• Anonym
    Äldre 5 Feb 14:12
    11882 visningar
    78 svar
    78
    11882

    dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?

    Har ju läst att de dör om man tvättar i 70 grader, kan man ta död på dem i magen då om man dricker så varmt vatten? Jag antar att det inte funkar så för det känns ju hel galet. Men det hade varit bra.

  • Svar på tråden dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?
  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 6 Feb 12:14
    #61
    Anonym skrev 2011-02-06 12:04:57 följande:
    Jag har aldrig ätit vitpepparkorn (och har aldrig ägt en flaska klorin) och senaste gången jag var magsjuk var typ 1996. Innan dess var jag magsjuk en gång 1987.
    You lucky, lucky bastard.
  • Äldre 6 Feb 12:18
    #62
    Anonym skrev 2011-02-06 12:04:57 följande:
    Jag har aldrig ätit vitpepparkorn (och har aldrig ägt en flaska klorin) och senaste gången jag var magsjuk var typ 1996. Innan dess var jag magsjuk en gång 1987.
    Jag glömde ju klorinet i min studie...självklart har jag druckit en skvätt klorin varje dag istället...utblandat förstås!
  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 6 Feb 12:56
    #63
    CoolJen skrev 2011-02-06 12:18:59 följande:
    Jag glömde ju klorinet i min studie...självklart har jag druckit en skvätt klorin varje dag istället...utblandat förstås!
    Aaaah, så en burk vitpepparkorn och en shot klorin, utspädd, varje morgon is da shit! Kanske komplettera med lite avloppsrensare och curry emellanåt också?
  • Äldre 6 Feb 14:43
    #64
    Anonym (svarta petra) skrev 2011-02-06 12:56:14 följande:
    Aaaah, så en burk vitpepparkorn och en shot klorin, utspädd, varje morgon is da shit! Kanske komplettera med lite avloppsrensare och curry emellanåt också?
    Har du en sån där propp som man löser avloppet med så är ju saken biff...bara att trycka mot truten och vips så följer alla bakterier och virus med upp...fast först kan det vara bra att gurgla kokande vatten i nån minut och sen svälja så bakterierna dör också.

    Jag är inte så säker på att man vill lukta curry dagligen, däremot så luktar ju klorin ganska fräscht
  • Äldre 6 Feb 15:10
    #65

    Svar på TS fråga: Ja det vore jättebra. Ännu bättre vore det om man slapp att bränna läpparna, munnen och strupen av sig INNAN vattnet nått magen.

  • Äldre 6 Feb 15:20
    #66

    Det låter som en väldigt, väldigt dålig idé. Även om det skulle bota magsjukan lär det knappast vara värt priset om man säger så...

  • V V
    Äldre 6 Feb 15:29
    #67

    Hhmmm, jag hoppas du spelar in din kur och lägger upp det på nätet

  • Äldre 6 Feb 15:32
    #68
    Tygtiiger skrev 2011-02-05 22:43:52 följande:
    Tja, min man tyckte att jag skulle rekommendera att man dricker rejält med sprit, spyr, dricker rejält med sprit igen, spyr igen, och sedan tar man klorinet. Och rejält med sprit. Och försöker undvika att spy.

    Då bör man ju ha sköljt igenom systemet så mycket det går och sedan desinficerat det, eller hur?
  • Äldre 6 Feb 15:39
    #69

    Det tar bara sex sekunder för kroppen att få andra till tredje gradens brännskador om den blir utsatt för sextiogradigt vatten. Att få tredje gradens brännskador såsom en.wikipedia.org/wiki/File:8-day-old-3rd-degree-burn.jpg i munnen är inget jag skulle vilja uppleva.

  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 6 Feb 15:40
    #70
    CoolJen skrev 2011-02-06 14:43:37 följande:
    Har du en sån där propp som man löser avloppet med så är ju saken biff...bara att trycka mot truten och vips så följer alla bakterier och virus med upp...fast först kan det vara bra att gurgla kokande vatten i nån minut och sen svälja så bakterierna dör också.

