• Äldre 28 Feb 19:54
    12356 visningar
    15 svar
    15
    12356

    Linas Matkasse, bra/dåligt?

    Har fått prova på en del från min mamma som beställer hem mat från middagsfrid och jag tycker deras mat är jättebra, särskilt eftersom det är så mycket ekologiskt och så mycket grönsaker i maten och man får prova på mycket man annars aldrig skulle prova.
    Men nu levererar dom tyvärr inte till min ort. Det gör däremot Linas Matkasse, men dom har jag ingen erfarenhet från?
    Det enda jag hört om dom är att dom har väldigt mycket halvfabrikat i sina kassar?
    Någon som har erfarenhet från vad som brukar vara i kassarna och om ni är nöjda med detta?

  • Svar på tråden Linas Matkasse, bra/dåligt?
  • Äldre 28 Feb 20:00
    #1

    Vi är jättenöjda, det är inte alls mycket halvfabrikat - tvärtom fina och fräscha råvaror. Mycket grönt också! 

    Har haft Linas matkasse i över ett år nu, det har fungerat utmärkt!  

    Är det nåt mer specifikt du undrar över är det bara att fråga!  

  • Äldre 28 Feb 20:06
    #2

    Okej, vad kul att du varit nöjd! Ska nog ge det ett försök :)
    Hur fungerar det med leverans och betalning hos dom?
    Betalar man per vecka?

  • Äldre 28 Feb 20:10
    #3

    Vi har registrerat vårt mastercard, så pengarna dras från kortet dan efter leverans! 

    Matkassen kommer varannan måndag (vissa orter får leverans på söndagar) nån gång mellan 17 och 22. Vi har nog aldrig fått den senare än 19, men det beror på var man bor. 

     

  • Äldre 28 Feb 20:14
    #4
    Giraff skrev 2011-02-28 20:00:29 följande:
    Vi är jättenöjda, det är inte alls mycket halvfabrikat - tvärtom fina och fräscha råvaror. Mycket grönt också! 

    Har haft Linas matkasse i över ett år nu, det har fungerat utmärkt!  

    Är det nåt mer specifikt du undrar över är det bara att fråga!  
    Slänger in en fråga till dig jag med, hoppas det går bra.

    När man får varorna, står det på dem eller receptet hur mycket de innehåller? Tänkte på om det är smidigt om man vill återskapa rätten själv nån gång, eller om man måste stå och väga/mäta ingridienserna för att veta mängden?

    Vi har reggat oss iaf, och börjar få leverans i mitten av mars, ser verkligen fram emot det :)
  • Äldre 28 Feb 20:15
    #5

    vi hade Linas matkasse ett tag och jag tyckte de var bra - inge mycket halvfabrikat - men jag saknade fler "snabba" rätter, jag tyckte flera av rätterna var ganska avancerade för att hinna på vardagskvällar. 

  • Tant Green
    Äldre 28 Feb 20:15
    #6

    Vi har just provat den en vecka. Jag tycker det var bra, men jag vet inte om vi kommer fortsätta, tänkte testa några andra först så får vi se vad vi tar.

    Vet inte vad som skulle räknas som halvfabrikat i kassen? Knappast köttfärs väl? Tapenaden kanske? Jag tyckte det var bra råvaror i alla fall.

  • Äldre 28 Feb 20:21
    #7
    TheMother skrev 2011-02-28 20:14:35 följande:
    Slänger in en fråga till dig jag med, hoppas det går bra.

    När man får varorna, står det på dem eller receptet hur mycket de innehåller? Tänkte på om det är smidigt om man vill återskapa rätten själv nån gång, eller om man måste stå och väga/mäta ingridienserna för att veta mängden?

    Vi har reggat oss iaf, och börjar få leverans i mitten av mars, ser verkligen fram emot det :)
    det står ju i receptet allt som ska ingå och hur mycket av varje, så jag har sparat alla recept för att kunna använda sen igen
  • Äldre 28 Feb 20:31
    #8
    TheMother skrev 2011-02-28 20:14:35 följande:
    Slänger in en fråga till dig jag med, hoppas det går bra.

