• Anonym (Arg och besvik­en)
    Äldre 11 Feb 22:22
    620104 visningar
    299 svar
    +4
    299
    620104

    Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!

    Min sambo och jag har varit ett par i snart 6 år, har 2 barn ihop. Han har tidigare berättat att han åt akvariefiskar hos kompisar när dom hade fest när han var yngre och jag har väl mest sett det som en galen fyllegrej... eller trott att det var så iaf. För ca 1 år sedan skaffade vi ett akvarium och jag köpte massa fina malawiciklider som jag fyllde detta med, har även fått många yngel. På senaste tid har jag märkt att det försvunnit ungfiskar fast inte reflekterat så mycket över det då jag trott att dom blivit uppätna/dödade av dom större fiskarna. Igårkväll gick jag o la mig och min sambo satt uppe o spelade på sitt playstation. Efter någon timme vaknade jag och skulle gå upp för att dricka lite och då står min sambo över akvariet med håven i näven och äter ur den... Jag blev helt ställt o fick först bara ur mig ett: Vad fan gör du?? Först så försökte han prata bort det och menade att han skulle titta på fiskarna för att han trodde dom fått vitapricksjukan... hur dum tror han att jag är... åh, jag blev så arg... såg ju att han åt en fisk ju!!! Sen vägrade han prata om det och hela dagen idag så har han låtsas som inget hänt och så fort jag tar upp det så påstår han att jag måste ha drömt. Vad fan gör han så för?? Vem fan äter levande fisk... mina fina dyra fiskar också . Vet inte vad jag ska göra??? Går inte o prata med han .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 09:21
    Vi hade ett långt samtal inatt. Jag krävde att få veta sanningen och han erkände tillslut att han äter av mina fiskar ibland. Han säger att han känner ett stort behov av att äta levande fisk och har svårt att motstå. Han vet inte varför men vi har iaf kommit överens om att han idag ska åka och köpa egna fiskar han kan äta av. Jag föreslog guppy för dom brukar ju föröka sig snabbt. Då kan han ha en egen odling som han kan äta av. Tycker fortfarande detta är äckligt men tänker inte lämna honom, älskar honom för mycket för det... då får han hellre äta lite fisk, bara han ger fan i mina fina fiskar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 17:45
    Idag har vi fått igång hans nya akvarium. Guppys och neontetror köpte han men tror ni inte den jävel varit och nallat av mina fiskar iaf... räknade ju fiskarna igårkväll och upptäckte nyss att det saknas en fisk, och inte vilken fisk som helst utan Bruno, min finaste mal!!! . Vad fan ska jag göra nu??? Han förnekar igen och jag bara gråter... Min älskade Bruno

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 23:50
    Sambon har flippat totalt och nu ätit upp alla mina fiskar + sina egna nyinköpta och stuckit härifrån... han yrade nåt om att akvarievattnet var fräschare på andra sidan o tog sin vespa och stack...

  • Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!
  • Äldre 16 Aug 21:37

    Jag hade samma problem med mitt ex. Jag försökte få honom att gå över till fryst torsk eller lax eftersom det blev så jäkla dyrt att köpa ny fisk varje dag. Jag tänkte att han kunde skära upp den frysta torsken i små bitar o lägga i ett vattenbad så kanske känslan ändå skulle bli densamma. Det funkade en period men sen försvann varenda fisk i akvariet  igen.. t o m malen käkade han upp! 


    Jag provade att tillslut att skiva falukorv och lägga i akvariet men han synade min bluff ganska snart.. 

  • Äldre 17 Aug 01:00

    Jisses! Vet att det finns den typen av fetisch/tvångsbeteende och hoppas ni har fått hjälp med detta och att det är bättre idag.
    Ska inte låtsas att jag inte skrattade lite åt det, det gjorde jag, men jag vet som sagt att det finns.. Styrkekramar

  • Äldre 18 Aug 14:59
    -1

    Men vafan? Jag förstår om du är arg eftersom fiskarna var så dyra. Men försök att inte lägga för mycket personligt värde över dem. Det är ju trots allt "bara" fiskar. Jag hade fiskar när jag var liten och då var det ju klart att man gav dem namn och så, för man förstod ju inte bättre. Men du är väl en vuxen människa? Eller trollar du bara? Hellre att han äter fiskar än att han äter katter... :s

  • Äldre 24 Oct 18:30

    Hahaaa-hahahahahaha!

    Århundradets tråd!

  • Äldre 25 Oct 19:02

    Hua... blir nästan lite rädd.. och äcklad. Fast alla är vi olika ;) 


  • Äldre 25 Oct 20:51

    Denna tråden är ju bara underbar :) skrattar så jag tror jag dör snart. Det där med att skiva falukorv o lägga i akvariet låter som en bra iidé:)

    Om det skulle va sant (vvilket jag ttvivlar på) så skicka karl i terapi. ...

  • Orcha
    Äldre 25 Oct 21:03

    Hahaha...jag dog just litegrann


    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • jaghar­enkatt
    Äldre 26 Oct 10:51

    Tack familjeliv! Haha

  • Äldre 26 Oct 12:26

    Sambon tror att han är en katt, köp kattmat, så får du ha fiskarna ifred.

  • Pajret
    Äldre 26 Oct 22:28

    hahahha. sjukaste troll tråden på länge. ROFL!

Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!