• Flerba­rnsmam­manEva
    Äldre 19 Feb 09:37
    18606 visningar
    10 svar
    10
    18606

    Ont i magen och skakar i hela kroppen!!

    Hej!
    I går så var jag till min BM ang att jag hade ont i nedre delen utav magen och skakade i hela kroppen. Kände mig jätte konstig. Jag hade ganska hög puls, hade 145/65 i blodtryck, +2 i urinen, + 5 keton, blodsocker på 7,9. Hon ringde och rådfråga förlossningen och jag skulle avvakta då jag ska in på tisdag för ev. igångsättning, pga stort barn.
    De sa även att om jag fick ont i övremagen så skulle jag åka in på en gång. Är det någon som vet varför? Vad är det för fel om man får ont i övre magen och det skulle stråla ut.
    I dag så har jag kännt samma sak, men inte lika starkt.

    Någon där ute som kännt likadant??

    Ta hand om varandra!

  • Svar på tråden Ont i magen och skakar i hela kroppen!!
  • Äldre 19 Feb 14:53
    #1

    Jag har fått höra att smärta i övre delen av magen kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Jag åkte in till förlossningen av den anledningen i torsdags, men de kunde konstatera att det förmodligen rörde sig om magvirus (hade diaréer och mådde illa också) eftersom mina värden var bra och blodtrycket var lågt.

  • Flerba­rnsmam­manEva
    Äldre 19 Feb 15:30
    #2

    Ok! Tack för ditt svar!

    Någon som skakar som jag gör?

  • Cloudy
    Äldre 19 Feb 21:00
    #3

    Helt sinnesjukt illa att du inte fick åka in på en koll. Hoppas att det går bra för dig.


     

  • Äldre 19 Feb 23:57
    #4

    Jag mår sjukt illa och fryser som en gris samt ont i nedre delen av magen.... Svider liksom....

  • Äldre 20 Feb 12:58
    #5

    Jag var jätteskakig i slutet med sonen!!

    Det var precis innan påskhelgen och jag var hos BM, mitt blodtryck hade stigit och undertrycket låg på över 90. Hon sa att jag var tvungen att ringa förlossningen direkt om jag fick huvudvärk.

    Självklart fick jag det på lördagen och på söndagen ringde jag förlossningen då huvudvärken inte försvunnit. Vi fick åka på akuten och kolla blodtrycket och protein i urinen (har 12 mil till förlossningen så därför åkte vi till akuten istället) blodtrycket var högt men inget i urinen.

    Sen fick vi åka tillbaka på kvällen och då var fortfarande blodtrycket högt så förlossningen ville ha in oss på måndag. Så måndag åkte vi till förlossningen och de tog tester och kolla blodtryck och så. Fick stanna en natt. Blodtrycket sjönk, men fick istället +1 på urinen.

    Blev hemskickad och under veckan började jag bli jätteskakig! Kände mig lite småfull hela tiden. Var på kontroller varannan dag hos BM och dom sa att dom trodde det var på gång snart.

    Så en och en halv vecka efter att vi vart på förlossningen så startade värkarna och gossen kom ut på BF -11.

  • Flerba­rnsmam­manEva
    Äldre 20 Feb 15:12
    #6
    Butikslager skrev 2011-02-20 12:58:33 följande:
    Jag var jätteskakig i slutet med sonen!!

    Det var precis innan påskhelgen och jag var hos BM, mitt blodtryck hade stigit och undertrycket låg på över 90. Hon sa att jag var tvungen att ringa förlossningen direkt om jag fick huvudvärk.

    Självklart fick jag det på lördagen och på söndagen ringde jag förlossningen då huvudvärken inte försvunnit. Vi fick åka på akuten och kolla blodtrycket och protein i urinen (har 12 mil till förlossningen så därför åkte vi till akuten istället) blodtrycket var högt men inget i urinen.

    Sen fick vi åka tillbaka på kvällen och då var fortfarande blodtrycket högt så förlossningen ville ha in oss på måndag. Så måndag åkte vi till förlossningen och de tog tester och kolla blodtryck och så. Fick stanna en natt. Blodtrycket sjönk, men fick istället +1 på urinen.

    Blev hemskickad och under veckan började jag bli jätteskakig! Kände mig lite småfull hela tiden. Var på kontroller varannan dag hos BM och dom sa att dom trodde det var på gång snart.

    Så en och en halv vecka efter att vi vart på förlossningen så startade värkarna och gossen kom ut på BF -11.
    Vilka turer fram och tillbaka!! Ursh!! Jag har ju 5 barn sen tidigare så det är inte så lätt att åka in 7 mil utan barnvakter osv. I dag har skakningarna lugnat ner mig men har haft huvudvärk idag istället. Ska till Bm i morgon och ta blodtryck och kolla urinen. Men vilket fall som helst så ska jag in på bedömning om igångsättning på tisdag. Hoppas innerligt att de går!!! Orkar inte må piss längre....

    Gick förlossning bra i sig? Du var inte påverkad utav skakningarna då?
  • Äldre 21 Feb 09:08
    #7
    FlerbarnsmammanEva skrev 2011-02-20 15:12:10 följande:
    Vilka turer fram och tillbaka!! Ursh!! Jag har ju 5 barn sen tidigare så det är inte så lätt att åka in 7 mil utan barnvakter osv. I dag har skakningarna lugnat ner mig men har haft huvudvärk idag istället. Ska till Bm i morgon och ta blodtryck och kolla urinen. Men vilket fall som helst så ska jag in på bedömning om igångsättning på tisdag. Hoppas innerligt att de går!!! Orkar inte må piss längre....

    Gick förlossning bra i sig? Du var inte påverkad utav skakningarna då?
    Det kanske sätter igång av sig själv annars. Jag hoppas du får föda snart för det inte inte roligt att gå runt och skaka.

    Förlossningen gick jättebra och jag var inte alls påverkad av skakningar eller yrsel under själva förlossningen.

    Lycka till! :)
  • viljes­tarkma­mman
    Äldre 21 Feb 09:13
    #8

    Vilka turer. obehagligt att må så dåligt när förlossningen är så nära man går och oroar sig hela tiden också då ju när man egenligen ska ta det lugnt. Va kul annars med så stor familj Eva måste vara full rulle dagarna i ända. Stort lycka till nu med allt!

  • Flerba­rnsmam­manEva
    Äldre 21 Feb 09:15
    #9
    Butikslager skrev 2011-02-21 09:08:22 följande:
    Det kanske sätter igång av sig själv annars. Jag hoppas du får föda snart för det inte inte roligt att gå runt och skaka.

    Förlossningen gick jättebra och jag var inte alls påverkad av skakningar eller yrsel under själva förlossningen.

    Lycka till! :)
    Tack ska du ha!
    Man vill ju bara må bra! Men snart så
    viljestarkmamman skrev 2011-02-21 09:13:08 följande:
    Vilka turer. obehagligt att må så dåligt när förlossningen är så nära man går och oroar sig hela tiden också då ju när man egenligen ska ta det lugnt. Va kul annars med så stor familj Eva måste vara full rulle dagarna i ända. Stort lycka till nu med allt!
    Tack ska du ha!!
    Jajjemen det är full fulle hela dagarna. Väldigt kul! Jobbigt ibland, men mest solsken
  • Äldre 11 Nov 12:38
    #10

    Hej jag får typ som skakningar när jag ligger/sitter still vet ej vad det är och kan ej kontrolleras det är jätte jobbig vet ni vad det är snälla skriv

    Jag är bara 12 och vill inte ha det såhär

Svar på tråden Ont i magen och skakar i hela kroppen!!