• Anonym (Arg och besvik­en)
    Äldre 11 Feb 22:22
    619474 visningar
    299 svar
    +4
    299
    619474

    Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!

    Min sambo och jag har varit ett par i snart 6 år, har 2 barn ihop. Han har tidigare berättat att han åt akvariefiskar hos kompisar när dom hade fest när han var yngre och jag har väl mest sett det som en galen fyllegrej... eller trott att det var så iaf. För ca 1 år sedan skaffade vi ett akvarium och jag köpte massa fina malawiciklider som jag fyllde detta med, har även fått många yngel. På senaste tid har jag märkt att det försvunnit ungfiskar fast inte reflekterat så mycket över det då jag trott att dom blivit uppätna/dödade av dom större fiskarna. Igårkväll gick jag o la mig och min sambo satt uppe o spelade på sitt playstation. Efter någon timme vaknade jag och skulle gå upp för att dricka lite och då står min sambo över akvariet med håven i näven och äter ur den... Jag blev helt ställt o fick först bara ur mig ett: Vad fan gör du?? Först så försökte han prata bort det och menade att han skulle titta på fiskarna för att han trodde dom fått vitapricksjukan... hur dum tror han att jag är... åh, jag blev så arg... såg ju att han åt en fisk ju!!! Sen vägrade han prata om det och hela dagen idag så har han låtsas som inget hänt och så fort jag tar upp det så påstår han att jag måste ha drömt. Vad fan gör han så för?? Vem fan äter levande fisk... mina fina dyra fiskar också . Vet inte vad jag ska göra??? Går inte o prata med han .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 09:21
    Vi hade ett långt samtal inatt. Jag krävde att få veta sanningen och han erkände tillslut att han äter av mina fiskar ibland. Han säger att han känner ett stort behov av att äta levande fisk och har svårt att motstå. Han vet inte varför men vi har iaf kommit överens om att han idag ska åka och köpa egna fiskar han kan äta av. Jag föreslog guppy för dom brukar ju föröka sig snabbt. Då kan han ha en egen odling som han kan äta av. Tycker fortfarande detta är äckligt men tänker inte lämna honom, älskar honom för mycket för det... då får han hellre äta lite fisk, bara han ger fan i mina fina fiskar

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 17:45
    Idag har vi fått igång hans nya akvarium. Guppys och neontetror köpte han men tror ni inte den jävel varit och nallat av mina fiskar iaf... räknade ju fiskarna igårkväll och upptäckte nyss att det saknas en fisk, och inte vilken fisk som helst utan Bruno, min finaste mal!!! . Vad fan ska jag göra nu??? Han förnekar igen och jag bara gråter... Min älskade Bruno

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 23:50
    Sambon har flippat totalt och nu ätit upp alla mina fiskar + sina egna nyinköpta och stuckit härifrån... han yrade nåt om att akvarievattnet var fräschare på andra sidan o tog sin vespa och stack...

  • Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!
  • Äldre 27 Oct 02:18

    Hahaha så jäkla bra! xD

  • Äldre 7 Nov 13:21

    Djurplågeri!!

  • Äldre 17 Nov 16:51
    +1

    Får troll-känslor på denna tråd TS....

  • Äldre 23 Nov 19:55

    HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! Vilken underbar tråd!!! Hämtade just en stor skål med popcorn! Detta gjorde min kväll! SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

  • Äldre 27 Nov 20:13
    Jossephinee skrev 2014-11-07 13:21:12 följande:

    Djurplågeri!!


    Varför skulle det vara djurplågeri att äta fisk?
  • jag
    Äldre 18 Feb 05:05

    Nääää men snälla sök hjälp! Psykolog. Eller psykiatriker går bra också.

  • Äldre 10 Jan 22:18

    Hej började tänka och känns som skräk filmer...
    iallafall lämna honom för alltid annars kommer han äta upp dig med, och sen kommer säga förlåt samtidigt när han äter upp dig.. " jag kan inte stå emot"
    det är galen  hur ska det vara sant vilken idiot asså. skit i honom.

  • Äldre 16 Feb 07:56

    hej 
    det var det sjukaste jag hört.
    har du bett honom söka psykhjälp för sina besvär el ja sjuka betende.
    han behöver en bra terapute.
    alt senare gå kbt betendeterapi.

    ställ krav om du nu vill ha honom kvar fast nu kanske hade haft det bättre som särbos tillsvidare och han fått bukt med sina problem.
    ak

  • Anonym kanin
    Äldre 27 Aug 18:36

    Det här är verkligen roligt !

  • Äldre 29 Nov 12:13

    Jag tänker på att det finns ju olika slags maskar i akvarie och parasiter man inte ser. Han borde undersöka sig så han inte blir sjuk. Att det finns ju saker som inte syns. Om du köper nya hela tiden ökar ju risken att få hem olika sjukdomar från akvarier. Vet ej hur dessa sjukdomar maskar och parasiter påverkar men dessa fiskar kommer ju inte från vårt land från början.

  • Äldre 29 Nov 12:23

    Jag tänker på tuberbulosbakteriern som också är en allvarlig sjukdom man kan få av fiskar. Det räcker du har händerna nere i akvariet och har ett litet sår eller spricka på finger. Den smittas sedan också. Den här blivit vanligare och den finns bland de fiskar de ej kan föda upp utan är viltfångade. Även där de har fiskar ihop med dessa arter får det så en mängd annan fisk.

  • Tue 8 Jun 2021 02:27
    Popov skrev 2011-02-12 12:54:15 följande:

    Satir på FL hysteriska människor

    FL - sverigest tokigaste familj

    Har hittat roligare bland äkta trådar. Hon med Svanen tex.


    Haha nu var det länge sedan du skrev det här och vet inte ens om du finns kvar här, men ANOF som skrev Svantråden kom ut som ett v de största trollen ever några år senare.

    Visade det sig att det var en man som låg bakom det fantastiska kontot ????
  • Tue 8 Jun 2021 03:08
    Johanna6 skrev 2014-11-27 20:13:01 följande:

    Varför skulle det vara djurplågeri att äta fisk?


    För att dom lever kanske?
  • Sun 24 Oct 2021 20:35

    Usch!

  • Sun 24 Oct 2021 20:38
    Deceree1 skrev 2021-06-08 03:08:14 följande:
    För att dom lever kanske?
    Trollfiskar då...?
  • Sat 30 Oct 2021 22:06
    Mortiscia80 skrev 2021-10-24 20:38:08 följande:

    Trollfiskar då...?


    Ja, förmodligen o då går det ju bra :)
  • Sat 30 Oct 2021 22:13
    Deceree1 skrev 2021-10-30 22:06:33 följande:
    Ja, förmodligen o då går det ju bra :)
    Kan vara bra att veta :) Jag avstår däremot själv, det kittlar i magen bara jag tänker på det.
  • Sat 30 Oct 2021 22:20
    Mortiscia80 skrev 2021-10-30 22:13:35 följande:

    Kan vara bra att veta :) Jag avstår däremot själv, det kittlar i magen bara jag tänker på det.


    Det känns nog ungefär som när man är i vecka 17 :)))
  • Sat 30 Oct 2021 22:26
    Deceree1 skrev 2021-10-30 22:20:09 följande:
    Det känns nog ungefär som när man är i vecka 17 :)))
    Hihi tror du det? :) Jag vet inte riktigt hur det känns, hade aldrig det där fladdret som många pratar om.
Svar på tråden Min sambo äter upp mina akvariefiskar!!!