• sanane
    Äldre 28 Feb 10:18
    29521 visningar
    49 svar
    49
    29521

    Ip address och dom?

    Hej! Jag har ett stort problem. Jag registerade på flirtfair.se. 14 dagar gav de test. Men sedan glömde jag avregistera. 14 dagar sedan skickade de en e-mail och de säger det.
    "


    Käre flirtfair-kund,


    tack för din anmälan som premiummedlem hos flirtfair. Ditt abbonemang har nu automatiskt förlängts till ett nytt Basicpaket.


    Du blev registrerad och anmäld med följande uppgifter:


    Användarnamn:
    Email:
    IP Adress:


    Vi har gjort en dragning från ditt kreditkort på 957,00 SEK för abbonemangsavgiften. Tyvärr har ingen betalningstransaktion kunnat genomföras. Vi skulle därför vilja påminna dig om att fullgöra din betalning.


    Vi förbehåller oss rätten att ta ut lagstadgad dröjsmålsränta enligt Inkassolagen (1974:182). Undvik ytterligare kostnader genom att överföra beloppet till vårt europeiska huvudkontor. Överför 957,00 SEK innan den 1 mars 2011 till följande kontouppgifter:


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.<br/> För banköverföring inom EU:<br/><br/> IBAN: DE64512308000000053497<br/> SWIFT Code: WIREDEMM<br/><br/> Betalningsuppgift: MjU3MjkxNQ==, flirtfair
    Belopp: 957,00 SEK


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Tyvärr måste vi spärra ditt användarkonto p.g.a den uteblivna betalningen. Så fort som betalningen har fullgjorts och registrerats så kommer det givetvis åter att aktiveras.


    Om du har frågor eller invändningar, ber vi dig ta kontakt med [email protected]


    Med vänlig hälsning,
    flirtfair Teamet


    Jadorra S.à r.l. 50 Esplanade L-9227 Diekirch Luxemburg


    RCS: RCS 155.683 VAT ID: LU 24244105 CEO: Jason Rea

    "

    Om jag betalar inte vad kan bli? och De skrev min ip address också! Jag skickade till dem jag vill inte betala men de säger du måste betala! jag säger jag vill ha avbryt min konto. Men de gör inte.

    Vad måste jag göra snälla hjälp! Jag gav inte mitt namn och efter namn, inte address och inte kredit kort. Jag betalade med spendon kort.

    Vad säger dom om ip address? Jag är inte terörist, jag dödade inte folk! Kan de få min address ?

    Jag sökte mycket på internet och de har gjort mycket problem till annan folk också. Tysklad, Frankrike, Italien och många många samma problem. Vad måste jag göra?

  • Svar på tråden Ip address och dom?
  • Stealt­h
    Äldre 28 Feb 11:05
    #1

    Ja du har ju ett konto som du inte sagt upp i tid, betala för dig.

    Såklart de samlar in IP adressen vid betalningstillfället det får man göra.

  • sanane
    Äldre 28 Feb 11:50
    #2
    sanane skrev 2011-02-28 10:18:57 följande:
    Hej! Jag har ett stort problem. Jag registerade på flirtfair.se. 14 dagar gav de test. Men sedan glömde jag avregistera. 14 dagar sedan skickade de en e-mail och de säger det.
    "

    Käre flirtfair-kund,


    tack för din anmälan som premiummedlem hos flirtfair. Ditt abbonemang har nu automatiskt förlängts till ett nytt Basicpaket.


    Du blev registrerad och anmäld med följande uppgifter:


    Användarnamn:
    Email:
    IP Adress:


    Vi har gjort en dragning från ditt kreditkort på 957,00 SEK för abbonemangsavgiften. Tyvärr har ingen betalningstransaktion kunnat genomföras. Vi skulle därför vilja påminna dig om att fullgöra din betalning.


    Vi förbehåller oss rätten att ta ut lagstadgad dröjsmålsränta enligt Inkassolagen (1974:182). Undvik ytterligare kostnader genom att överföra beloppet till vårt europeiska huvudkontor. Överför 957,00 SEK innan den 1 mars 2011 till följande kontouppgifter:


    Betalningsmottagare: Jadorra S.à r.l.<br/> För banköverföring inom EU:<br/><br/> IBAN: DE64512308000000053497<br/> SWIFT Code: XXXX<br/><br/> Betalningsuppgift: XXXX==, flirtfair
    Belopp: 957,00 SEK


    Alternativt kan du fullfölja betalningen på vår sajt genom att köpa ett nytt Basicpaket. Skicka då ett e-mail till kundtjänsten och meddela din transaktion. Notera att du vid en sådan betalning slipper betala den lagstadgade påminnelseavgiften!


    Tyvärr måste vi spärra ditt användarkonto p.g.a den uteblivna betalningen. Så fort som betalningen har fullgjorts och registrerats så kommer det givetvis åter att aktiveras.


    Om du har frågor eller invändningar, ber vi dig ta kontakt med [email protected]


    Med vänlig hälsning,
    flirtfair Teamet


    Jadorra S.à r.l. 50 Esplanade L-9227 Diekirch Luxemburg


    RCS: RCS 155.683 VAT ID: LU 24244105 CEO: Jason Rea

    "

    Om jag betalar inte vad kan bli? och De skrev min ip address också! Jag skickade till dem jag vill inte betala men de säger du måste betala! jag säger jag vill ha avbryt min konto. Men de gör inte.

    Vad måste jag göra snälla hjälp! Jag gav inte mitt namn och efter namn, inte address och inte kredit kort. Jag betalade med spendon kort.

    Vad säger dom om ip address? Jag är inte terörist, jag dödade inte folk! Kan de få min address ?

