• fröken­Rizzla
    Äldre 8 Feb 17:53
    39905 visningar
    92 svar
    92
    39905

    Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?

    Jag är 39 och försöker bli gravid, blir snart 40. Min man är 48, och blir 49 i år. Kanske är vi för gamla? Alla andra har redan barn... 

    Hur gamla är ni och era män? Blir det någonsin för sent? Skulle behöva höra positiva berättelser om något "äldre" par som fått barn! Får bara höra av omgivningen att han är för gammal.... Blir så ledsen... Rynkar på näsan 

    Jag VILL så gärna ha ett barn!!! Gråter

  • Svar på tråden Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?
  • Annalo­o
    Äldre 13 Oct 21:30
    #71

    Jag fyller 41 i slutet av november och har precis plussat på första försöket med DI i CPH Donatorn är troligtvis 20-25 år gammal.
    Jag har även en treåring som det tog 2,5 år, två mf och en bortopererad äggledare att få till  När han blev till var jag 37 och pappan var 41

  • Mimmip­immi
    Äldre 18 Oct 16:39
    #72

    Hej alla, 

    Blir så glad när jag läser den här tråden. Är 38 och har precis fått ett sent missfall (vecka 20). Känns underbart att så många har blivit gravida trots att de närmar sig 40. Vet att jag har dåliga värden vad gäller min äggreserv men lyckades trots det bli gravid via ivf. Kanske kan det ta sig ytterligare en gång.. 

  • Äldre 18 Oct 16:54
    #73

    Fick mitt tredje barn 4 dagar innan min 40-årsdag. Maken skulle just fylla 36 då. Nu väntar jag mitt fjärde om två månader och har hunnit fylla 42. Har blivit gravid på naturlig väg alla gånger.

  • Äldre 1 Dec 00:36
    #74

    Fick mitt första barn när jag var närmare 42. Min man är samma ålder som jag. Vi blev gravida efter att ha försökt i 6 månader. Då hade jag ätit p-piller i typ tusen år innan vi började försöka. Förutom att jag var trött så var graviditeten helt utan problem och förlossningen gick bra. Underbar och frisk son!
     

  • Humhum
    Äldre 1 Dec 00:46
    #75

    Fick tvillingar i somras, helt oplanerat trots preventivmedel. Fyllde 39 strax efter.

  • Äldre 2 Dec 14:24
    #76
    Lenafena skrev 2011-09-04 09:10:21 följande:
    Missfall vid 38, 41, 41.5 och ett misslyckat ivf vid nästan 42. Nu spontant gravid vid 42 med 45-årig man :)  Det blir första barnet om allt går väl.
    Nu var det ju ett tag sen som du skrev här men jag håller tummarna ändå för att du får en liten snart!!!
  • villha­enlite­n
    Äldre 9 Dec 20:55
    #77

    En släkting till mig blev spontangravid vid 37 års ålder, var 38 när dottern föddes. Maken var 30. Första barnet för båda.

    Åren gick och efter ett tidigt missfall, trodde de att det inte skulle bli några fler barn. Nu är hon 43 och i vecka 29!
    Så kan det gå.

    Det är en stor jävla myt att det "knappt" går att bli gravid med egna ägg efter 40. Det går visst. Inte för alla men för många. Min farmors mor fick sitt sjätte och sista barn vid 47 års ålder. Det var alls inget ovanligt förr.

  • Santis
    Äldre 9 Dec 20:59
    #78

    Min farfar skillde sig från farmor, skaffade nu "Tjej" var 35 då han var väl 60 dom fick 3 barn han fick sista vid 68år

  • Lilly7­7
    Äldre 30 Jan 10:57
    #79

    Jag är 41 och mannen är 45.

  • Äldre 8 Feb 16:38
    #80

    Vi var visserligen 22 och 23 när vi vart gravida trotts skydd och är nu 23 och 24 med en dotter på fem månader. Jag tycker inte att ni är för gamla, jag tycker man ska gå mer på hur man känner sig. En del tycker dom är gamla när dom passerat 40 medans en del tycker dom är som 20. Hoppas ni lyckas :D


    Nova 110903 <3
Svar på tråden Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?