    När man får varorna, står det på dem eller receptet hur mycket de innehåller? Tänkte på om det är smidigt om man vill återskapa rätten själv nån gång, eller om man måste stå och väga/mäta ingridienserna för att veta mängden?

    Vi har reggat oss iaf, och börjar få leverans i mitten av mars, ser verkligen fram emot det :)
    Recepten är som helt vanliga recept, det står hur mycket det ska vara! 

    Vi gör ofta om våra favoriträtter.  
  • Äldre 28 Feb 20:32
    #9
    Dixie skrev 2011-02-28 20:15:08 följande:
    vi hade Linas matkasse ett tag och jag tyckte de var bra - inge mycket halvfabrikat - men jag saknade fler "snabba" rätter, jag tyckte flera av rätterna var ganska avancerade för att hinna på vardagskvällar. 
    Det kan jag hålla med om, jag tycker också att det borde vara MINST en till snabb rätt. 

    Fast fördelarna överväger ändå! 
  • Äldre 28 Feb 20:35
    #10
    Dixie skrev 2011-02-28 20:21:49 följande:
    det står ju i receptet allt som ska ingå och hur mycket av varje, så jag har sparat alla recept för att kunna använda sen igen
    Giraff skrev 2011-02-28 20:31:23 följande:
    Recepten är som helt vanliga recept, det står hur mycket det ska vara! 

    Vi gör ofta om våra favoriträtter.  
    Vad bra :)

    Att jag frågade beror på att vi testade en matkasse från ett annat ställe och där var allt uppvägt och förpackat i olika förpackningar samt märkt med innehåll, och sen stod det bara i receptet vad som skulle göras med vad, men inga mängder var angivna.
  • Äldre 28 Feb 20:37
    #11

    Tycker ni att det ar prisvart

  • Äldre 28 Feb 20:40
    #12
    garib skrev 2011-02-28 20:37:25 följande:

    Tycker ni att det ar prisvart


    Våra matkostnader per månad har inte ökat sen vi började med Linas, vi har räknat och jämfört.  

    Dessutom har vi mycket oftare matlådor nu, det sparar man mycket på!  
  • kanpai
    Äldre 3 Mar 11:35
    #13

    Hej Erica86,
    Det finns en uppsjö av olika matkassar, vad jag förstått. Priset och innehållet är ju förstås en viktig faktor att ta hänsyn till, men även sådant som om man kan välja leveransdag, betalningssätt, vegetariska alternativ, allergier m.m.

    Det finns jämförelser att läsa -  det tycker i alla fall jag är en bra start. Pröva denna:

    www.jämför.net/Matkasse-med-hemleverans

  • Äldre 3 Mar 13:49
    #14
    kanpai skrev 2011-03-03 11:35:42 följande:
    Hej Erica86,
    Det finns en uppsjö av olika matkassar, vad jag förstått. Priset och innehållet är ju förstås en viktig faktor att ta hänsyn till, men även sådant som om man kan välja leveransdag, betalningssätt, vegetariska alternativ, allergier m.m.

    Det finns jämförelser att läsa -  det tycker i alla fall jag är en bra start. Pröva denna:

    www.jämför.net/Matkasse-med-hemleverans
    tack för tipset! problemet är att jag bor i en grannkommun till västerås och många levererar just till västerås, men inte utanför. Då är det bara linas matkasse som jag hittar som levererar hit. Annars är jag väldigt förtjust i Middagsfrids mat.
  • kanpai
    Äldre 3 Mar 14:18
    #15

    Jag tror det bara är en tidsfråga innan fler börjar leverera i ditt område.
    Dessa bolag växer så det knakar eftersom det blivit mycket populärt att handla mat på nätet / online. Jag antar att med "dagens" tidsbrist att fler väljer att få middag och recept via nätet och istället kunna spendera mer tid med familjen. jag tycker det verkar vara ganska smidigt att få hemleverans av matkasse till dörren.

    Minns inte om det var Linas Matkasse, Framtidens mat, Middagsfrid, eller Mathem som gått från i princip noll kronor i försäljning till 100 miljoner kronor inom loppet av 2-3 år (kanske gäller alla av dem jag nämnde :P)

    Hoppas du hittar vad du söker!

    MVH kanpai

Svar på tråden Linas Matkasse, bra/dåligt?