• Anonym
    Äldre 5 Feb 14:12
    11880 visningar
    78 svar
    78
    11880

    dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?

    Har ju läst att de dör om man tvättar i 70 grader, kan man ta död på dem i magen då om man dricker så varmt vatten? Jag antar att det inte funkar så för det känns ju hel galet. Men det hade varit bra.

  • Svar på tråden dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?
  • Anonym (?)
    Äldre 5 Feb 14:14
    #1

    Hoppas du inte är allvarlig med din fråga. Du skulle bränna sönder allt om du försökte dricka så varmt vatten.

  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 5 Feb 14:14
    #2

    Nej. Det funkar inte så.

  • Anonym
    Äldre 5 Feb 14:14
    #3

    Aldrig hört talas om. Däremot har jag hört att man ska svälja några hela vitpepparkorn per dag för att slippa magsjuka.

  • Anonym (?)
    Äldre 5 Feb 14:15
    #4
    Anonym (?) skrev 2011-02-05 14:14:01 följande:
    Hoppas du inte är allvarlig med din fråga. Du skulle bränna sönder allt om du försökte dricka så varmt vatten.
    Allt skinn från munnen ner till matsäcken...
  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 5 Feb 14:16
    #5

    Det finns tyvärr ingenting som hjälper mot magsjukeviruset, inget man kan ta för att slippa undan och inget man kan göra för att får bort det om man blivit smittad.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Feb 14:17
    #6

    Jag skulle nog klara att dricka så varmt, fast funkar det inte gör jag ju det inte.

  • Anonym (-.-)
    Äldre 5 Feb 14:18
    #7

    Man kan inte dricka 70gradigt vatten. Prova så ska du se att magsjukan är ditt minsta bekymmer.

  • Äldre 5 Feb 14:19
    #8

    Tycker det låter otroligt farligt. Du bränner nog död på en hel del, men inte magsjukebakterierna. Vattnet skulle nog inte vara 70 grader varmt när de runnit igenom hela dig och hamnat där det ska, men du bränner sönder saker på vägen.

    I så fall borde en hutt brännvin funka bättre, men eftersom jag aldrig hört det rekommenderas heller funkar det nog inte heller. Kanske bara är lite roligare att vara magsjuk om man är full..

  • Anonym (-.-)
    Äldre 5 Feb 14:19
    #9
    Anonym skrev 2011-02-05 14:17:56 följande:
    Jag skulle nog klara att dricka så varmt, fast funkar det inte gör jag ju det inte.
    Ägg behöver inte mer än 70gradigt vatten för att bli tillagade.
  • Äldre 5 Feb 14:20
    #10
    Anonym skrev 2011-02-05 14:17:56 följande:
    Jag skulle nog klara att dricka så varmt, fast funkar det inte gör jag ju det inte.
    Inte en chans. Du skållar dig hela vägen. Brännskador i strupen är inte särskilt roligt - du behöver sjukhusvård och du riskerar att det läker med ärr som kan ge dig problem resten av livet. Prova att stoppa ner ett finger i 70-gradigt vatten i en minut innan du ens överväger att ta det i munnen.
    Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?