• fröken­Rizzla
    Äldre 8 Feb 17:53
    39835 visningar
    92 svar
    92
    39835

    Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?

    Jag är 39 och försöker bli gravid, blir snart 40. Min man är 48, och blir 49 i år. Kanske är vi för gamla? Alla andra har redan barn... 

    Hur gamla är ni och era män? Blir det någonsin för sent? Skulle behöva höra positiva berättelser om något "äldre" par som fått barn! Får bara höra av omgivningen att han är för gammal.... Blir så ledsen... Rynkar på näsan 

    Jag VILL så gärna ha ett barn!!! Gråter

  • Svar på tråden Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?
  • joakim 024
    Äldre 9 Feb 15:12
    #81

    jag fick en son för 3 månader sen,  och  tjejen är 21, jag är 26    tog 13 månader  innan hon blev gravid, och vi hade mkt sex o alldrig kondom.. 

  • Äldre 9 Feb 21:51
    #82

    Vid 39 har du fortfarande m[nga chanser till att f[ barn, ts.

    Jag 'r 44 och gravid med fj'rde barnet, fick f;rsta vid 37,5.

    Vet att m[nga runt 40 har sv[rt att bli gravid men det beh;ver inte alls vara s[ heller, det 'r s[ individuellt.

    Vill ni ha barn s[ 'r det absolut v'rt att k'mpa f;r.

    omgivningens tyckande kan ni strunta i, det 'r era liv det handlar om.

  • non
    Äldre 20 Feb 13:10
    #83

    Min vännina fick sitt andra barn innan jul 43 år fyllda, första barnet fick hon vid 41. . Mannen är 50 år! Hon blev gravid uan vidare med en gång vid båda tillfällena. Visst är det härligt med sådana solskenshistorier. Själv kan jag dock känna en uns av orättvisa då jag gått igenom en rad missfall+ en abort pga kromosomavikelse med svåra missbildningar som följd (blev garvid fyra gånger under en tvåårsperiod och senaste missfallet fick jag för drygt 1,5 år sedan. Blir 44 om en vecka(: Äggdonation kanske kan vara ett alternativ??!!

  • Lillst­oran
    Äldre 29 Feb 21:20
    #84

    Har många vänner som fått barn efter 40 år, två som är 41 ska ha nu och en som är 42 som också ska ha om hon inte redan fått. Titta på Danderyds sjukhus och medelåldern på bb. Under förutsättning att det inte är något fel på någon ska det inte vara något problem vid 40. Cherie Blair som fick vid 45 år. En kompis mamma fick vid 44 år. Den äldsta min läkare hade hjälpt som hade lyckats var 45 år. Då har det inte varit något fel på dessa personer som alla fått barn på naturlig väg.

  • Äldre 1 Mar 18:07
    #85

    Visserligen inte i Sverige utan i ett land vid Medelhavet: en kompis mamma fick sitt sista, 12e barnet vid 46 helt naturligt. Dessutom verkar det inte alls vara ovanligt i länder med stora familjer att få barn så sent.
     

  • Lillst­oran
    Äldre 1 Mar 22:02
    #86

    En bekant läste jag nu på Face Book hade precis fått barn 41 år gammal. Cherie Blair opererades för missfall vid 47 år. Hon hade varit 48 år när barnet hade fötts. Helt naturligt, hon sökte läkare o då upptäckte de att hon var gravid 47 år!

  • Äldre 12 May 10:24
    #87

    Jag har kompisar som fått barn naturligt efter 43, tom efter 44. Det är väldigt olika. Själv har jag tagit amh-värde som ligger normalt (lågt) för min ålder, 43 år, men chansen att bli gravid naturlig väg är 5 procent....20 procent med ivf.

  • Äldre 12 May 22:02
    #88

    Jag hade fått mitt barn nu i våras om jag inte gjort abort i 9:de veckan. Jag blir 48 snart.... 

  • Äldre 16 Feb 15:29
    #89

    Blev gravid vid slutet av 46. Födde min fullt friska son vid 47 och ett halvt. Helt o hållet utan några hjälpmedel. Helt naturligt. Födde också på beräknad nedkomstsdag. Inget är omöjligt, men tillhör nog ett av ett fåtal!

  • Lizett­ee
    Äldre 3 Mar 07:12
    #90
    ingrid67 skrev 2015-02-16 15:29:41 följande:
    Blev gravid vid slutet av 46. Födde min fullt friska son vid 47 och ett halvt. Helt o hållet utan några hjälpmedel. Helt naturligt. Födde också på beräknad nedkomstsdag. Inget är omöjligt, men tillhör nog ett av ett fåtal!
    Grattis! Så roligt! Gick det snabbt att bli gravid?
  • Äldre 3 Mar 07:21
    #91

    Fast det låter i tråden som att det är vanligare att få syskon vid hög ålder än första barnet.

    En kropp som tidigare varit gravid och fött är ju mer allert att hamna i det tillståndet igen.

    Donator?

    Adoption är ju försent också..

  • Äldre 8 Apr 22:54
    #92
    ingrid67 skrev 2015-02-16 15:29:41 följande:

    Blev gravid vid slutet av 46. Födde min fullt friska son vid 47 och ett halvt. Helt o hållet utan några hjälpmedel. Helt naturligt. Födde också på beräknad nedkomstsdag. Inget är omöjligt, men tillhör nog ett av ett fåtal!


    Grattis !!!
Svar på tråden Hur gamla är ni som lyckats? Hur gamla är era män?