    Jag sökte mycket på internet och de har gjort mycket problem till annan folk också. Tysklad, Frankrike, Italien och många många samma problem. Vad måste jag göra?


  • Äldre 28 Feb 12:52
    #3

    För att en ISP ska delge vem som använde ett IP vid en viss tidpunkt krävs det att ett brott som ger fängelse (tror att det är minst 2 år) som ligger till grund. Har du inte angivit din adress eller riktiga baknuppgifter så sitter du ganska lugnt skulle jag säga. 

    Dock så har du ändå dig själv att skylla på ett sätt. Hurvida du vill eller inte vill betala spelar ingen roll då du har tecknat ett avtal med dem.  

  • sanane
    Äldre 28 Feb 13:40
    #4

    Tack så jätte mycket!!!


    Jag gav inte mitt namn eller efternamn och adress. Jag var jätte rädd verkligen. Det har gjort mig jätte stress :S Jag hoppas att mycket folk ska läsa här.

  • Stealt­h
    Äldre 28 Feb 14:27
    #5
    sanane skrev 2011-02-28 13:40:33 följande:

    Tack så jätte mycket!!!


    Jag gav inte mitt namn eller efternamn och adress. Jag var jätte rädd verkligen. Det har gjort mig jätte stress :S Jag hoppas att mycket folk ska läsa här.


    Och du är den enda som gjort fel, din IP adress publiceras på den sidan när du skapade konto, de får använda den. De har inte gjort fel, du har gjort fel.

    Betala istället! Du lurar ju företaget på pengar!
  • Äldre 28 Feb 14:34
    #6

    Det låter ju bara som ett fult sätt att lura folk på pengar. Visserligen står det klart och tydligt att det fungerar så här i användaravtalet, men hela sajten verkar ju småskum och uppenbart spammig.

    Men, de kan inte göra mycket med bara ditt IP. Ignorera det hela. 

  • sanane
    Äldre 28 Feb 15:02
    #7

    Varför ska jag betala? Jag ska ge till dig någon adress. Vad görde dem!!!

    http://www.schaunichtweg.org/viewtopic.php?f=15&t=77

    http://forum.computerbetrug.de/allgemeines/61054-kuendigung-des-abos-bei-flirtfair-de.html

    http://forum.sat1.de/showthread.php?t=3749&page=29

    och om man söker det finns många samma problem. Om man inte betala då kan de bara avbryta också. Varför de gör inte?

    De tar pengar för 1 dag sen på kredit kort. Om de kan inte få pengar? de blokerar folk. Så Hur man kan avbryta dem konto?
    När det hände som mig. Jag vill titta och ta bort min konto. Men kan jag inte göra det! Och nu varje dag min internet började skära. Det är kånstigt! När de ville jag måste betala.

    Alla mänirkorna ringer till dem de svarar inte. Alla skickar fax igen problem. Om man vill avbryta man kan inte. De förköker allt för man betala.

    Och de är inte snäll. Jag skrev till dem. De svarar bara betala! jag frågar annan sak. De svarar betala!

    Nu ska ni höra många person ska skriva hit om dem problem.

    Men det blev en stor övning för mig. Kan jag göra det igen? Nej Aldrig!!!

  • Stealt­h
    Äldre 28 Feb 15:08
    #8
    sanane skrev 2011-02-28 15:02:14 följande:
    Varför ska jag betala? Jag ska ge till dig någon adress. Vad görde dem!!!

    www.schaunichtweg.org/viewtopic.php?f=15&t=77

    forum.computerbetrug.de/allgemeines/61054-kue...

    forum.sat1.de/showthread.php?t=3749&page=29

    och om man söker det finns många samma problem. Om man inte betala då kan de bara avbryta också. Varför de gör inte?

    De tar pengar för 1 dag sen på kredit kort. Om de kan inte få pengar? de blokerar folk. Så Hur man kan avbryta dem konto?
    När det hände som mig. Jag vill titta och ta bort min konto. Men kan jag inte göra det! Och nu varje dag min internet började skära. Det är kånstigt! När de ville jag måste betala.

    Alla mänirkorna ringer till dem de svarar inte. Alla skickar fax igen problem. Om man vill avbryta man kan inte. De förköker allt för man betala.

    Och de är inte snäll. Jag skrev till dem. De svarar bara betala! jag frågar annan sak. De svarar betala!

    Nu ska ni höra många person ska skriva hit om dem problem.

    Men det blev en stor övning för mig. Kan jag göra det igen? Nej Aldrig!!!
    Jag förstår nästan inte vad du skriver. Kan du skriva på engelska eller något istället?
  • sanane
    Äldre 28 Feb 15:28
    #9

    :) okey!

    I mean This internet page did very much problem other people to. I searced av int. about this page. Everybody have same problem.

    For excemple: They give 14 day test. But, 1 day before they try take money and if anyone want delete them page? This isn't work. Because i haved to block. I couldnt delete my acount.

    And they give fax nummer and telefon nummer. That isn't work or this take very long time if they answer. When they send me e-mail for money. I sent to them. I want delete my acount. But, They only answered i must pay.

    I mean you will se very much people will have same problem. If you don't use this acount. Why you will pay?

    I am sorry i can't explain very much. Only people must look out this page.

  • Äldre 28 Feb 16:18
    #10

    Du skriver ju själv att du frivilligt registrerat dig för en provperiod och att du visste om att du var tvungen att avregistrera dig inom 14 dagar. Du har ju ett avtal med företaget i fråga så utifrån vad du skrivit här har du bara dig själv att skylla. Betala och tänk en extra gång innan du går med på något liknande igen!

Svar på tråden Ip address och dom?