• Äldre 16 Feb 12:53
    9663 visningar
    13 svar
    13
    9663

    Milian?

    Är Milian ett fint namn? Eller känns det som ett "låtsas-namn"? Skulle man uttala det Milliann eller Milian?

    Försöker att komma på lite namn till Edvins syskon som kommer i juli, har lite idétorka, men så dök detta namnet upp i huvudet igår kväll.

    Så, vad tycks? :)

  • Svar på tråden Milian?
  • Äldre 16 Feb 13:07
    #1

    döp hellre till maximilian då så kan ni ju kalla barnet för milian


  • Äldre 16 Feb 14:09
    #2
    lilljohansson skrev 2011-02-16 13:07:02 följande:
    döp hellre till maximilian då så kan ni ju kalla barnet för milian
    Fast jag är en sån som tycker att det är onödigt att ge barnet ett namn när man ändå tänkt att kalla det för något annat.  Alla är vi olika. Glad
  • Äldre 16 Feb 23:21
    #3

    Fint namn. Jag uttalar det som det stavas, Milian.

  • Fiabus
    Äldre 17 Feb 06:53
    #4

    Varför inte bara Milia - tjejnamn

  • AngelW­ithout­Wings
    Äldre 17 Feb 15:50
    #5

    Njaa, gillar det inte så mkt.. Hellre Miliam isånnafall :)

  • Äldre 17 Feb 16:38
    #6

    Hehe, här var det skilda bud. :)

    Milia var fint! Undrar bara om man får förklara många gånger att hon heter Milia och inte Emilia?

    Kanske skulle bli samma sak med Milian... Hm... svårt med namn tycker jag. Drömmer

  • alexis
    Äldre 17 Feb 19:08
    #7

    Edvin & Milian är klockrent ju! =)

  • Juno Eclips­e
    Äldre 17 Feb 21:48
    #8

    Min son heter Maximiliam och han kallas ofta för Miliam. Det var inget "planerat" smeknamn, hade inte haft en tanke på det innan utan det bara blev så. En del tror att vi säger William ibland...trots att det uttalas Miliam - med ett L.
    Hur som helst, Milian är jättefint!Glad

  • Äldre 17 Feb 21:57
    #9
    Juno Eclipse skrev 2011-02-17 21:48:07 följande:
    Min son heter Maximiliam och han kallas ofta för Miliam. Det var inget "planerat" smeknamn, hade inte haft en tanke på det innan utan det bara blev så. En del tror att vi säger William ibland...trots att det uttalas Miliam - med ett L.
    Hur som helst, Milian är jättefint!Glad
    Ja, det blir nog lätt missförstånd med de flesta namn. Jag har ju världens enklaste namn tycker jag - Lina - men har ändå fått heta Linda eller Nina ibland. :)

    Och Edvin uttalar vi Äddvinn, men många säger Eeeeedvin. Glad Fast att folk uttalar olika spelar ju inte så stor roll.

    Gillar Milian mer och mer faktiskt. Solig
  • Äldre 18 Feb 00:15
    #10

    Jag tycker Milian är jättefint, och det passar ju superbra med Edvin också :)


    Längtar <3
  • Äldre 18 Feb 12:45
    #11

    Tänker på artisten Christina Milian...

  • Äldre 21 Feb 09:08
    #12
    Mrs Moneybags skrev 2011-02-18 12:45:03 följande:
    Tänker på artisten Christina Milian...
    Ja, just det, henne har jag inte tänkt på.

    Nu har jag fastnat för tjejnamnet Milla.

    "Milla betyder den snälla, den rara på Montenegriska och Kroatiska."  Låter väl fint? :)
  • Äldre 21 Feb 09:09
    #13
    TapetKlister skrev 2011-02-18 00:15:40 följande:
    Jag tycker Milian är jättefint, och det passar ju superbra med Edvin också :)
Svar på tråden Milian?