagning och äter därför mycket halvfabrikat och inte på så regelbundna tider (påverkar detta mycket?)
    äter iaf frukost, 2 hårdbrödmackor och mjölkkaffe sedan såklart lunch och middag.

    Hur som helst. Funderar på att pröva alli nu när jag slutat amma och vill komma igång med viktminskningen. Ni som prövat, fungerar det? vilka risker känner ni till?

    Andra tips tas också tacksamt emot!
    tacksam för svar!

  • Svar på tråden Funkar Alli? Ner nio kg...
  • Äldre 4 Feb 10:41
    #1

    Alli innehåller samma ämne (Orlistat) som det receptbelagda bantningsmedicinen Xenical, fast i lägre dos. Så här skriver Läkemedelsverket om Xenical:

    "Orlistat har blygsamma effekter i allmänhet och kan medföra påtagliga gastrointestinala biverkningar. Endast en begränsad andel av överviktiga personer svarar på behandlingen med kliniskt relevant viktnedgång."
    http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso---sjukvard/Monografier-varderingar/Humanlakemedel-Arkiv/Xenical-orlistat/


    Reproductively challenged
  • mmmiik­aela
    Äldre 4 Feb 10:43
    #2

    jag körde på alli, gick ner 12 kg på lite mer än en månad, åt då väldigt kalorisnål kost också, de riskerna med alli är väl för de mesta att man kan bli kass i magen men jag fick ingenting sånt =)


    son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • Äldre 4 Feb 10:46
    #3

    på allis produkter står det att man bör ha ett BMI på över 28, troligen för att det ska ge något resultat.


    Google is my friend ♥
  • Lindre­as
    Äldre 4 Feb 10:49
    #4

    Om du mest äter halvfabrikat så lär du bli rätt kass i magen. Alli ser ju till att tarmen inte tar upp fettet du äter, och det måste ju ta vägen någonstans. Du har inte koll på hur mycket fett det finns i all mat. Dessutom funkar det nog bättre om du börjar laga mat ordentligt, då tappar du förmodligen kilon ändå.

  • lullel­ulle
    Äldre 4 Feb 13:13
    #5

    Tack för era svar!
    Tycker att det inte borde ha allt för mycket bieffekter. Det är ju trots allt receptfritt?!
    Man kan ju testa, mår man dåligt så får man väl sluta! Men självklart får man nog läsa på lite till först...


    mmmikaela: du är alltså nöjd över tabletterna? vad mycket du gick ner på så kort tid, tror du tabletterna var en stor del el var det främst att du åt så kalorisnålt. Jag kommer självklart äta hälsosamt om jag tar tabletterna men vill inte behöva jätte"banta".


     

  • lullel­ulle
    Äldre 4 Feb 13:15
    #6
    Lindreas skrev 2011-02-04 10:49:48 följande:
    Om du mest äter halvfabrikat så lär du bli rätt kass i magen. Alli ser ju till att tarmen inte tar upp fettet du äter, och det måste ju ta vägen någonstans. Du har inte koll på hur mycket fett det finns i all mat. Dessutom funkar det nog bättre om du börjar laga mat ordentligt, då tappar du förmodligen kilon ändå.
    kanske misstolkas, äter halvfabrikat men nyttig sådan. exempelvis grillad kyckling, fryst färdig kyckling, lax el kanske en paj, sedan grönsaker och sallad till...
  • mmmiik­aela
    Äldre 4 Feb 13:21
    #7
    lullelulle skrev 2011-02-04 13:13:23 följande:

    Tack för era svar!
    Tycker att det inte borde ha allt för mycket bieffekter. Det är ju trots allt receptfritt?!
    Man kan ju testa, mår man dåligt så får man väl sluta! Men självklart får man nog läsa på lite till först...


    mmmikaela: du är alltså nöjd över tabletterna? vad mycket du gick ner på så kort tid, tror du tabletterna var en stor del el var det främst att du åt så kalorisnålt. Jag kommer självklart äta hälsosamt om jag tar tabletterna men vill inte behöva jätte"banta".


     


    jag är supernöjd! tror dom hjälpte till väldigt mycket även om ja åt kalorisnålt, skippade liksom pasta ris o potatis och åt mest kött fisk kyckling med sallad/grönsaker :) och på frukost åt jag typ flatbröd eller nå grovt bröd med pålägg :)
    son född 09, pyret i magen beräknad 7/7-11
  • Lindre­as
    Äldre 4 Feb 16:41
    #8

    Kan inte citera från telefonen, men okej, då förstår jag vad du menar med halvfabrikat. :) Och bara för att något är receptfritt så betyder det ju förstås inte att det är utan biverkningar...

  • Äldre 20 Feb 09:28
    #9
    Hej! Jag beställer xenical på http://medicineronline.net/ ibland. Glad att hjälpa till.
Svar på tråden Funkar Alli? Ner nio kg...