• Anonym (arg mamma)

    fel av dagis

    ida ringde dagis och ville att jag skulle komma dit och prata med dom, när jag kommer dit så säger fröknarna att min dotter (3,5 år) har slagit och sparkat två pojkar (5 år).  dom undrar vart hon lärt sig detta, då frågarna jag om dom vet varför hon slog dessa pojkar och då kommer hela historien fram, det visar sig att dessa pojkar har dragit ner byxorna på min tjej och försökt trycka in en penna i henne och att hon då slagit och sparkat dom för att komma loss och vad gör då dessa idioter till fröknar, jo dom skäller på min dotter, hur dumma i huvet får man lov att vara egentligen. när jag kom dit så var min dotter jätte ledsen och helt i upplösningstillstånd... jag blir så jäklar förbannad, hur kan man agera som fröknarna gjorde.. jag är jätte glad att min dotter sa ifrån och kämpade emot för sånt beteende som pojkarna visade 'är fan inte okej...

    undrar nu hur andra skulle ha gjort i mitt läge,, hade ni tyckt som jag att pojkarna ska bestraffas eller som fröknarna att det var min dotter som gjorde fel???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 13:13
    hej,, tänkte bara ge en liten uppdatering, har varit samtal fram och tillbaka dessa dagar, känns som att jag ständigt sitter i telefon just nu,, känns att det är en lång resa man gett sig in på men det är det värt för att barn inte ska fara illa. kommer inte att skriva så mycket här för har för mycket annat att fokusera, men jag kommer att uppdatera så fort jag får tid, tack alla som visat ett enormt stöd, känns skönt att veta att det finns människor som er.

  • Svar på tråden fel av dagis
  • Anonym (arg mamma)

    idag ska det stå som första ord inte ida,, e upprörd när jag skriver så blev fel

  • fesun

    Det är ju för f*n typ våldtäkt, klart dom borde straffas för det! Prata med deras föräldrar och med rektorn!

  • kg8

    Det var nog det jävligaste jag hört, skällde dom inte på pojkarna alls?
    Din tös var ju jätteduktig som försvarade sig! Jag hade ringt rektorn på studs, sen hade min tjej inte gått tillbaka dit alls! 

  • Miss Lau

    Klart det inte var fel att din dotter försvarade sig. Däremot tycker jag inte att pojkarna ska bestraffas (hur då?) utan att föräldrar och personal ska prata ordentligt med dessa killar och inte lämna dem utan uppsikt i fortsättningen.

  • MammaTillGuldklimpar

    Din dotter gjorde helt rätt! Även i en annorlunda situation kan sparkar o slag komma utan att man har lärt sig.. Jag tycker det verkar långt mer skrämmande att två femåriga pojkar lärt sig såna saker som de höll på med! Ta upp detta med rektorn!

  • pamilya

    Jisses... Vad är det för inkompetent personal? Hade dom hellre velat att din dotter tackat och tagit emot under övergreppet?
    Ring rektorn och gör dessutom en anmälan!

  • Anonym

    Jag skulle bli upprörd jag med!
    Jösses, hur funtade är fröknarna om de anser att pojkarna inte gjort fel utan flickan som blev utsatt!??!!?
    Jag skulle kontakta föräldrarna & även rektorn som föregående nämde.
    Får din lilla flicka skäll för detta så kan man ju undra vad som sker för övrigt där på förskolan.
    Menar fröknarna då att hon skulle legat snällt kvar & låtit pojkarna fortsätta???

  • HannaE
    Anonym (arg mamma) skrev 2011-02-14 15:54:50 följande:
    ida ringde dagis och ville att jag skulle komma dit och prata med dom, när jag kommer dit så säger fröknarna att min dotter (3,5 år) har slagit och sparkat två pojkar (5 år).  dom undrar vart hon lärt sig detta, då frågarna jag om dom vet varför hon slog dessa pojkar och då kommer hela historien fram, det visar sig att dessa pojkar har dragit ner byxorna på min tjej och försökt trycka in en penna i henne och att hon då slagit och sparkat dom för att komma loss och vad gör då dessa idioter till fröknar, jo dom skäller på min dotter, hur dumma i huvet får man lov att vara egentligen. när jag kom dit så var min dotter jätte ledsen och helt i upplösningstillstånd... jag blir så jäklar förbannad, hur kan man agera som fröknarna gjorde.. jag är jätte glad att min dotter sa ifrån och kämpade emot för sånt beteende som pojkarna visade 'är fan inte okej...

    undrar nu hur andra skulle ha gjort i mitt läge,, hade ni tyckt som jag att pojkarna ska bestraffas eller som fröknarna att det var min dotter som gjorde fel???
    Vet du om dagis har kontaktat pojkarnas föräldrar?
    Man lever så länge man lär.
  • humma

    Visste personalen vad som hänt?
    Jag hade blivit riktigt arg och talat om för dem att de är skyldiga dottern en ursäkt och att hon inte skulle få bli lämnad själv med dessa pojkar igen. Dessutom begärt att få in en åtgärdsplan för hur de tänker skydda dottern och andra barn  från övergrepp under tiden de är där!
    Fruktansvärt!

  • leolina1980

    Vilken duktig flicka du har som försvarar sig! Hon gjorde helt rätt.

Svar på tråden fel av dagis