    Jag är inte så säker på att man vill lukta curry dagligen, däremot så luktar ju klorin ganska fräscht
    Men om man tar curryn först och sedan gurglar med klorin - outspädd - för att leva lite farligt, därefter tar en tratt och häller kokande vatten direkt ned i strupen och avslutar med ett halvt glas Ajax?
  • Äldre 6 Feb 17:48
    #71
    Anonym (svarta petra) skrev 2011-02-06 15:40:52 följande:
    Men om man tar curryn först och sedan gurglar med klorin - outspädd - för att leva lite farligt, därefter tar en tratt och häller kokande vatten direkt ned i strupen och avslutar med ett halvt glas Ajax?
    Hm. Jag tror att du ska ta vitlök - nypressad - istället för curryn, eftersom den är bakteriedödande, och ajaxen skummar nog illa i magen så man kanske ska blanda den med minifom?
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Äldre 6 Feb 17:53
    #72
    Anonym (svarta petra) skrev 2011-02-06 15:40:52 följande:
    Men om man tar curryn först och sedan gurglar med klorin - outspädd - för att leva lite farligt, därefter tar en tratt och häller kokande vatten direkt ned i strupen och avslutar med ett halvt glas Ajax?
    Ja Ajax luktar dessutom kanon
  • Anonym (svart­a petra)
    Äldre 6 Feb 18:10
    #73
    Tygtiiger skrev 2011-02-06 17:48:09 följande:
    Hm. Jag tror att du ska ta vitlök - nypressad - istället för curryn, eftersom den är bakteriedödande, och ajaxen skummar nog illa i magen så man kanske ska blanda den med minifom?
    För all del, Ajaxfisar är inte att leka med, men glöm inte att svälja en tuss svinto också för att vara extra förebyggande.
  • Äldre 6 Feb 18:17
    #74

    Jag har klarat mig varje gång jag ätit vitpepparkorn men då ska man ju helst ta dessa innan man blivit smittad.

    Lycka till

  • Isbit
    Äldre 6 Feb 18:23
    #75

    Jag drack både sprit och åt vitpepparkorn i flera dagar men ändå åkte jag på magsjuka

    Fy fan inget hjälper!!!!!

  • Mrs Statha­m
    Äldre 6 Feb 23:30
    #76

    Jorråsåattja. 70 gradigt vatten och så ett glas ren tequila efter det gör susen! 

  • Äldre 6 Mar 19:28
    #77

    Mohahahaha, minifom! För övrigt hittade jag den här tråden eftersom jag var lite nyfiken på exakt hur frätande klorin är. Men verkar ju gå finfint att dricka en halv dl åtminstone så jag tror att jag ska lägga mig i ett bad nu (med klorin) och skrubba mig riktigt ordentligt med svinto. NU när våren är på väg så vill man ju vara extra ren.

  • Anonym
    Äldre 22 Jan 19:57
    #78

    Nu tycker jag ni är ute och cyklar.
    Te och Kaffe "bör" och ska serveras vid en temp på 75-80 grader. Och visst kan man smutta utan att man blir flådd.
    Per 30 sekunder svalnar det ungefär 5-10 grader. 

    Kokpunkten på exempelvis soppa är ju ändå 100grader och det har man ju också smakat på..

    Däremot behöver man nog dricka ganska mycket av det heta för att det ska ha någon effekt då det säkerligen svalnar på vägen ner till magsäcken ..och det däremot- det är nog inte hälsosamt!

    Däremot finns det, enligt forskning, visst en del saker man kan göra för att inte kräkas vid magsjuka.

    Man har hittat detta:

    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/svensk-upptackt-kan-stoppa-dodlig-kraksjuka?rm=print
             

Svar på tråden dör magsjuke bakterier om man dricker 70 gradigt vatten?